Mitkä olivat isovanhempiesi ammatit?
Kommentit (72)
Äitini vanhemmat oli pienviljelijöitä. Isänisä ei ollut kuvioissa, isänäiti siivosi kaupassa, teki ompelutöitä ja sai lisätienestiä vuokraamalla huoneita alivuokralaisille. En haluaisi kumpaakaan elämää.
Toimittaja ja rakennusmestari, metallimies ja palkanlaskija. Näistä valitsisin itselleni ammatiksi toimittajan, jos pitäisi valita.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:39"]Kiertävä hevoskauppias, kuten kaikki sukulaiseni.
[/quote] tuttua puuhaa, myös lehmiä kauppasivat. Hevosia kuljetettiin jalan ympäri Suomen. Myös maatila oli sivuhommana, mutta perhe elätettiin hevoskaupalla
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:39"]Kiertävä hevoskauppias, kuten kaikki sukulaiseni.
[/quote] tuttua puuhaa, myös lehmiä kauppasivat. Hevosia kuljetettiin jalan ympäri Suomen. Myös maatila oli sivuhommana, mutta perhe elätettiin hevoskaupalla
[/quote] eikä olla manneja. Kauppiaita nykyäänkin
Työnjohtaja, kirvesmies
kotirouva/ työtön, miten sen ottaa, mummoilla
Äidin äiti oli karjakko / piikaa
Äidin isästä ei ole tietoa (äitini siis avioton häpeä lapsi)
Isän isä oli suutari ja Äiti oli kotona hoiti noin 10 hehtaarin tilaa ja paria lehmää lasten lisäksi
Itse voisin kuvitella itseni ehkä tuoksi topakaksi emännäksi
Isoisäni olivat kirvesmies ja pappi ja isoäidit olivat kotirouvia.
Kotirouvana viihtyisin varmasti puolet viikosta, tympii tämä oravanpyörässä juokseminen.
Kekkosen henkivartia, kotiäiti
Talkkari, kotiäiti
Olen itse kotiäiti ja viihdyn
Äidinäiti oli kotiäitinä. Tosin lapsia oli vaan kaks joten enemmän voisi puhua kotirouvasta. Välillä sijaisti opettajia ja tommosia lyhyitä juttuja.
Äidinisä oli jonkilainen kaivosfirman johtoportaan tyyppi.
Isänäiti oli hammaslääkäri.
Isänisä pankkissa johtoportaan hommissa.
Kotiäitinä viihtysin kyllä itse, muissa en :D
Isäisä oli asianajaja, liikemies , useampia firmoja, suurin oli puutavara-ala vientiä Venäjälle ym.Rikkaita olivat, monta palvelijaa ja suuret asunnot. Isoäiti oli pianisti, ei saanut käydä työssä, mutta kuitenkin kävi mykkäfimeissä elokuvateatterissa salaa soittamassa pianolla taustoja. Elivät kai koroilla, isoisä istu päivät Klubilla ja joi konjakkia. Äidinisä oli levyseppä Wärtsilän telakalla Helsigissä ja oli myös kova AY-mies-änkyrä. Äidinäiti oli atelier-turkkuri, ja olivathyvin koulutusmyönteisiä ja vieraanvaraisia, ihania ihmisiä. Suvussa on myös poliitikkoja ja yksi pääministeri, pörssijohtaja, ym.
Rakennusmies & keittäjä
Kuljetusalan yrittäjä & lastenhoitaja/kotiäiti.
En viihtyisi.
Edellinen. Voisin olla tuo palkaton leffapianisti, musiikk on intohimoni.
Puutyön opettaja, teatterin valaistusmestari, sekatyöläinen (lähinnä käsitöitä) ja ahtaaja. Itse olisin mieluiten ehkä teatterissa töissä...
Äidin vanhemmat olivat perushoitaja ja posteljooni, isän vanhemmat kätilö ja matkailualan yrittäjä. Harmi, etteivät isä tai sisaruksensa halunneet jatkaa vaarini yritystä, se olisi ollut mielenkiintoinen uravaihtoehto minullekin. Ehkä jonain päivänä perustan sen uudelleen :)
Veturinkuljettaja ja kodinhoitaja.
Muurari/kirvesmies yksityisyrittäjä ja koneenhoitaja.
Itse voisin viihtyä veturikuljettajana.
Lääkäri ja muotisuunnittelija
insinööri ja kotiäiti (taisi olla merkonomi)
-en viihtyisi missään näistä
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:08"]
Veturinkuljettaja ja kodinhoitaja.
Muurari/kirvesmies yksityisyrittäjä ja koneenhoitaja.
Itse voisin viihtyä veturikuljettajana.
[/quote]
Mutta minusta tuli pianisti.
Pankinjohtaja ja hoitoapulainen & maatilan emäntä + isäntä. Kaikkia noita olisi mielenkiintoista kokeilla :)
Vähän ohis, mutta isoisoisäni oli herastuomari eli kylän sossu. :D vähävaraiset tulivat nykyisen mökkimme pihalle pyytämään esim. kauppalappuja lapsineen
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 15:39"]
Kiertävä hevoskauppias, kuten kaikki sukulaiseni.
[/quote]Manneverta suvussa?