Mitkä olivat isovanhempiesi ammatit?
Kommentit (72)
Maanviljelijöitä olivat kaikki. Viihtyisin varmastikin JOS maailma olisi sellainen kuin silloin. Nykymaailmassa maanviljely ei houkuta.
Autonkuljettaja & kotiäiti; kalastaja & postinkantaja/kotiapulainen. Kahdessa ekassa voisin viihtyäkin...
Työnjohtaja ja hoitoapulainen (mielisairaala, suljettu osasto).
Maanviljelijöitä jokainen. En voisi kuvitellakaan tekeväni sitä työtä, jotka sinänsä arvostan suuresti.
Ompelija ja taksiyrittäjä.
Viihtyisin.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 13:22"]Maanviljelijöitä olivat kaikki. Viihtyisin varmastikin JOS maailma olisi sellainen kuin silloin. Nykymaailmassa maanviljely ei houkuta.
[/quote]
Jos ei isovanhempasi olleet suurtilallisia, niin veikkaan ettet viihtyisi. Nimittäin entisaikaan maanviljely oli fyysisesti raskasta, kun taas nykypäivänä koneet tekee ihan kaiken.
Toisaalta nämä nykyajan maanviljelijät ei kovista ajoista tiedä mitään, kun heitä vertaa vaikkapa 50-60 luvun maajussiin.
Isoäidit olivat arkkitehti ja Kelan osastonpäällikkö, isoisät diplomi-insinööri ja tilintarkastaja.
Rahan kanssa puljaaminen ei kiinnosta enkä olisi tarpeeksi luova arkkitehdiksi. TKK oli itselläni opiskelemaan lähtiessa kakkosvaihtoehto (pääsin sisään, mutta valitsin kuitenkin toisen alan). Jos isovanhempieni ammateista pitäisi valita, loisin uraa Kansaneläkelaitoksella.
Pienviljelijöitä + sairaanhoitaja ja sähkömies. En valitsisi noita ammatteja.
Miehet: levyseppä ja nimismies
Naiset: kotirouvia (neiteinä olivat kylmäkkö ja postineiti)
Maanviljelijöitä kaikki. Tosin toinen isoäiti toimi pitkään taloudenhoitajana ennen aviotumistaan ja isoisä teki lisäksi ruumisarkkuja sivutöinään.
Paperityöläinen, paperityöläinen, ompelija ja veturinkuljettajan apulainen (?). Onneksi vanhempani tekivät nousun keskiluokkaan.
Isän vanhemmat olivat kummatkin luokanopettajia ja äidin vanhemmat liikunnanopettajia. Ei olis mun juttu.
Kalastaja, ahtaaja, kotiäiti ja siivooja.
Voisin kuvitella viihtyväni kalastajana ja ahtaajana.
Maanviljelijä, maanviljelijä, maanviljelijä ja maanviljelijä. Kaikki pientilallisia 1900 luvun alkupuolella syntyneitä. Isoisät olivat sodassa ja tilan pito oli rankkaa.
En varmaankaan viihtyisi pientilallisena raskaassa ruumiillisessa työssä, jossa tehtiin kaikki itse.
Isoisä oli ministeri, ensin kansanedusta, isoäiti oli hänen sihteeri, sitten kansanedusta, ukki oli poliisipäällikkö ja mamma oli hänen kanslisti. En tekisi itse noita töitä, olen mieluummin minä vain.
Farmaseutti, kaupunginjohtaja, juristi, sairaanhoitaja.
Uskoisin viihtyväni missä tahansa noista pesteistä.
isän äiti oli kotirouva ja sekatyöntekijä (eli aina kun ei ollut ihan pieniä lapsia hoidettavana oli töissä milloin missäkin. Tukin uittoa, maatöitä, satamahommia... ei vissiin ollut koulutusta mihinkään). Isän isä oli maataloustyöntekijä. Äidin idä oli lääkäri. Äidin äiti oli koko kaupassa töissä. Kansakoulun jälkeen jossain ruokakaupassa ja viimeiset n.30 vuotta Iskussa.
Autokauppias, moottoripyöräkauppias, verokarhu ja sairaanhoitaja. Voisin olla verovirastossa töissä, muut ei kyllä...
Siivooja & autonkuljettaja, rakennusmies & kotiäiti. En viihtyisi.