Miksi työttömyyskorvauksista/sosiaalituista ei leikata?
Miksi opiskelijoilta kaikkein köyhimmiltä leikataan mutta sossutuista ja työttömyyskorvauksista ei leikata? Sossupummit saa tonninkuussa tekemättä mitään ja opiskelijoiden pitäisi pärjätä puolet pienemmällä. Pakko kai itsekin lopettaa opiskelut ja rupee sossupummiksi kun ei täällä suomessa kannata opiskella kun loisimisesta maksetaan enemmän.
T.Opiskelija
Kommentit (275)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:16"] [quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:50"] Suomessa kannattaa loisia. Työ ja opiskelu ei kannata. [/quote] Opiskelu pitääkin tehdä omalla ajalla eikä yhteiskunnan tuella [/quote] Mutta työttömänä oleilusta tulee maksaa yhteiskunnan varoilla? :D ihan tosissasiko olet? [/quote] Voin mennä köyden jatkoksi. Olen työtön ja elämälläni ei ole enää mitään merkitystä, vain ja ainoastaan koska olen työtön, eli en ole silloin minkään arvoinen. [/quote] Et niin. Kunpa kaikki loiset menisi köydenjatkoksi. Johan talouskasvu olisi taattu.
[/quote]
Kuka keksisi kokoomusnuorille jotain sopivaa ajanvietettä lauantai-illoiksi, etteivät provoilisi täällä mauttomia tai tappaisi vapaa-ajallaan elänrakkaita venäläismummoja tai hakkaisi lemmikkikoiriaan? Teillä viiraa tosi pahasti.
Kunhan tännekin saadaan kunnon Saksan malli niin saadan sotaveteraanien lellimä ikäpolvi oikeisiin töihin maksamaan velkansa yhteiskunnalle. Se velka jonka siirsitte nuorisolle, sen saatte maksaa euron tuntipalkalla myöhemmin.
Yhteiskunnasta löytyy teille töitä. Pääsette siivoomaan ja auttamaan vaikka pakolaisia. Töitä kyllä keksitään vaikka risojen keräämisestä lähimetsissä.
Maksatte velkanne yhteiskunnalle ennen eläkkeelle siirtymistä. Tulee uudet ajat. Loppuu se valitus että ikärasismia on työmaailmassa.
t. nuori kokoomuslainen
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:37"]
Kuka keksisi kokoomusnuorille jotain sopivaa ajanvietettä lauantai-illoiksi, etteivät provoilisi täällä mauttomia tai tappaisi vapaa-ajallaan elänrakkaita venäläismummoja tai hakkaisi lemmikkikoiriaan? Teillä viiraa tosi pahasti.
[/quote]
Tulevaisuudessa teikäläistkin joutuu edesvastuuseen nettikirjoittelusta ja häkki heilahtaa mielipiteistä. Pelkkää anarkiaa vaan levitätte. Häpeäisitte velan ottajat.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:39"] [quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:33"] [quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:02"]Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta. Mä en kertakaikkiaan tajua miten joku voi kadehtia työtöntä? Kokeilkaa itse tätä muutama vuosi ja tulkaa sitten kertomaan onko ihanaa. [/quote] Minä käyn töissä ja opiskelen. En nosta tukia, ja palkkani on verojen jälkeen noin 1000 €. Laske sinä pummi siitä sitten, paljonko sitä rahaa jää elämiseen? Vuokra 650 €, bussikortti 110 €. Kyllä se työttömyyskorvaus on liian suuri. Ns ilmaista rahaa ei tulisi ollakaan, jotain hommaa on tehtävä, jotta saa rahaa. Vaikka roskien keräilyä, vanhusten ulkoiluttamista tms [/quote] Käytkö Pietarissa bussilla vai mistä moinen bussikortti on hankittu? [/quote] Hanki opiskelija vihdoin opiskelija-alennus siihen bussikorttiisi... [/quote] Sitä ei saa, yhteen suuntaan täytyy tulla 80km. Minulla tulee Helsinkiin reilu 50 km. Eli sitä alennusta ei heru. Luuletko tosiaan, etten olisi yrittänyt? Joillakin on oikeasti tiukka tilanne, toisin kuin teillä sossupummeilla.
[/quote]
No muuta kauemmas ja halvempaan, niin säästät ainakin niissä bussimaksuissa. Matkat luet ahkerasti niin tulee nekin hyödyksi.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:34"]
Missä maassa opiskelu on halvempaa kuin Suomessa?
Useimmissa maissa opiskelemisesta joutuu maksamaan. Suomessa opiskelijoille maksetaan siitä että he opiskelevat.
[/quote]
Useimmissa maissa ei myöskään makseta työttömille käteen sellaisia summia, että työtön voi todeta, että "työnteko ei kannata".
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:21"]Ei saa leikata varsinkaan yli 50 vuotiailta. Koska jos nuorempienkin on vaikeaa työllistyä niin yli 50 kymppisillä (varsinkin naisilla) työllistyminen jo vielä vaikeampaa. Nuoret voivat vielä vaihtaa alaa mutta 55 v. ei enää voi. [/quote] seli seli. Töitä riittää minkä ikäselle tahansa.
[/quote]
Nuo typerät kommentit voi jätää omaan arvoonsa.
Muistelen lukeneeni jostain, että suunnitelmissa olisi ansiosidonnaisen työttömyysputken katkaiseminen 1965 tai sen jälkeen syntyneiltä. Mikäli näin on, on se minusta kohtuullista.
Jokainen tietää, että viisikymppisten työllistyminen on unelma vain. Ilmeisesti päättäjätkin tämän asian tietävät.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:32"]
Naurattaa nämä "opiskelu on väliaikaista"-huutelijat. Jos käyt lukion ja heti putkeen korkeakoulun tavoiteajassa niin se on n. 8 vuotta. Väliaikaista on joo, mutta on se silti pitkä aika elää 500e kuussa josta pitää maksaa myös se vuokra.
[/quote]
Jos joku opiskelee 8 vuotta niin se on laiskuutta tai sitten tehdään lisureita ja väitöskirjoja. Miksi ihmeessä yhteikunnan pitäisi elättää jotain tekotieteilijöitä, jotka keräävät itselleen meriittejä ja hienoja titteleitä? Paha vaan, kun näille nollatohtoreille ei sitten riitäkään niitä kovapalkkaisia virkoja, kun se opiskelu joskus (?) päättyy.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:34"]
Useimmissa maissa opiskelemisesta joutuu maksamaan. Suomessa opiskelijoille maksetaan siitä että he opiskelevat.
[/quote]
Ei se ole Suomessa sen halvempaa. Se vaan maksetaan verotuloista jälkikäteen ja verothan eivät Suomessa kovin matalat ole. Yllättäen myös nämä korkeakoulutetut maksavat eniten. Itse ottaisin mieluusti velkaa koulua varten jos sillä saisi hyväpalkkaisen työpaikan ja pienemmät verot. Järkevimmät ja itsekkäimmät käyvät Suomessa koulun(syövät kakun) ja lähtevät sitten ulkomaille hyväpalkkaisiin hommiin(ja myös pitävät sen).
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:55"]
Voit opiskelijana saada toimeentulotukea. Itse sain kun opiskelin kun oli todentaa että töitä ei saanut ja opiskelija asuntoihin ei päässyt. Joten en ihan heti olisi leikkaamassa kaikkein heikommilta. Esim. Työttömyys tukea saa usea yli 50v kun on yt;ssä tullut potkut ja ansiosidonnainen on jo loppunut vaikka mitään työtä ei ole löytynyt.
[/quote]
Opiskelija ei saa toimeentulotukea, jos ei ole nostanut kaikkea opintolainaa.
En muuten ymmärrä, miksi työttömille ei ole opintolainaa vastaavaa lainajärjestelyä olemassa? Työmarkkinatukea voisi hyvin leikata ja jakaa ns. perusosaan ja lainaosaan. Jos haluaisi perusosaa leveämmän elintason, voisi nostaa lainaa, jossa olisi samat ehdot kuin opintolainassa. Motivoisi näitä elämäntapatyöttömiä työllistymään, kun olisi tiedossa, että laina erääntyy maksettavaksi.
[/quote]
Sä et opiskelijana selkeästi oikein vielä ymmärrä, että opiskelun loputtua voit jäädä työttömäksi ja se voi kestää koko loppuelämän näillä näkymin. Opiskelijalla on toivoa paremmasta, työttömällä ei enää ole.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:39"]
Kunhan tännekin saadaan kunnon Saksan malli niin saadan sotaveteraanien lellimä ikäpolvi oikeisiin töihin maksamaan velkansa yhteiskunnalle. Se velka jonka siirsitte nuorisolle, sen saatte maksaa euron tuntipalkalla myöhemmin.
Yhteiskunnasta löytyy teille töitä. Pääsette siivoomaan ja auttamaan vaikka pakolaisia. Töitä kyllä keksitään vaikka risojen keräämisestä lähimetsissä.
Maksatte velkanne yhteiskunnalle ennen eläkkeelle siirtymistä. Tulee uudet ajat. Loppuu se valitus että ikärasismia on työmaailmassa.
t. nuori kokoomuslainen
[/quote]
Sotaveteraanien kasvattama sukupolvi ovat suuret ikäluokat ja 50-luvulla syntyneet, jotka ovat jo suureksi osaksi eläkkeellä, hyvä tyhmä! :D
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:42"] [quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:33"] [quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:02"]Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta. Mä en kertakaikkiaan tajua miten joku voi kadehtia työtöntä? Kokeilkaa itse tätä muutama vuosi ja tulkaa sitten kertomaan onko ihanaa. [/quote] Minä käyn töissä ja opiskelen. En nosta tukia, ja palkkani on verojen jälkeen noin 1000 €. Laske sinä pummi siitä sitten, paljonko sitä rahaa jää elämiseen? Vuokra 650 €, bussikortti 110 €. Kyllä se työttömyyskorvaus on liian suuri. Ns ilmaista rahaa ei tulisi ollakaan, jotain hommaa on tehtävä, jotta saa rahaa. Vaikka roskien keräilyä, vanhusten ulkoiluttamista tms [/quote] Käytkö Pietarissa bussilla vai mistä moinen bussikortti on hankittu? [/quote] Kuule ihan uudellamaalla. Junarataa ei ole täällä, vain kämäset bussit. [/quote] Sitten sun pitää tehdä muutoksia omassa elämässäsi. Muuttaa siihen koulun tai työpaikan kylkeen asumaan, niin ei tarvii maksaa tuollaisia bussikortteja. Oma valinta asua jossain hevonkuusessa ja maksaa itsensä kipeäksi kun on kaukana kaikesta. [/quote] Oma valintani? Kerro, miten sitten toimin. Opiskelen yliopistossa, ja asun täällä "korvessa", kun vuokra halvempaa. 649 e/kk 45 neliön asunnossa. Työpaikka noin 5 km kotoani, jonne kuljen kävellen. Miten tämä yhtälö sujuu Helsingissä? Sinne ei ole varaa muuttaa yksin, ja edelleen, työpaikkani on täällä. Tietysti olisi helpompi muuttaa Helsinkiin asumaan tuilla, mutta minulla on vielä tallessa pieni moraalin murunen, enkä aio muiden rahoilla loisia vain, jotta elämä olisi helppoa.
[/quote]
Jospa keskittyisit vaan siihen työntekoon ja jättäisit ne Helsingin reissut kokonaan pois. Kyllähän 1000 e/kk pitäisi elämiseen riittää. Jos sinun tulosi eivät riitä sen lisäksi opiskeluun jossain kaukana, se ei ainakaan ole työttömien tai toimeentuloasiakkaiden vika. Vaikka heiltä vähennettäisiinkin, ei se sinulle siirtyisi.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:55"] [quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:42"] [quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:33"] [quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:02"]Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta. Mä en kertakaikkiaan tajua miten joku voi kadehtia työtöntä? Kokeilkaa itse tätä muutama vuosi ja tulkaa sitten kertomaan onko ihanaa. [/quote] Minä käyn töissä ja opiskelen. En nosta tukia, ja palkkani on verojen jälkeen noin 1000 €. Laske sinä pummi siitä sitten, paljonko sitä rahaa jää elämiseen? Vuokra 650 €, bussikortti 110 €. Kyllä se työttömyyskorvaus on liian suuri. Ns ilmaista rahaa ei tulisi ollakaan, jotain hommaa on tehtävä, jotta saa rahaa. Vaikka roskien keräilyä, vanhusten ulkoiluttamista tms [/quote] Käytkö Pietarissa bussilla vai mistä moinen bussikortti on hankittu? [/quote] Kuule ihan uudellamaalla. Junarataa ei ole täällä, vain kämäset bussit. [/quote] Sitten sun pitää tehdä muutoksia omassa elämässäsi. Muuttaa siihen koulun tai työpaikan kylkeen asumaan, niin ei tarvii maksaa tuollaisia bussikortteja. Oma valinta asua jossain hevonkuusessa ja maksaa itsensä kipeäksi kun on kaukana kaikesta. [/quote] Oma valintani? Kerro, miten sitten toimin. Opiskelen yliopistossa, ja asun täällä "korvessa", kun vuokra halvempaa. 649 e/kk 45 neliön asunnossa. Työpaikka noin 5 km kotoani, jonne kuljen kävellen. Miten tämä yhtälö sujuu Helsingissä? Sinne ei ole varaa muuttaa yksin, ja edelleen, työpaikkani on täällä. Tietysti olisi helpompi muuttaa Helsinkiin asumaan tuilla, mutta minulla on vielä tallessa pieni moraalin murunen, enkä aio muiden rahoilla loisia vain, jotta elämä olisi helppoa. [/quote] No vali-vali. Jos et halua itse hyötyä opiskelijoille ym. suunnatuista eduista, turha marmattaa niille, jotka niitä käyttävät hyväkseen. Voit ihan rauhassa tukehtua siihen "moraalin muruseen"- nobody cares. [/quote] Joutuisin elämään lainalla Helsingissä. Ne opiskelijoille suunnatut tuet ei riitä edes vuokraan. Juuri kaltaistesi oksettavien pummien takia muutan ulkomaille heti valmistuttuani. Onpahan ainakin työkokemusta, kiitos "moraalin murusen", joka auttaa työn hankkimisessa.
[/quote]
Eli pummaat ensin täältä ilmaisen koulutuksen ja sitten, kun sinusta olisi jotain hyötyä häivyt ulkomaille. Ei minkäänlaista moraalia.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:20"]Ainakaan yksin asuvana, lapsettomana työttömänä en todellakaan saa tonnia kuussa. Joskus olen hakenut sossustakin toimeentulotukea, kun kaikki laskut sattuneet samalle kuulle eikä rahat olisi mitenkään riittänyt, niin sain 15€. Käyttörahaa pakollisten jälkeen minulle jää n. 300€/kk
[/quote]
Sossun määrittelemien "pakollisten" menojen (mm. vuokra, sähkö, terveydenhoito, lääkkeet) pitää jäädä 485,50€. Ehkä sinä määrittelet pakolliset menot jotenkin toisin, tai sitten et osaa täyttää hakemuksia. Päätöksistä voi myös valittaa.
[/quote]
Määrittelen pakolliset menot juurikin noin, eli vuokra, sähkö, vesi, lääkkeet yms. En ole ennen edes kuullutkaan että noin paljon pitäisi muka jäädä.
Ainiin ja tuo 300€ minkä arvioin jäävän käteen on muuten siinä tapauksessa että ei tule mitään ylimääräisiä laskuja tai menoja joita ikävä kyllä tulee aika usein. Ja jollekin edelliselle kommentoijalle vielä, että en tietääkseni ole valittanutkaan etteikö tuo määrä riittäisi :) kyllä siinä kuitenkin tiukkaa välillä tekee kun jotkut menot ikävä kyllä tuppaavat kasaantumaan samalle kuulle, mutta aina niistä on selvitty.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:39"]
t. nuori kokoomuslainen
[/quote]
Et kuitenkaan taida olla kauhean terävä nuori kokoomuslainen. Tai ainakin koulusi nukuit.
Tämä sinun sotaveteraanien lellimä ikäpolvi ovat suuret ikäluokat, joista suurin ikäluokka täyttää ensi vuonna 70 vuotta. Meinaat, että nämä laitetaan nyt euron tuntipalkalla keräämään roskia?
Nykyiset nelikymppiset ovat suurten ikäluokkien lapsia, jotka pääsivät ylioppilaiksi sopivasti 90-luvun lamaan.
Olet suloinen höpsöydessäsi ja sivistymättömyydessäsi.
[/quote] Suuryritykset maksaa itsensä kipeiksi veroista. Mene muualle levittää sitä kommunisti propagandaa.
[/quote]
Ihan oikeasti, kun sinulla kerran ei ole mitään tietoa ilmeisesti mistään, niin mene vaikka vetämään pääsi täyteen. Tosin kommentistasi päätellen se on jo täynnä jotain...
http://www.hs.fi/talous/a1423205249829
Valtion verokertymästä reilusti yli puolet (noin 25 miljardia euroa) kertyy palkansaajien ansiotuloveroista. Arvonlisävero ja valmisteverot ovat seuraavaksi suurimpia valtion tuloeriä. Näitäkin me kaikki maksamme, kun ostamme mitä tahansa.
Valtio kerryttää kassaa huomattavasti vähemmän yritysten yhteisöverosta.
Näinollen heitänpä ilmaan rohkean ehdotuksen:
Suomen yhteisövero, eli yritysten maksama tulovero on tällä hetkellä 20%. Todellisuudessa pk-sektori maksaa tuon veron suurelta osin täysimääräisenä, suurten yritysten mediaani on jotain 7% luokkaa, eli moni suuryritys maksaa sitäkin vähemmän.
Irlanti laski yhteisöveronsa 11,5%:iin, jolloin se sai suuryrityksiä investoimaan maahansa. Eli työpaikkoja ja sitä kautta niitä ansioverotuloja.
Mitäpä, jos Suomikin laskisi vielä tuota omaa yhteisöveroaan? Jos mekin saisimme tänne siten houkuteltua paljon ulkomaalaisia investointeja, valtion verokertymä kasvaisi ansioverotulojen osalta ehkä reippaastikin. Nämä monikansalliset yritykset maksaisivat todennäköisesti veroa vain muutaman prosentin, jos sitäkään, mutta kohonnut työllisyys piristäisi myös kotimarkkinoita ja kasvava työllisyys lisäisi valtion verokertymää.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:54"]
Mun mielestä ei pitäis leikata, mutta ihmetyttää kyllä ne työttömät jotka vastustivat palkansaajien mielenilmausta. Miksi?
[/quote]
Lähinnä siksi, että mielenilmaus oli lähinnä ammattijärjestöjen masinoima tapahtuma. Suomessa neuvottelee kolmikanta eli ammattijärjestöt-työnantajat-hallitus. Kuka tässä neuvottelee siis työttömien puolesta vaikka heitä on Suomessa puoli miljoonaa. No ei kukaan. SAK ja muut lähinnä edistävät työttömyyttä ja tämän takia työttömiltä ei heille sympatiaa löydy. Ei heitäkään kiinnosta työttömät paskan vertaa.
[/quote]
Voisitko selventää hieman, kun minulla on sellainen käsitys, että ay-liike on vaikuttanut positiivisesti myös työttömien asemaan. Samoin kuulisin mielelläni, miten sinun mielestäsi ay-liike vaikuttaa haitallisesti työllisyyden kehittymiseen.
Vastahan se yhteisövero laskettiin 25 -> 20% ja eipä siitä oikein ole todisteita, että se olisi lisännyt yhtään investointeja tai työpaikkoja. Voidaan tietenkin väitellä, että olisiko ilman laskua lähtenyt vielä enemmän työpaikkoja... Vaikea sanoa. Talous on hulabalootiedettä, eikä oikeastaan kukaan tiedä miten pitäisi toimia. Taloustieteen nobel tason professoritkin ovat usein eri mieletä ihan perusjutuista. Osa haluaa elvyttää ja osa haluaa kiristää.
Hei mä keksin. Kaikkien työt puoliksi. toisen puolen tekee opuskelija/työtön ja toisen se jonka työpaikka oli alunperin. palkka puoliksi. Molemmat voittaa. jeee.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:33"] [quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:02"]Se on hevonkukkua että työttön saa tonnin. Alle neljä sataa on ns. käteen jäävä osuus ja siitä pitää maksaa ruuat, vaatteet, netti, puhelin jne. Pienikin ylimääräinen meno sanotaan pyykinkoneen kosahtaminen on tiukka paikka. Tiukentaa ei voi, oikeasti pitäisi saada enemmän. Tästä asiasta on euroopan neuvostolta tullut jo huomautus mutta paskat se mitään vaikuta. Mä en kertakaikkiaan tajua miten joku voi kadehtia työtöntä? Kokeilkaa itse tätä muutama vuosi ja tulkaa sitten kertomaan onko ihanaa. [/quote] Minä käyn töissä ja opiskelen. En nosta tukia, ja palkkani on verojen jälkeen noin 1000 €. Laske sinä pummi siitä sitten, paljonko sitä rahaa jää elämiseen? Vuokra 650 €, bussikortti 110 €. Kyllä se työttömyyskorvaus on liian suuri. Ns ilmaista rahaa ei tulisi ollakaan, jotain hommaa on tehtävä, jotta saa rahaa. Vaikka roskien keräilyä, vanhusten ulkoiluttamista tms [/quote] Käytkö Pietarissa bussilla vai mistä moinen bussikortti on hankittu? [/quote] Kuule ihan uudellamaalla. Junarataa ei ole täällä, vain kämäset bussit.
[/quote]
Mitä ihmeellistä 110e kuukausilipussa on? Itse kuljin Espoosta helsinkin 15km päivittäin ja kk lippu oli 110e kuussa koska on SEUTUlippu. Hesan seudulla jo pelkästään sisäinen kk lippu maksaa 40e joka sekin on minusta paljon...