Mikä on hyvätuloisen raja? Siis ei rikas, ei porho, vaan ”tavan” hyvätuloinen. Onko 4000e
Aina puhutaan hyvätuloisista joten mitä ne siis on?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan noin 6500e, enkä pk-seudun (asumis)kuluilla pidä itseäni hyvätuloisena. Tulot kovan veroprogression takia ei kauheasti eroa keskiluokassa.
Varallisuus on se, jolla omaisuus Suomessa tehdään; kiinteistöillä tai sijoituksilla (pääomatuloilla)
Tottakai 6500e/kk on parempi palkka kuin valtaosan 3000e, mutta verojen jälkeen ero nettona ei enää ole suuri..
Progressiivinen verotus on kyllä virhe.. omat bruttotulot 3700, puolisolla 2700. Käteen saan 150€ enemmän.. jee kiitos progressio oma vero% 26 ja puolisolla 18
Kannatan Sveitsin mallia sama 15% kaikille. Heillä ei näytä kovin huonosti menevän
Tirsk! Täyttä pötyä ja mammat yläpeukuttaa. Miksi puhut paskaa?
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiseksi määritellään henkilö, joka kuuluu parhaiten tienaavaan 10 prosenttiin väestöstä. Naisilla tämä raja oli viime vuonna 4200 euroa /kk ja miehillä 5600, keskimäärin siis vajaa 5000 euroa /kk.
Olin jo unohtanut, miten pienet palkat Suomessa on. Kiitos muistutuksesta! Terveisin ulkosuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni yli 7000 e kk alkaa olla "hyvätuloisen" palkka.
Olen samaa mieltä. Esimerkiksi korkeakoulutetuilla ja erityisesti ict-alalla 5000 - 6000e palkka on normi emmekä me mitenkään yltäkylläisyydessä piehtaroi. Siitä hieman ylöspäin niin alkaa olla hyvätuloinen.
Ammatinvalintakysymys. Tee töitä pitkillä lomillasi.
Mulla tulot 4000-6000e/kk enkä kyllä pidä itseäni hyvätuloisena, keskituloisena korkeintaan.