Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kasvissyöjät väittävät, että pieni määrä lihaa saisi heidän vatsansa sekaisin?

Vierailija
17.07.2023 |

Tuttavani joka on kasvissyöjä siitä syystä, ettei tykkää lihan mausta sanoo että vatsa menisi aivan sekaisin jos ruoassa olisi vahingossa pienikin määrä lihaa. Menisikö muka? Maistellaanhan sitä uusia makuja ja ruokia muutenkin, eikä maha mene niistä sekaisin. Miksi juuri pienestä määrästä lihaa siis menisi`?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kasvissyöjä syö lihaa niin vatsa tulee kipeäksi, koska suolisto ei ole tottunut sulattamaan lihaa

Vierailija
2/10 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on ollut pitkään kasvissyöjä hänen elimistönsä ei enää pysty sulattamaan lihaa. Vatsahapot, haiman entsyymit, sappihapot ja muut ruuansulatusnesteet eivät enää toimi samalla tavalla kuin lihansyöjillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken ole kasvissyöjä, niin kyllä sen pytyllä huomaa kun on lihaa syöty.

Vierailija
4/10 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät vastaukset kerrankin.

Vierailija
5/10 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun vatsani lihasta kipeäksi tule. Mutta en vaan halua syödä lihaa, en pientäkään määrää. Miksi ylipäätään pitäisi olla tilivelvollinen asiasta?

Vierailija
6/10 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ei ole tarvetta kokeilla.

Vierailija
7/10 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain olen lukenut, että suolistobakteerit muokkaavat itseään sen mukaan, mitä ihminen pääasiallisesti syö.

Esim. kasvissyöjällä on erilaiset suolistobakteerit kuin lihansyöjällä.

Tämän takia on aika yleistä, että kun muutat ruokavaliota radikaalisti, niin saat vatsanpuruja.

Tämä toimii myös toiseen suuntaan: pääasiassa lihaa syövä päättää ottaa kasvisruokakuurin, niin vatsassa alkaa myllerrys kun sulamaton ruoka alkaa käymään tai tulee ulostaessa sulamattomana ulos.

Tämän myös huomaa, jos alkaa keto-dietille. Suolistobakteerit ovat tottuneet hajoittamaan pääasiassa hiilareita, erityisesti viljaa ja äkkiä se saa käsiteltäväkseen valtavan määrän rasvaa.

Tästä syntyy ns. "ketoflunssa" eli heikotus ja päänsärky, joka menee ohi parissa viikossa, kun suolistobakteerit muokkautuu uudestaan.

Vierailija
8/10 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kasvissyöntiään tarvitse perustella mitenkään. Kuten ei sitäkään, ettei juo alkoholia. Molemmista minua on vaadittu tilille. Alkoholista epäilty, että olen alkoholisti ja lihasta epäilty, että kuulun johonkin uskonnolliseen kulttiin.

Liha maistuu pahalta ja alkoholi maistuu pahalta ja molemmista tulee huono olo.

Vierailija
9/10 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla tilivelvollinen, olisi ihan suotavaa olla hiljaa koko asiasta.

Vierailija
10/10 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun vatsani lihasta kipeäksi tule. Mutta en vaan halua syödä lihaa, en pientäkään määrää. Miksi ylipäätään pitäisi olla tilivelvollinen asiasta?

Ei tarvitsekaan. Mutta lounaalla käytyäni nyt vaan rupesin pohtimaan, kun tuttavani tekee asiasta niin suuren numeron. Minulle on aivan sama syökö hän lihaa vai ei, ei tarvitsisi minulle tilittää. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän