Vanhempiesi koulutus
Kerro vanhempiesi koulutuksesta, mikä sinusta tuli? Vanhempani ovat diplomi-insinöörejä ja itse olen leipuri.
Kommentit (43)
Molemmat ovat ylioppilaita. Työ"ura" koostuu sekalaisista pätkätöistä (ovat viisissäkymmenissä). Itse olen kasvatustieteen maisteri.
Äidillä kansakoulu, isä taisi käydä ammattikoulunkin.
Minä olen terveyskeskuslääkäri.
Vanhemmat alemman korkeakoulutukinnon suorittaneita 70-luvulla, itse amk:n käynyt.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:37"]Ammattitutkinnot: lvi-alan ko ja ravintola-alan ko. Itse merkonomi ja olen kirjanpitäjä.
[/quote]
Nuo eivät ole ammattitutkintoja. Googlaa huviksesi, mikä on ammattitutkinto.
Merkonomi ja matruusi. Minä tradenomi ja toisen alan gradun teko kesken.
Paperityömies ja kokki... Itse sairaanhoitaja.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:54"]
Merkonomi ja matruusi. Minä tradenomi ja toisen alan gradun teko kesken.
[/quote]
Tämähän sattui. Mulla myös yo-merkonomi-äiti ja itse olen tradenomi, jolla yliopiston gradu kesken. Isästä en tiedä, koska en häntä tuntenut. Hän oli kai kaupallisella alalla jossain pikku yrityksessä.
Isä opettaja, äiti kauppias. Itse olen leipuri-kondiittori ja pyöritän omaa, aika suosittua konditoriaani pääkaupunkiseudulla :)
Isä psykoterapeutti, äiti ensihoitaja ja minä peruskoulun käynyt kouluttamaton elämäm koululainen.
Äiti konepuuseppä, isä teknikko. Minä merkonomi-tradenomi.
Vanhempani ovat kansalaiskoulun käyneitä molemmat. Itse yo+ kaksi opistoasteen koulutusta. Lisäksi erikoistumisopintoja ja tällä hetkellä opiskelen kandiopintoja yliopistossa. Äitini mielestä opiskeluni on turhaa.
Toinen on käynyt kauppaoppilaitoksen ja valmistunut merkonomiksi, opiskellut sitten erilaisia kursseja esim kielistä ja tietotekniikasta tarpeen mukaan. Toinen on käynyt jonkun amk-tason kuvataidekoulun. Minä olen filosofian tohtori.
Täällä muka melkein kaikki hyvinkoulutettuja mutta jutuista päätellen ihan aivottomia. Tästä huomaa, että koulutus ja äly ei kulje käsi kädessä:)
T:FM it alan osaaja.
Autoalan insinööri ja kätilö (myös ompelijaksi aiemmin valmistunut)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:04"]Autoalan insinööri ja kätilö (myös ompelijaksi aiemmin valmistunut)
[/quote]
Niin ja itse olen merkonomi, mutta eiköhäm musta vielä tule jotain muuta
Toinen pelkällä kansakoulu pohjalla tehnyt ikänsä töitä. Toinen ammattikoulusta koneasentaja.
Itsestä tuli lastenhoitaja (toki tavoite joskus opiskella yliopistossa kasvatustieteitä lisää). Veljestä toki filosofian maisteri joten en tiedä onko vanhempien koulutustaustalla ollut mitään merkitysta
Erityisopettaja ja DI. Minusta ei tullut oikein mitään. Kotona hoidan lapsia. Ei ole ammattia. Haluaisin kuitenkin opiskella tulevaisuudessa. Kiinnostaa esim sosiologia ja työ ihmisten parissa. Taidehistoria ja kuvataiteen alat. Ehkä vielä joskus...
Isä työskentelee yrittäjänä ja äiti opiskeli aikoinaan ompelijaksi, mutta kouluttautui uudelleen työtilanteen vuoksi lähihoitajaksi.
Minusta tulee sairaanhoitaja jos keväällä saa opiskelupaikan :-)
Ammattitutkinnot: lvi-alan ko ja ravintola-alan ko. Itse merkonomi ja olen kirjanpitäjä.