Vanhempiesi koulutus
Kerro vanhempiesi koulutuksesta, mikä sinusta tuli? Vanhempani ovat diplomi-insinöörejä ja itse olen leipuri.
Kommentit (43)
Isinsinöörikapteeni, aikaisemmin yliopistoss maa-ja metsätalousopinnot, en tiedä valmistuiko, kuollut. Äiti ylioppilas, myöh. parturi-kampaaja yrittäjä. Minä sairaanhoitaja.
Isä sisustusarkkitehti, äiti ad. Itse olen arkkitehti.
Vanhempani ovat kasvatustieteiden tutkija ja psykiatrian professori.
Minä olen tarjoilija.
Isä ammattikoulu, äiti opistopohjainen ope, minä KM.
Isä professori, äiti FM, minä FT. Koulutus periytyy? ;) tässä tapauksessa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:37"]Ammattitutkinnot: lvi-alan ko ja ravintola-alan ko. Itse merkonomi ja olen kirjanpitäjä. [/quote] Nuo eivät ole ammattitutkintoja. Googlaa huviksesi, mikä on ammattitutkinto.
[/quote]Mitäs ne sitten ovat jos eivät ammattitutkintoja? Ammattikoulutus? Niissä kyllä lukee,että sen ja sen alan ammattitutkinto. Ja niin niitä mainostetaan. Hierojan ammattikoulutus, myyntityön ammattitutkinto jne.
Vanhempieni koulutus ei kerro mitään heidän ammateistaan, mutta ovat merkantti ja instrumenttiasentaja. Minä olen lähihoitaja.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:06"]
Isä professori, äiti FM, minä FT. Koulutus periytyy? ;) tässä tapauksessa kyllä.
[/quote]
Miksi tätä alapeukutettu? Kyllä koulutus periytyy monenkin tutkimuksen mukaan.
Täällä on näköjään vain nuoria ihmisiä vastaamassa:) Olen aikamoinen poikkeus tässä porukassa. Vanhempani ovat syntyneet (äiti jo kuollut) 1920-luvulla. Isä kohtalaisen kokoisen maatilan vanhin poika. Kävi kiertokoulua muutaman vuoden. Sen verran,että oppi kirjoittamaan ja lukemaan. Oli haka laskemaan päässään,eli matemaattista lahjakkuutto olisi ollut. Äiti kävi kai muutaman vuoden koulua,ei muuta.Kun isä pääsi rintamalta sodan jälkeen, hän osti maatilan ja alkoi sitä viljelemään. Meitä lapsia oli paljon (12) ja käytiin tietenkin vain pakolliset koulut. Ei puhettakaan keskikoulusta tai lukiosta. Rahaa ei ollut. Jokainen sisarus opiskeli kotoa lähdettyään itselleen ammatin. Itse olen opiskellut ravintola-alaa ja kuntohoitajaksi. Lapseni opiskelee yliopistossa.
Isä on asianajaja ja äiti eläinlääkäri. Itse olen maatalouslomittaja.
Isä juristi, äiti kääntäjä. Itse opiskelen elintarvikepuolen insinööriksi ja olen yo-merkonomi.
Isä käynyt kansakoulun ja kansanopiston, sitten kotitilalle isännäksi. Äiti kansakoulun, emäntäkoulun ja maatalouskoulussa suorittanut tarkkailukarjakon koulutuksen. Niistä töistä siirtyi maatilan emännäksi.
Mä olen FM erinomaisesti työllistävällä alalla.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:37"]Ammattitutkinnot: lvi-alan ko ja ravintola-alan ko. Itse merkonomi ja olen kirjanpitäjä. [/quote] Nuo eivät ole ammattitutkintoja. Googlaa huviksesi, mikä on ammattitutkinto.
[/quote]Mitäs ne sitten ovat jos eivät ammattitutkintoja? Ammattikoulutus? Niissä kyllä lukee,että sen ja sen alan ammattitutkinto. Ja niin niitä mainostetaan. Hierojan ammattikoulutus, myyntityön ammattitutkinto jne.
[/quote]
Ammattitutkinto on aina näyttönä suoritettu tutkinto, kuten vaikkapa hierojan ammattitutkinto tai päihdetyön ammattitutkinto. Tutkintotodistuksessa on sana 'ammattitutkinto'. Lvi-alan ja ravintola-alan tutkinnot voivat vähän suoritusajasta riippuen olla vaikkapa kouluasteen tai opistoasteen tutkintoja tai ammatillisia perustutkintoja. Ammatillista koulutusta toki, kuten myös ammattitutkinnot.
Isä neurologi ja lääkintöneuvos, äiti merkonomipohjalta taistellut talouspäällikkö. Minä olen farmaseutti.
Isä rekkakuski ja äiti siivooja, kansakoulun ovat käyneet ja sen jälkeen jonkun sen aikaisen ammattikoulun tms. Minä olen yhteiskuntatieteiden maisteri.
Äiti ammattikoulun keskeyttänyt siivooja ja isä peruskoulun keskeyttänyt metsuri. Minä olen lääkäri. Lievä nousu sosiaaliluokassa :) sukulaiseni vittuilevat minulle jatkuvasti ja pitävät suurenakin herrana joten ei enää tule paljoa pidettyä yhteyttä.
Vanhempani olivat liikkeenjohdon konsultti ja psykoterapeutti. Minä olen OTM.
Isä sosionomi (yliopistosta) sos.alan johtotehtävissä ja äiti kieltenopettaja. Itse ensin lähihoitaja, sitten AMK tradenomi.
Itsestääselvyys, etten akateemista alaa harkinnut, se valituksen ja stressin määrä lapsuudenkodissa työstä johtuen...molemmat vanhemmat ns.virkamiehiä.
Isälläni ei ole peruskoulun jälkeistä tutkintoa, 80-luvulla käveli erääseen elintarvikealan tehtaaseen kinuamaan töitä ja on sillä tiellä edelleen. Äitini on lähihoitaja, itse olen rekkakuski.