Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä olivat isovanhempiesi ammatit?

Vierailija
26.09.2015 |

Viihtyisitkö itse niissä ammateissa? :)

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:23"]Isoisä oli ministeri, ensin kansanedusta, isoäiti oli hänen sihteeri, sitten kansanedusta, ukki oli poliisipäällikkö ja mamma oli hänen kanslisti. En tekisi itse noita töitä, olen mieluummin minä vain.
[/quote]

Onko isoisäsi joku nimekäs ministeri suomen historiasssa, joka muistetaan edelleen?

Vierailija
22/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkömies, talonmies, apuhoitaja

En viihtyisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäidit olivat siivoja ja hammaslääkäri, isoisät taksikuski ja toimittaja/kirjailija. Noista ammateista ehkä toimittajan työt saattaisi kiinnostaa, muut ei.

Vierailija
24/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papat ovat autokorjaaja ja paikallinen AY-änkyrä terästeollisuudessa. Mummut emäntä ja hieroja.

Vierailija
25/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset maanviljelijöiden, toinen isoisä taksiyrittäjä, isoäiti kotona. Jos näistä pitää valita, otan tuon maatilan, mutta mieluiten en mitään.

Vierailija
26/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän vanhemmat oli molemmat kauppiaita, äidin vanhemmat oli myyjä ja osaston johtaja. Enpä usko, että viihtyisin noissa ammateissa, en ole mitenkään asiakaspalveluhenkinen.

Vierailija
27/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän vanhemmat maanviljelijöitä, äidin vanhemmat yksityisyrittäjä ja maanmittausinsinööri.

Vierailija
28/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti ja pappi.

Vierailija
29/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veturinkuljettaja, keittäjä, maatilallinen ja maatilan emäntä. Maatilallisena viihtyisin jos Suomessa sitä kovaa työtä ei niin halveksuttaisi ja jos siitä saatavalla rahalla oikeasti eläisi.

Vierailija
30/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:34"]Papat ovat autokorjaaja ja paikallinen AY-änkyrä terästeollisuudessa. Mummut emäntä ja hieroja.
[/quote]
Jos sinun isoisäsi kaltaisia "ayänkyröitä" ei olisi, täällä tehtäisiin vieläkin 12 tuntisia työpäiviä ja kuusipäiväistä työviikkoa orjapalkalla ja ilman kesä ja sairauslomia.
Erittäin iso hatunnosto isoisällesi ja nöyrä kiitos minunkin asioiden puolesta tehdystä työstä.

Vierailija
31/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertävä hevoskauppias, kuten kaikki sukulaiseni.

Vierailija
32/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

dip.inssi & th ja aineopettaja & kemisti. Itse olen th.:)

Vierailija
33/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin vanhemmat olivat pientilallisia. Isän vanhemmat tehdastyöläinen ja sekatyömies. 

Vierailija
34/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittäjä kansakoulussa ja pappa hoiti maatilaa, jossa oli pari lehmää, kanoja ja vähän peltoa. Pappa oli myös talvella metsurina ja rakennusaputöissä.

Vierailija
35/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:43"]Keittäjä kansakoulussa ja pappa hoiti maatilaa, jossa oli pari lehmää, kanoja ja vähän peltoa. Pappa oli myös talvella metsurina ja rakennusaputöissä.
[/quote]

Ja itse olen käynyt kouluja enemmän ja töissä IT alalla. Tykkäisin kyllä vaikka olla maanviljelijä.

Vierailija
36/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajavartija ja perhepäivähoitaja, sekä metsänhoitaja ja kotiäiti
En viihtyisi missään näissä. Kotiäiti voisin olla jos mies tienaisi todella hyvin ja "ammatikseni" voisin tehdä hyväntekeväisyyttä ym., mutta perinteinen kotiäiti en jaksaisi olla.

Vierailija
37/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonkorjaaja + kotiäiti
Puuseppä + myyjä vaateliikkeessä

En viihtyisi missään noissa ammateissa...

Vierailija
38/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä ammattinimike, mutta isoäiti oli postissa töissä ja isoisä satamassa. Toiselta puolelta sukua isoisä oli näyttelijä jossain teatterissa ja isoäiti taisi pitää huoltoasemaa. En varmaan viihtyis näissä töissä. Varmaan kyllä petän vanhemmat kun vaivalla ovat opiskelleet hyväpalkkaisiin ammatteihin ja itse olen kiinnostunut ihan erilaisista, pienipalkkaisemmista töistä.

Vierailija
39/72 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän isä laivanvarustaja ja kauppias, vaimonsa kotirouva, sitä ennen kanslisti

äidin isä teatterissa valaistusmestarina, äidin äiti kustantaja

Kusatnnusalalla viihtyisin, ja mikä ettei varustajanakin...

Vierailija
40/72 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:34"]Papat ovat autokorjaaja ja paikallinen AY-änkyrä terästeollisuudessa. Mummut emäntä ja hieroja.
[/quote]
Jos sinun isoisäsi kaltaisia "ayänkyröitä" ei olisi, täällä tehtäisiin vieläkin 12 tuntisia työpäiviä ja kuusipäiväistä työviikkoa orjapalkalla ja ilman kesä ja sairauslomia.
Erittäin iso hatunnosto isoisällesi ja nöyrä kiitos minunkin asioiden puolesta tehdystä työstä.
[/quote]

Positiivisesti tuon sanoinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän