Rautatientori yöllä
Onko turvallista odotella näin naisena esim. bussia aamuyöllä? En käy usein Helsingissä ja vähän hirvittää.
Kommentit (39)
Moni klubi tyhjenee steissille yöllä ja se on täynnä porukkaa mäkkärin, snägäreiden ja yöbussipysäkkien takia. 16-18 vuotiaana otin sieltä aina yöbussin itähelsinkiin, tätä nykyä haagaan. Se on turvallinen kun on paljon ihmisiä ja vartioita, yleensä pari poliisiautoa seisoo taksitolpan kohdalla. Miehet tappelee välillä keskenään mutta naisena ei ole mitään hätää.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:07"]Ei ole. En päästäisi vaimoani ainakaan.
[/quote]
Hieno parisuhde jos vaimosi ei saa liikkua vapaasti ilman lupaasi.
[/quote]Minulla ei ainakaan saa. Kaikki paikat eivät ole naiselle hyviä.
[/quote]
Muslimit löytäneet jo palstankin?
Ei siellä mitään tapahdu jos ei itse hankaluuksiin hankkiudu. Jos alkaa hirvittää niin menee sit just johonki mäkkäriin tms. mikä on lähellä.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:07"]Ei ole. En päästäisi vaimoani ainakaan. [/quote] Hieno parisuhde jos vaimosi ei saa liikkua vapaasti ilman lupaasi.
[/quote]
Niin on, erittäin hieno ja jo hyvin pitkään kestänyt. Vaimoni puheista päätellen tulee kestämään jatkossakin. Tietenkään vaimoni ei lupaani tarvitse, mutta en silti "päästäisi" aamuyöllä rautatientorille hengailemaan. Veisin joko itse autolla tai lähtisin mukaan.
[/quote]
Kiva, noin minunkin mies tekee. Ei tarvitse pelätä. :)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:07"]Ei ole. En päästäisi vaimoani ainakaan.
[/quote]
[/quote]
Niiin no vaimosihan ei sinun lupia yhtään mihinkään tarvitse.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:07"]Ei ole. En päästäisi vaimoani ainakaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]Tarvitsee.
Harvoin siellä mitään sattuu mutta itse en mielellään noin tekisi. Yhdessä vaiheessa jouduin töiden takia aina vaihtamaan asemalla kulkuvälinettä vähän ennen puolta yötä ja kerran tuli joku mies vaatimaan että lähdetään naimaan, hänellä on puukko taskussa. Vasta vuosia jälkikäteen tajusin että tuohan oli raiskauksen yritys. Vaikka vain yksi tuollainen kokemus, niin mielelläni en asemalla liiku puolen yön aikaan. Ei niistä muista ihmisistä ole turvaa jos ne ovat humalassa tai muiten vain eivät huomaa mitä ympärillä tapahtuu. Olihan keskellä linja-autoasemaa raiskauskin vuosia sitten, kukaan ei huomannut.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:07"]Ei ole. En päästäisi vaimoani ainakaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]Mäkämäkä.
Kunhan et ala kuittailla vartijoille, niin kaikki menee hyvin. Muuten ne voi raahata sut sinne entiseen poliisiaseman koppiin käsittelyyn.
Eihän se miellyttävä paikka ole pitempiaikaiseen oleskeluun mihinkään kellonaikaan, mutta kuitenkin kyseessä on hyvin vartioitu alue. Kyllähän monet alkoholistinaiset viettävät siellä öitäkin.
Rautatientori ei ole mitään näihin idän ghetto-lähiöihin, kuten Itäkeskukseen ja Kontulaan nähden. Niissä ei naisena kannata liikkua edes päiväsaikaan yksin.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:30"]Harvoin siellä mitään sattuu mutta itse en mielellään noin tekisi. Yhdessä vaiheessa jouduin töiden takia aina vaihtamaan asemalla kulkuvälinettä vähän ennen puolta yötä ja kerran tuli joku mies vaatimaan että lähdetään naimaan, hänellä on puukko taskussa. Vasta vuosia jälkikäteen tajusin että tuohan oli raiskauksen yritys. Vaikka vain yksi tuollainen kokemus, niin mielelläni en asemalla liiku puolen yön aikaan. Ei niistä muista ihmisistä ole turvaa jos ne ovat humalassa tai muiten vain eivät huomaa mitä ympärillä tapahtuu. Olihan keskellä linja-autoasemaa raiskauskin vuosia sitten, kukaan ei huomannut.
[/quote]
Hyi. Miten toimit ja mitä sanoit?
Ihan turvallista on. Mä lähen usein yövuorosta 4-5 aikaan ja koskaan ei oo mitään sattunu vaikka oon nätti parikymppinen ns. riskiryhmäläinen.
Monia hyviä keskusteluita tosin randomeiden kans käyty. Jos mua ei huvita jutella ni aina oon saanu ihmisen häipymään tai ite menny selkeesti kauemmas. Älä mee mukaan tohon vauhkoomiseen, pysyt vaan ihmisten ilmoilla etkä mee mihinkään tunneliin yksin. :)
Yks pönden mies ~25v lyöttäyty kerran seuraan ja sillä oli niin hauska murre et pyysin istumaan alas, jätkä oli melkein shokissa ku "VAU ENSIMMÄINEN JOKA PYYTÄÄ ISTUMAAN!" Nauratti kyllä loppuyön sen kans heitetyt läpät.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:07"]Ei ole. En päästäisi vaimoani ainakaan. [/quote] Hieno parisuhde jos vaimosi ei saa liikkua vapaasti ilman lupaasi.
[/quote]
Niin on, erittäin hieno ja jo hyvin pitkään kestänyt. Vaimoni puheista päätellen tulee kestämään jatkossakin. Tietenkään vaimoni ei lupaani tarvitse, mutta en silti "päästäisi" aamuyöllä rautatientorille hengailemaan. Veisin joko itse autolla tai lähtisin mukaan.
[/quote]
Ihana oot! Mun mies ei tule edes silloin kun on LUVANNUT tulla hakemaan mut jostain yöllä. Viimeksi eilen jätti hakematta iltavuorosta - siinä sitten kävelet pimeässä, yksin, pitkin autioita katuja....
Ja kun olen raivoissani kun ei tullut hakemaan niin sanoo vaan, ettei kerinnyt.
Niin, 30 vuotta tätä ja nyt alkaa pinna olla täynnä. Tämä kynnysmatto nousee ylös!
Ei ole turvallistu jos olet "ennakkoluuloton ja värisokea".
Mua alkoi hirvittää entistä enemmän..
-Ap
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:38"]
Rautatientori ei ole mitään näihin idän ghetto-lähiöihin, kuten Itäkeskukseen ja Kontulaan nähden. Niissä ei naisena kannata liikkua edes päiväsaikaan yksin.
[/quote]
Itäkeskuksessa käyn päivittäin ja koskaan ei ole ollut ongelmia. Enkä ole edes läski tai rumilus:)
Voi herranen aika. Ehkä mä oon sit joku supervaromaton ja vastuuton tai mulla ja kaikilla mun kavereilla on käyny pirun hyvä tuuri mut ikinä ei oo mitää sattunu, varsinkaa steissillä. Useesti lähen kännissä yksin himaan ja ei mitää ongelmaa. Itse asun kalliossa ja poikaystävä itähelsingissä eli näillä "vaarallisilla" alueilla liikun usein yksin. Totta kai on hyvä pitää silmät auki mut kamoon, ei elämää pidä pelätä niin paljon. Suomi on ihan vitun lintukoto.
[/quote]