Ihana lihapullakeitto-resepti!!! Talven hittiruoka?
Tätä me miehen kanssa kerran kokkaiktiin ja ihastuttiin niin että syödään ainakin kerran viikossa tästä lähin! Varmasti parempaa kuin avokadopasta ja nälkäkin lähtee!
2 pussia saarioisten liha/broileripullia
1 lihaliemikuutio
2 litraa vettä
10 perunaa
1 porkkana
Suolaa
Keitä vesi ja lisää pilkotut aineet sekaan. Ruoka on valmista kun perunat on pehmeitä.
Keittoon voi laittaa ruokailun yhteydessä ketsupia oman maun mukaan -meillä laitetaan paljon! :D
Kommentit (21)
Kuulostaa tosi herkulliselta, taidetaankin syödä tätä huomenna! Meillä on sunnuntaisin aina myös jälkkäriä. Mikähän tuohon sopisi? Oisko Eskimopuikko hyvä?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:23"]Kuulostaa tosi herkulliselta, taidetaankin syödä tätä huomenna! Meillä on sunnuntaisin aina myös jälkkäriä. Mikähän tuohon sopisi? Oisko Eskimopuikko hyvä?
[/quote]
Voi tehdä ihanan jälkkärin tällä reseptillä: eskimopuikon päälle kaadetaan kaupan kinuskikastiketta ja strösseleitä!
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:25"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:23"]Kuulostaa tosi herkulliselta, taidetaankin syödä tätä huomenna! Meillä on sunnuntaisin aina myös jälkkäriä. Mikähän tuohon sopisi? Oisko Eskimopuikko hyvä? [/quote] Voi tehdä ihanan jälkkärin tällä reseptillä: eskimopuikon päälle kaadetaan kaupan kinuskikastiketta ja strösseleitä!
[/quote]
Loistava idea! Olisko tuohon tarkempaa reseptiä? Kuinka paljon kinuskikastiketta ja kuinka paljon strösseliä? Laitetaanko kinuskikastike ensin?
Hirveästi väsäämistä tuossa. Ei mellä ole kuorimaveistäkään. Voiko perunat korvata vaikka makaroneilla? Tai laittaa ranskiksia, niitä meillä ois pakastimessa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:17"]
Tätä me miehen kanssa kerran kokkaiktiin ja ihastuttiin niin että syödään ainakin kerran viikossa tästä lähin! Varmasti parempaa kuin avokadopasta ja nälkäkin lähtee! 2 pussia saarioisten liha/broileripullia 1 lihaliemikuutio 2 litraa vettä 10 perunaa 1 porkkana Suolaa Keitä vesi ja lisää pilkotut aineet sekaan. Ruoka on valmista kun perunat on pehmeitä. Keittoon voi laittaa ruokailun yhteydessä ketsupia oman maun mukaan -meillä laitetaan paljon! :D
[/quote]
Kaikkea sontaa tekin syötte :D:D
Tossa on tosi paljon porkkanaa. Voikohan sen jättää pois, muuten ei kyllä uppoa ukolle ja muksuille.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:25"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:23"]Kuulostaa tosi herkulliselta, taidetaankin syödä tätä huomenna! Meillä on sunnuntaisin aina myös jälkkäriä. Mikähän tuohon sopisi? Oisko Eskimopuikko hyvä? [/quote] Voi tehdä ihanan jälkkärin tällä reseptillä: eskimopuikon päälle kaadetaan kaupan kinuskikastiketta ja strösseleitä!
[/quote]
Loistava idea! Olisko tuohon tarkempaa reseptiä? Kuinka paljon kinuskikastiketta ja kuinka paljon strösseliä? Laitetaanko kinuskikastike ensin?
[/quote]
Hei, helpointa on laittaa puolet rainbown kahden desin kinuskipurkista per annos. Strösseleitä päälle oman maun mukaan, meillä laitetaan paljon!
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:37"]Hirveästi väsäämistä tuossa. Ei mellä ole kuorimaveistäkään. Voiko perunat korvata vaikka makaroneilla? Tai laittaa ranskiksia, niitä meillä ois pakastimessa.
[/quote]
Minä laitan kasvikseksi mummonmuusijauhetta, sakeuttaa kivasti.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:40"]Tossa on tosi paljon porkkanaa. Voikohan sen jättää pois, muuten ei kyllä uppoa ukolle ja muksuille.
[/quote]
Me laitetaan nakkeja porkkanoiden tilalle ja pekonia perunoiden. Ja sinappia ketsupin kaa..nam nam.
Tää kelpaa vegeillekin, kun noissa valmis pullissa ei ole lihaa.
Mä en tajua, miten näissä resepteissä on niin vaikea aina ottaa kasvisruokailijoita huomioon? Oikeesti, olisko teistä kiva mennä ruokapöytään ja huomata, ettei ole mitään muuta syötävää kuin leipä?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:37"]Hirveästi väsäämistä tuossa. Ei mellä ole kuorimaveistäkään. Voiko perunat korvata vaikka makaroneilla? Tai laittaa ranskiksia, niitä meillä ois pakastimessa.
[/quote]
[/quote]
Tuo kuulostaa itseasiassa aika hyvältä ohjeelta perunalihapulla-laatikoksi.
Lihapullakeitto on hyvää, mutta minä teen aina itse ne lihapullat enkä laita mitään kammottavia einespullia.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:37"]Hirveästi väsäämistä tuossa. Ei mellä ole kuorimaveistäkään. Voiko perunat korvata vaikka makaroneilla? Tai laittaa ranskiksia, niitä meillä ois pakastimessa.
[/quote]
[/quote] Mä en kyllä ehdi mummonmuusia lisäämään. Tuossa reseptissä pitää avata lihapullapaketti ja liesikin täytyy laittaa päälle. Ei voi kaikkia maailman asioita tehdä yhtä aikaa.
Lidliss ei ole Rainbown kinuskikastiketta, millä voi korvata? Tossa jälkkärissä siis?
Virossa on frikadellisoppa, eli ne lihapullat keittoa varten ovat erilaisia, kuin normaalit lihapullat. Saman tapaista keittoa olen kai syönyt Venäjälläkin.
Keittolihapullat on pienempiä ja muodoltaan vähän maapähkinän muotoisia ei pyöreitä. Ne on mautetumpia myös jos eineslihapullaan vertaa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:51"]
Lihapullakeitto on hyvää, mutta minä teen aina itse ne lihapullat enkä laita mitään kammottavia einespullia.
[/quote]
Tämä. Huomaa taas tämän palstan tason, mammat innoissaan ryntää kauppaan ostamaan broilerinnahkapullia, kun wt-perheelle niin maistuu.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:37"]Hirveästi väsäämistä tuossa. Ei mellä ole kuorimaveistäkään. Voiko perunat korvata vaikka makaroneilla? Tai laittaa ranskiksia, niitä meillä ois pakastimessa. [/quote] Minä laitan kasvikseksi mummonmuusijauhetta, sakeuttaa kivasti. [/quote] Mä en kyllä ehdi mummonmuusia lisäämään. Tuossa reseptissä pitää avata lihapullapaketti ja liesikin täytyy laittaa päälle. Ei voi kaikkia maailman asioita tehdä yhtä aikaa.
[/quote]
Näinpä. Sinänsä olisi kivaa saada uusia ideoita arkiruokiin, mutta jotkut aina unohtaa, ettei kaikki rakasta kokkaamista ja ole ammattilaisia siinä. Eli nyt kehiin helppoja ja hyviä koko perheelle maistuvia ruokia, joissa ei tarvii kuorimaveistä tai purkinavaajaa tai muita ammattilaisten vipstaakkeleita.
Yhden ainoan ruoan takia en sitä kuorimaveistä osta! Jää tyhjän pantiksi, jos mies ja lapset ei tykkääkään.
Hyi yök, ei einesten sekoittelu ole ruuanlaittoa.