Mitkä olivat isovanhempiesi ammatit?
Kommentit (72)
Sähkömies, talonmies, apuhoitaja
En viihtyisi
Isoäidit olivat siivoja ja hammaslääkäri, isoisät taksikuski ja toimittaja/kirjailija. Noista ammateista ehkä toimittajan työt saattaisi kiinnostaa, muut ei.
Papat ovat autokorjaaja ja paikallinen AY-änkyrä terästeollisuudessa. Mummut emäntä ja hieroja.
Toiset maanviljelijöiden, toinen isoisä taksiyrittäjä, isoäiti kotona. Jos näistä pitää valita, otan tuon maatilan, mutta mieluiten en mitään.
Isän vanhemmat oli molemmat kauppiaita, äidin vanhemmat oli myyjä ja osaston johtaja. Enpä usko, että viihtyisin noissa ammateissa, en ole mitenkään asiakaspalveluhenkinen.
Isän vanhemmat maanviljelijöitä, äidin vanhemmat yksityisyrittäjä ja maanmittausinsinööri.
Veturinkuljettaja, keittäjä, maatilallinen ja maatilan emäntä. Maatilallisena viihtyisin jos Suomessa sitä kovaa työtä ei niin halveksuttaisi ja jos siitä saatavalla rahalla oikeasti eläisi.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:34"]Papat ovat autokorjaaja ja paikallinen AY-änkyrä terästeollisuudessa. Mummut emäntä ja hieroja.
[/quote]
Jos sinun isoisäsi kaltaisia "ayänkyröitä" ei olisi, täällä tehtäisiin vieläkin 12 tuntisia työpäiviä ja kuusipäiväistä työviikkoa orjapalkalla ja ilman kesä ja sairauslomia.
Erittäin iso hatunnosto isoisällesi ja nöyrä kiitos minunkin asioiden puolesta tehdystä työstä.
Kiertävä hevoskauppias, kuten kaikki sukulaiseni.
dip.inssi & th ja aineopettaja & kemisti. Itse olen th.:)
Äidin vanhemmat olivat pientilallisia. Isän vanhemmat tehdastyöläinen ja sekatyömies.
Keittäjä kansakoulussa ja pappa hoiti maatilaa, jossa oli pari lehmää, kanoja ja vähän peltoa. Pappa oli myös talvella metsurina ja rakennusaputöissä.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:43"]Keittäjä kansakoulussa ja pappa hoiti maatilaa, jossa oli pari lehmää, kanoja ja vähän peltoa. Pappa oli myös talvella metsurina ja rakennusaputöissä.
[/quote]
Ja itse olen käynyt kouluja enemmän ja töissä IT alalla. Tykkäisin kyllä vaikka olla maanviljelijä.
Rajavartija ja perhepäivähoitaja, sekä metsänhoitaja ja kotiäiti
En viihtyisi missään näissä. Kotiäiti voisin olla jos mies tienaisi todella hyvin ja "ammatikseni" voisin tehdä hyväntekeväisyyttä ym., mutta perinteinen kotiäiti en jaksaisi olla.
Autonkorjaaja + kotiäiti
Puuseppä + myyjä vaateliikkeessä
En viihtyisi missään noissa ammateissa...
En tiedä mikä ammattinimike, mutta isoäiti oli postissa töissä ja isoisä satamassa. Toiselta puolelta sukua isoisä oli näyttelijä jossain teatterissa ja isoäiti taisi pitää huoltoasemaa. En varmaan viihtyis näissä töissä. Varmaan kyllä petän vanhemmat kun vaivalla ovat opiskelleet hyväpalkkaisiin ammatteihin ja itse olen kiinnostunut ihan erilaisista, pienipalkkaisemmista töistä.
Isän isä laivanvarustaja ja kauppias, vaimonsa kotirouva, sitä ennen kanslisti
äidin isä teatterissa valaistusmestarina, äidin äiti kustantaja
Kusatnnusalalla viihtyisin, ja mikä ettei varustajanakin...
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:34"]Papat ovat autokorjaaja ja paikallinen AY-änkyrä terästeollisuudessa. Mummut emäntä ja hieroja.
[/quote]
Jos sinun isoisäsi kaltaisia "ayänkyröitä" ei olisi, täällä tehtäisiin vieläkin 12 tuntisia työpäiviä ja kuusipäiväistä työviikkoa orjapalkalla ja ilman kesä ja sairauslomia.
Erittäin iso hatunnosto isoisällesi ja nöyrä kiitos minunkin asioiden puolesta tehdystä työstä.
[/quote]
Positiivisesti tuon sanoinkin.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:23"]Isoisä oli ministeri, ensin kansanedusta, isoäiti oli hänen sihteeri, sitten kansanedusta, ukki oli poliisipäällikkö ja mamma oli hänen kanslisti. En tekisi itse noita töitä, olen mieluummin minä vain.
[/quote]
Onko isoisäsi joku nimekäs ministeri suomen historiasssa, joka muistetaan edelleen?