Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka ei ikinä matkusta, mutta arvostelevat toisten matkakohteita

Vierailija
26.09.2015 |

Tiedän parikin tyyppiä (lapsiperheitä), jotka ei ikinä reissaa missään kotimaassa eikä ulkomailla. Mutta aina kun joku meistä kavereista (Lapsiperheitä myös) on lähdössä reissuun niin tulee ikävää kuittailua lasten kanssa reissaamisen ikävyydestä: esim. kanariasta: tylsä turistirysä, en ikinä menis, kylpylöistä: liikaa väkeä ja melua, en menis, ruotsinlaivoista: liian junttimaista, en menis, Thaimaa: ihan kaamea turistirysä, saa vatsataudin en menis, Dominikaaninen: sieltä saa kaikki taudit ja hirveä lentomatka ja aikaero, lapsetkin väsyy, en menis. jne jne. Mitä tällaiselle tyypille pitäis vastata, kun aina tulee tuollaista kettuilua matkoista. En mäkään kettuile siitä, että hän on päättänyt viihtyä vaan kotona, kun lasten kanssa on niin raskasta reissata.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niille tarvi mitään vastata, tai vaikka vain, että ok. :)

Vierailija
2/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai oman mielipiteen sanominen ole välttämättä kettuilua? Jos hänelle ei tule mieleen mitään muuta sanottavaa matkakohteistanne ja jotain pitää keskustelun ylläpitämiseksi sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:55"]

Ei kai oman mielipiteen sanominen ole välttämättä kettuilua? Jos hänelle ei tule mieleen mitään muuta sanottavaa matkakohteistanne ja jotain pitää keskustelun ylläpitämiseksi sanoa.

[/quote]

no mutta jos ei ole ikinä missään käynyt, niin miten voi sanoa totena moisia asioita. Kanariassakin on esim. niin paljon erilaisia kohteita, että ei voi yleistää koko kanariaa esim. turistirysäksi. Tai mistä tietää, kuinka juntteja risteilyt on, jos ei ole käynyt tms. Pelkkiä omia mielikuvia. Onko hän kuitenkin kade ja se purkautuu noin?

Vierailija
4/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toisten matkakohteiden negatiivinen arvostelu on muutenkin typerää. Eihän ne sinne itse ole menossa, mitä se pyllyä silloin kutittaa.

Vierailija
5/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:55"]

[/quote]

On se, tai ainakin epäkohteliasta käytöstä. Mitä se itseä haittaa, jos joku toinen haluaa matkustella? Kuulostaa kateudelta tai yksinkertaisesti typeryydeltä. Minä ainakin loukkaantuisin, jos joku arvostelisi matkakohdetta, jota olen suunnitellut ja odottanut pitkään. Minähän sinne olen menossa eikä se toinen. Eri asia, jos kohde on todella sellainen, jota pitää oikeasti varoa, mutta silloin oletan, että ko. ihminen on käynyt siellä ja tietää mistä puhuu eikä vain lauo jotain negatiivista mutu-läpinää.

Vierailija
6/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki luettelemasi esimerkit olivat todella ankeita matkakohteita. Mitä sanovat kun kerrot oikeasti mielenkiintoisesta matkakohteesta? Negistelevätkö silloinkin?

Vierailija
7/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä ottaa yleisesti vain päähän ihmiset jotka pilaavat ilmaston lentämällä ympäriinsä ja vielä rehvastelevat sillä.

Vierailija
8/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:32"]Kaikki luettelemasi esimerkit olivat todella ankeita matkakohteita. Mitä sanovat kun kerrot oikeasti mielenkiintoisesta matkakohteesta? Negistelevätkö silloinkin?
[/quote]

Se on sinun mielipiteesi, ei kaikkien.

Vierailija
9/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:32"]

Kaikki luettelemasi esimerkit olivat todella ankeita matkakohteita. Mitä sanovat kun kerrot oikeasti mielenkiintoisesta matkakohteesta? Negistelevätkö silloinkin?

[/quote]

En ole ap, mutta kyllä sitä negatiivista nämä ihmiset löytää ihan jokaisesta paikasta. Milloin on taskuvarkaitten paratiisi, milloin hirveän kuuma paikka, milloin hirveän kylmä paikka, tai sitten muuten vaan omituinen paikka. Tai paikalliset ei osaa edes englantia, tai tulee maanjäristys, tulee tsunami, tulee tulivuorenpurkaus ja pyroklastinen pilvi, kidnappaaja vie lapset, lentokone putoaa jne jne. Näitä kaikkia olen minä joutunut kuulemaan läheisiltä, jotka eivät reissaa.

Vierailija
10/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:32"]

[/quote]

En ole ap, mutta kyllä sitä negatiivista nämä ihmiset löytää ihan jokaisesta paikasta. Milloin on taskuvarkaitten paratiisi, milloin hirveän kuuma paikka, milloin hirveän kylmä paikka, tai sitten muuten vaan omituinen paikka. Tai paikalliset ei osaa edes englantia, tai tulee maanjäristys, tulee tsunami, tulee tulivuorenpurkaus ja pyroklastinen pilvi, kidnappaaja vie lapset, lentokone putoaa jne jne. Näitä kaikkia olen minä joutunut kuulemaan läheisiltä, jotka eivät reissaa.

[/quote]

Ok. Silloin voivat olla ihan perinteisesti vaikka kateellisia. Tai suhtautuvat matkusteluun lähtökohtaisesti negatiivisesti.

Vierailija
11/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy seuraavalla kerralla, että "mihin sä sitten menisit". Ei minnekään ei ole vaihtoehto. On huonoa käytöstä olla noin negatiivinen, jos itseä matkustelu ei kiinnosta tai ole siihen varaa.

Vierailija
12/12 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri ei jaksa matkustaa lasten kanssa, kun on niin mukavuudenhaluinen ja arka. Sitten on jatkuvasti arvostelemassa muiden matkustelua. Vaatiihan se vähän enemmän suunnittelua lasten kanssa, mutta jos vaihtoehtona on kotona nyhvääminen, niin mielummin kuitenkin jonnekin reissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan