Yliarvostetuimmat design yms -tuotteet
Eli mitä "design"-tuotteita pidät yliarvostetuimpina? Itse en ymmärrä esim. Marimekon Unikon suosiota.
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:18"]Astioista Arabian Arctica ja se sini-keltainen Paratiisi tuovat mulle jotenkin aina mieleen Anttilan alelaarin.
[/quote]
Onko ne yliarvostettuja, kun on myyty Anttilan alelaareissa?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:18"]Se uusi unikko-kuosi on ihan hirveä. Jossa on niitä erivärisiä neliöitä.
[/quote]
Tämä:
http://www.finnishdesignshop.fi/sisustus-kankaat-marimekko-kankaat-ruutuunikko-kangas-p-10169.html
Marimekon vaatteet. Kenelle ne sopii?
Vallilan Kelohonka. Ihan ok pieninä määrinä, mutta verhoissa, matoissa tms. melko hirveä.
Onko mammat nyt sitten fiksumpia ihmisiä kun eivät arvosta ja osta edellämainittuja tuotteita?
Minusta ei
ostakaa vain henkkamaukkaa ja ikeaa.
Kukin tavallaan
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:36"]Onko mammat nyt sitten fiksumpia ihmisiä kun eivät arvosta ja osta edellämainittuja tuotteita?
Minusta ei
Kukin tavallaan
[/quote]
Menikö tunteisiin?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:18"]Astioista Arabian Arctica ja se sini-keltainen Paratiisi tuovat mulle jotenkin aina mieleen Anttilan alelaarin. [/quote] Onko ne yliarvostettuja, kun on myyty Anttilan alelaareissa?
[/quote]
Tuskin juuri niitä on Anttilan alelaarissa myyty, mutta hyvin samantyyppisiä kylläkin. Meillä oli lapsena just Paratiisin tyylinen Anttilan tai Hobby Hallin sinikeltainen sarja halvinta kivitavaraa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:00"]Louis Vuitton
[/quote]
LVn muotoilu ei rajoitu massoille suunnattuun logolla raiskattuihin laukkuihin. Louis Vuittonin muotinäytökset ovat maailman seuratuimpia ja muotoilu myös sen mukaista.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:36"]
Onko mammat nyt sitten fiksumpia ihmisiä kun eivät arvosta ja osta edellämainittuja tuotteita? Minusta ei ostakaa vain henkkamaukkaa ja ikeaa. Kukin tavallaan
[/quote]
Apua, jos en osta Marimekkoa tai Iittalaa, mun on siis pakko ostaa kertakäyttökuraa? Mitenkähän ne ulkomailla ovat ratkaisseet tämän dilemman?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:36"]
Onko mammat nyt sitten fiksumpia ihmisiä kun eivät arvosta ja osta edellämainittuja tuotteita? Minusta ei ostakaa vain henkkamaukkaa ja ikeaa. Kukin tavallaan
[/quote]
Apua, jos en osta Marimekkoa tai Iittalaa, mun on siis pakko ostaa kertakäyttökuraa? Mitenkähän ne ulkomailla ovat ratkaisseet tämän dilemman?
[/quote]
Tämä!
Ziisus, että jollakin meni tunteisiiiiiiiin :D
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:19"]Se puinen pieni tuhottoman kallis koriste-apina!
[/quote]
Tämä ei kerro minulle mitään. En lue blogeja, enkä osta naisten lehtiä, niin tätä en tiedä. Kehtaisko joku linkittää?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:36"]Onko mammat nyt sitten fiksumpia ihmisiä kun eivät arvosta ja osta edellämainittuja tuotteita?
Minusta ei
Kukin tavallaan
[/quote]
Menikö tunteisiin?
[/quote]
Ei mennyt naurattaa vain.
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.
:D
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:19"]Se puinen pieni tuhottoman kallis koriste-apina!
[/quote]
Tämä ei kerro minulle mitään. En lue blogeja, enkä osta naisten lehtiä, niin tätä en tiedä. Kehtaisko joku linkittää?
[/quote]
http://www.finnishdesignshop.fi/sisustus-muut-sisustustuotteet-puinen-apina-p-3373.html
Kiintoisaa, että miltei kaikissa viesteissä on lueteltu vain suomalaista muotoilua. Perinteinen itseinho ei lopu sitten millään.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:19"]Se puinen pieni tuhottoman kallis koriste-apina!
[/quote]
[/quote]
http://www.finnishdesignshop.fi/sisustus-muut-sisustustuotteet-puinen-apina-p-3373.html
[/quote]
Ja tässä iso:
http://www.finnishdesignshop.fi/sisustus-muut-sisustustuotteet-puinen-apina-iso-p-10116.html
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:36"]Onko mammat nyt sitten fiksumpia ihmisiä kun eivät arvosta ja osta edellämainittuja tuotteita? Minusta ei ostakaa vain henkkamaukkaa ja ikeaa. Kukin tavallaan [/quote] Menikö tunteisiin? [/quote] Ei mennyt naurattaa vain. Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. :D
[/quote]
Taitaa designin maailmassa olla monta marjaa, joita sinä et ole maistanutkaan.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:36"]
Mariskooli
[/quote]
Mariskooli oli aikoinaan designtuote. Siitä on tehty paljon kopioita. Fiskarssin saksetkin on designtuote vaikka moni ei niitä huomioikaan. Varmaan kopioiduimmat tuotteet maailmalla.-
Multa löytyy niitä useita mutta en ole ikinä erehtynyt luulemaan design-tuotteeksi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:50"]
Unikkohan on ihana, ainoa on että se on pilattu tunkemalla sitä joka paikkaan, aikoinaan 50v sittenhän se on ollut todella aikaansa edellä. Samoin Aalto maljakko aikoinaan todella moderni ja hieno, kaunis on vieläkin, vaikka ne peltiset kipot ovat ihan kissankippoja.
En ymmärrä tätä suomalainen muotoilu ei koskaan ole ollutkaan mitään, epätosi.
[/quote]
Onhan joskus ollut. Mutta olisiko aika kehittyä eteenpäin sen sijaan, että aina ylistetään vanhan maailman ihmisiä. Muotoilumaailmassa hirveät paineet, kun ei voi matkia Alvar Aaltoa, mutta kun jotain keksitään, niin sitä verrataan automaattisesti entisajan huippudesignihmisiin, vaikka he elivät ihan omaa aikakauttaan.
Mun mielestä esim. aaltomaljakko ei ole ajaton, tulee puistatukset kun sitä näkee joka paikassa.