Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies liian läheinen äitinsä kanssa?

Vierailija
26.09.2015 |

Nyt kaipaan hieman neuvoa. Olen seurustellut puolisen vuotta 24-vuotiaan miehen kanssa. Pääasiassa suhteemme on sujunut hyvin. Nyt minua on kuitenkin alkanut ahdistaa miehen suhde äitiinsä. Mies on yksinhuoltajan ainut lapsi. Äiti on lisäksi maahanmuuttaja, joten miehellä ei ole täällä muuta perhettä tai sukua. Isä on hylännyt perheen miehen ollessa lapsi. Miehellä ei myöskään ole kovin laajaa ystävä-/kaveripiiriä, joten välillä tuntuu, että ennen minun tapaamistani äiti oli miehelle ainut läheinen ihminen.

Kuten ehkä arvata saattaa, mies asuu edelleen äitinsä kanssa. Aluksi luulin, että syynä oli käytännön järjestelyt, mutta nyt alkaa tuntua, ettei mies edes haluaisi muuttaa pois kotoa. Kun olen maininnut miehelle oman asunnon hankinnan, niin mies menee vaikeaksi. Omaan kämppääni on tulossa putkiremontti ensi vuonna, ja aloimme puhua siihen liittyvistä asumisjärjestelyistä. Mies vain lakonisesti totesi, että minähän varmaan muutan väliaikaisesti omille vanhemmilleni asumaan - ikään kuin oletuksena on se, ettemme asu tuossa vaiheessa yhdessä ja että mies asuu edelleen äitinsä kanssa.

Muutenkin on kaikenlaisia pikkujuttuja. Joskus, kun mies on luonani yötä, hän viestittelee ennen nukkumaanmenoa äitinsä kanssa. Joskus mies on maininnut äidin antavan hänelle jalkahierontaa, ja he käyvät yhdessä saunassa. Rivien välistä on voinut myös lukea, että mies avautuu parisuhteemme asioista melko paljon äidilleen.

Minua ahdistaa. Tuntuu, etten voi näin lyhyen seurustelun jälkeen alkaa vaatia, että mies alkaisi katkoa napanuoraa. Silti minua pelottaa mahdollinen yhteenmuutto tai yhteinen elämä, jos anoppi tulee automaattisesti paketissa mukana. En usko, että voisimme koskaan muuttaa eri paikkakunnalle kuin tämä äiti, ulkomaista nyt puhumattakaan. Ymmärrän kyllä senkin, että miehen pois muuttaessa äiti jäisi pitkälti yksin, ja mies tuntee tästä syyllisyyttä. Ja siksi mietinkin, että sovinko minä tähän kuvioon ollenkaan mukaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:12"]

24 vuotias on vielä enemmän poika kuin mies.

[/quote]

Ehkä sinun poikasi syystä tai toisesta ei ole aikuistunut. Minun 24-vuotias poikani on MIES ihan millä tahansa kriteereillä mitattuna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:12"]

[/quote]

Ehkä sinun poikasi syystä tai toisesta ei ole aikuistunut. Minun 24-vuotias poikani on MIES ihan millä tahansa kriteereillä mitattuna. 
[/quote]

Olen itse mies ja voin kertoa, että tuon ikäiset pojat ei paljoa eroa 17 vuotiaasta.

Mutta kiva, että sinulla on se sellainen "oikea" aikuinen 24vee.

M42

Vierailija
4/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin maailmaa 24-vuotias mies menisi äitinsä kanssa saunaan? Kun ei kyllä täällä alastomuuden luvatussa ja saunakulttuurin kehdossakaan kukaan ei menisi. 

Provohan tämä taas!

Kirjoittaako kukaan enää täällä tosissaan? 

Vierailija
5/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet törmännyt äidinnussijaan, siihen suhteeseen ei toinen nainen pääse väliin, luovuta.

Vierailija
6/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä oo mustis, sun pitää vaan suvaita ja ole mukana keskusteluissa. Perhe on monelle ulkomaalaiselle tärkeä. Älä pakota häntä valitsemaan, se on pahinta mitä kumppanille voi tehdä.

Vierailija
7/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, äiti maahanmuuttaja? 

Onko mahdollisesti Irakista tai vaikkapa Hollannista? 

Olin miten oli, niin äidit ja pojat aikuisina miehinä eivät sauno keskenään. 

Provot on ihan hauskoja välillä sellaisilta, jotka sen osaavat. Sulle sanoisin vain, että "älä jaksa". Oisko esim. tenttikirjoja vielä luettavana tai vie ainakin koira ulos. 

Vierailija
8/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies Italiasta? Ulkomaalaisille perhe tärkeä ja he eivät välttämättä edes sauno alasti. Voi olla pyyhe päällä. 

Jos alkaa ahdistaa, vaihda supusuomalaiseen! Suomessa ei ole niin kiinteät perhesuhteet. Yli 60 vuotiaat ovat meneviä, ja isovanhemmuskaan ei kiinnosta. Eivät turhaan roiku lapsissaan. Provo tämä silti taisi olla;)

Vierailija
9/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kyseessä ei ole provo - kunpa olisikin. Uskokaa tai älkää, samapa tuo. Eivät tosiaan onneksi ihan jatkuvasti sauno, mutta pari kertaa on maininnut saunavuorosta äidin kanssa, kun olen ehdottanut tapaamista. Melkein jätin tuon saunajutun alkuperäisestä viestistä pois, kun itsekin tajusin, että aika uskomattomalta kuulostaa.

Äiti on alun perin venäläinen. On asunut täällä tosiaan jo yli 25 vuotta ja on hyvin integroitunut Suomeen. Mies on syntynyt Suomessa ja elänyt täällä koko ikänsä. Eipä siitä sen enempää, tuonkin mainitsin vain sen vuoksi, että selviäisi syy sille, miksi äiti on miehen ainut lähisukulainen näillä main.

ap

Vierailija
10/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla että ovat myös hyviä ystäviä.

Vierailija
11/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:55"]

Voihan se olla että ovat myös hyviä ystäviä.

[/quote]

Varmasti ovatkin, eikä siinä olisi yhtään mitään vikaa. Tässä uskossa olenkin elänyt viimeiset kuukaudet, kun seurustelu on ollut enemmän tapailun asteella - että mies nyt vain on hieman tavallusta läheisempi äitinsä kanssa, kun on elänyt tämän kanssa tiiviinä yksikkönä koko ikänsä. Mutta nyt, kun yhteenmuutto, tulevaisuudensuunnitelmat ynnä muut ovat alkaneet tulla enemmän esiin, niin olen alkanut huomata, ettei mies ole ihan valmis erkaantumaan äidistään. Tai voihan toki olla, että mies on muuten vain sitoutumiskammoinen tai ei halua miettiä tulevaisuutta kanssani ja käyttää siksi äitiään tekosyynä, joko tahallaan tai alitajuisesti.

ap

Vierailija
12/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso peiliin :) miksi sinä haluat suunnitella yhteenmuuttoa miehen kanssa, joka on noin kiinni äidissään eikä ole asunut yksin - saattaa olla vähän retuperällä miehen kotitöiden hoito ja muutenkin elämänhallinta. Voit muuttaa vain itseäsi ja tehdä sen valinnan minkä parhaaksi näet. Turha lähteä liikaa analysoimaan/moittimaan/syyttämään miestä....

Vierailija
14/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähinnä kiinnostaisi että missä tapasitte?

Vierailija
15/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuutta äidistä. Itse olisin huolissani enemmän minun suhteesta seurustelu kumppaniin kuin esi. hänen suhteestaan äitiin. Toki voi olla vaikea elää parisuhteessa ihmisen kanssa jonka arvomaailaa ei hyväksy.

Vierailija
16/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en katsoisi päivääkään ihmistä, joka ei ole saanut itsenäistyä.Hirveä tilanne, jos anoppi kyyläisi lopun ikää.

Vierailija
17/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:20"]

Nyt lähinnä kiinnostaisi että missä tapasitte?

[/quote]

Opiskelujen kautta. Poikaystäväni valmistuu loppuvuodesta, minä ensi vuonna. Aluksi jaksoin uskoa, että mies haluaa asua kotona opintojen loppuun asti, mutta nyt valmistumisen lähestyessä alkaa olla selvää, ettei kotoa ole kiire mihinkään.

Tiedän, että toitotan nyt nimenomaan tästä äidin kanssa asumisesta, vaikka kyse on muustakin. Jotenkin äidin kanssa asuminen on vain niin konkreettinen esimerkki tilanteen vaikeudesta. Itse äidin kanssa asuminen ei ole ongelma, vaan se, ettei miehellä tunnu olevaan mitään halua muuttaa pois. Viimeksi omille muuttamisesta puhuessame kuulosti suorastaan siltä, että äidin luota pois muuttaminen on hänelle ajatuksena todella vastenmielinen.

ap

Vierailija
18/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:51"]Valitettavasti kyseessä ei ole provo - kunpa olisikin. Uskokaa tai älkää, samapa tuo. Eivät tosiaan onneksi ihan jatkuvasti sauno, mutta pari kertaa on maininnut saunavuorosta äidin kanssa, kun olen ehdottanut tapaamista. Melkein jätin tuon saunajutun alkuperäisestä viestistä pois, kun itsekin tajusin, että aika uskomattomalta kuulostaa.

Äiti on alun perin venäläinen. On asunut täällä tosiaan jo yli 25 vuotta ja on hyvin integroitunut Suomeen. Mies on syntynyt Suomessa ja elänyt täällä koko ikänsä. Eipä siitä sen enempää, tuonkin mainitsin vain sen vuoksi, että selviäisi syy sille, miksi äiti on miehen ainut lähisukulainen näillä main.

ap
[/quote]

Älä jaksa. Ei ole hauska provo vaan tyhmä.

Vierailija
19/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten äiti suhtautuu sinuun? Voisiko olla mahdollista, että mies tarvitsisi vain äidiltään kannustusta lähteä omilleen ilman että pitäisi tuntea syyllisyyttä?

Vierailija
20/21 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:44"]

Miten äiti suhtautuu sinuun? Voisiko olla mahdollista, että mies tarvitsisi vain äidiltään kannustusta lähteä omilleen ilman että pitäisi tuntea syyllisyyttä?

[/quote]

Äiti tuntuu suhtautuvan minuun ihan positiivisesti. Olen käynyt kylässä joitakin kertoja, ja joka kerta vastaanotto on ollut ihan lämmin. Lisäksi minulle on syntynyt kuva, ettei poikaystävän äitiä kyllä haittaisi, vaikka mies jo alkaisi vähitellen lähteä pesästä, ja äiti on vihjaillut meidän yhteenmuutostamme jo pitkään. Siksi minua tämä tilanne ihmetyttääkin, kun äiti itse ei tunnu painostavan poikaansa pysymään kotona.

ap