Mitkä olivat isovanhempiesi ammatit?
Kommentit (72)
Maanviljelijöitä molempien vanhemmat.
Kolme opettajaa ja yksi kulkukauppias. En viihtyisi.
Äitini äiti kotiäiti, äidin isä seppä. Isäni äiti tehdastyöläinen, isän isä ulosottomies. Seppänä voisin viihtyä.
Kaikki syntyneet vuosina 1910- 1920, putkimies, yrittäjä, ompelija, kaupan täti ja kotirouva (siis sama ihminen eri elämänvaiheissa). Iso-isovanhempieni ammatteihin menisin kyllä, löytyy tiedemiehiä jotka silloin aikoinaan valloittivat karttapallon harmaita alueita, psykiatriaan erikoistunut lääkäri, ja kalastajaperhe villistä pohjoisesta. Hevoskauppias ja pikkutilallinenkin löytyvät!
No joo, haluaisin lähinnä tuon tiedemies- tai lääkärinaisuran :D
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:33"]Äitini äiti kotiäiti, äidin isä seppä. Isäni äiti tehdastyöläinen, isän isä ulosottomies. Seppänä voisin viihtyä.
[/quote]
Eikö myös Ulosottomiehen työ olisi hauskaa?
Pienviljelijöitä kaikki. Oon ite aivan kaupunkilainen, joten en kyllä viihtyisi.
Ompelija ja puuseppä.
Kotirouva ja leipuri.
Ei olis näistä mulle mikään. :)
Äidin vanhemmat kuolivat jo 50-60- luvuilla ja kuuluivat varmaankin köyhälistöön, sekatyöläisiä mutta nöyriä ihmisiä. Isän vanhemmat elivät 80-90 -luvuille ja niinikään tekivät hyvin erilaisia töitä, mm. rankkaa, fyysistä tehdastyötä ja erilaisia rakennustöitä. Itse en osaa edes kuvitella tuon ajan ihmisten elämää, koska vanhempani ovat kuitenkin ponnistelleet itsensä alempaan keskiluokkaan, johon myös itse kuulun. En todellakaan kadehdi isovanhempieni elämää, nykyaikana kellään Suomessa ei ole sellaista puutetta mitä sotien aikana ja vähän sen jälkeenkin on ollut, sosiaaliturva on ollut olematonta ja senkin vähän vastaanottaminen on ollut äärimmäisen nöyryyttävää.
Muusikko ja ompelija / puuseppä ja siivooja.
En viihtyis.
Ylikääkäri ja psykologi. Toisen puolen isovanhempia en tunne, enkä luultavasti viihtyisi heidän töissään.
Rakennusalan yrittäjä ja teollisuusneuvos+kotirouva, toiselta puolelta kotirouva ja ?? Varmaan joku autokorjaamoyrittäjä.