Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen joka korostaa joka käänteessä omaa raittiutaan ja sen myötä erinomaisuuttaan ja avoimesti paheksuu henkilöitä jotka ottavat joskus alkoholia.

Vierailija
09.11.2022 |

Mikä tuollaisia ihmisiä vaivaa? Pakko olla jotain hampaan kolossa sen oman alkoholisuhteen kanssa, kun jatkuvasti puhe kääntyy siihen miten uskomattoman upeaa on olla juomatta. Samalla muistaa aina paheksua ja "sääliä" ihmisiä, jotka ottavat esimerkiksi viikonloppuna muutaman lasin viiniä, tai -hyvänen aika- saattavat käydä jopa ravintolassa viihteellä. Alkaa kyllästyttää kuunnella tuota ihme saarnaamista. Mitä tuollaiselle ihmiselle voisi sanoa takaisin, jotain sopivan nasevaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain raitistuneita alkkiksia. Sama kuin entiset läskit. Pakko päteä ja ollaan muka niin paljon parempaa.

Vierailija
2/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole itsellä kivaa niin sitä ei saisi olla muillakaan. Sehän niitä ihmisiä vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä on niitä joiden lapsuutta on varjostanut alkoholismi tai nykyinen mies/ vaimo on alkoholisti jolloin pitää kulissia yllä ja paasaa kuin hän ei juo pisaraakaan. Tai saattaa jopa itse olla se alkoholisti joka juo salaa joka päivä.

Vierailija
4/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ikäviä muistoja tai traumoja liittyen alkoholin käyttöön heillä. Turvattomuutta.

Vierailija
5/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä EN ota jankkas yks, mutta kyllä otti turpaansa ja kunnolla.

Vierailija
6/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun kannattaisi enemmin miettiä miksi provosoidut tuosta noin paljon.

Vierailija
7/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen ihmisen kuvaamiseen riittää kaksi sanaa: juomaton alkoholisti. 

Vierailija
8/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kyllä ihmiset, jotka piipittää tyyliin pikkujouluissakin kuinka ei tykkää alkoholin mausta ja tultiin autolla. Sitten kytätään muiden touhuja naama väärinpäin. Miksi asiasta pitää tehdä joku numero? Sama, jos jossain juhlissakin pitää inistä kuinka ei tykkää makeasta eikä nyt ota kakkua. Älä ota ja tee mitä tykkäät, mutta anna muiden nauttia!

Vierailija
9/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten ne muka "sivistyneesti " juovat jotka koko ajan korostavat sitä juomista ja alkoholia.

Olin vastikään kyläilemässä kutsusta sukulaisperheessä. Itse käytän hyvin vähän alkoholia.

Heti paikalle mentyä alkoi viinasta puhuminen. Oli otettava alkumaljaa ja sillä vitsailtiin kuka nyt ottaa ja ei edes tätä. Keskustelu ylipäätään pyöri hyvin paljon alkoholin ympärillä. Kuka nyt muka mistäkin viinistä pitää ja miksi.

Jotenkin typerää, lapsellista ja itselle jäi taas tyhjä olo koko reissusta.

Loppuaika on tylsä katsella ja kuunnella puolijuopunutta porukkaa.

Vierailija
10/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on kova hinku projisoida kaikenlaista, jos ei esimerkiksi osaa käyttää päihteitä järkevästi, niin nämä usein ajattelevat että ei sitä osaa sitten kukaan muukaan.

Vierailija
11/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten ne muka "sivistyneesti " juovat jotka koko ajan korostavat sitä juomista ja alkoholia.

Olin vastikään kyläilemässä kutsusta sukulaisperheessä. Itse käytän hyvin vähän alkoholia.

Heti paikalle mentyä alkoi viinasta puhuminen. Oli otettava alkumaljaa ja sillä vitsailtiin kuka nyt ottaa ja ei edes tätä. Keskustelu ylipäätään pyöri hyvin paljon alkoholin ympärillä. Kuka nyt muka mistäkin viinistä pitää ja miksi.

Jotenkin typerää, lapsellista ja itselle jäi taas tyhjä olo koko reissusta.

Loppuaika on tylsä katsella ja kuunnella puolijuopunutta porukkaa.

Kai muistit oikein korostaa sitä kuinka vähän käytät alkoholia ja kyttäsit naama näkkärillä?

Vierailija
12/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin Alkon kun en saanut siitä enään mitään fiilareita. Kun olen iltaa istumassa alkaa aina joku tuputtaa viinaa, tai voivotellaan onko sulla ongelma. Usein kun karpalovissyn saa olla rauhassa koska luullaan, että lasissa on jotain muuta.

Vierailija
13/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan jonkinlainen puolustuskeino? Itse raitistuneena alkkiksena oon myös miettinyt, pitäisikö alkaa tuollaiseksi. Olen yrittänyt tähän mennessä pitää matalaa profiilia ja olla mahdollisimman vähän tälllainen ääliöabsolutisti, mutta ei se vaan tunnu toimivan. Aina saa kuulla, että miksei voi edes maistaa, onko se nyt paha jos on vähän alkoholia jossain, siis hyvänen aika nainen mikset sää JUO niin kuin normaalit ihmiset!

Jopa tutuntutut saattavat kokea asialliseksi udella, että onko mulla ollut alkoholiongema ja kuinka paha, kun olen absolutisti. Joo on ollut ja ihan tarpeeksi paha, mutta en halua puhua siitä puolitutuille enkä oikeastaan muutenkaan. Se aika on jäänyt taakse enkä halua muistaa sitä.

Vierailija
14/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeää omaa sairauttasn kun ei voi ottaa ja muille ottaminen ei ole ongelma.

Vierailija
15/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin tuollaisen ihmisen kanssa nelisen vuotta. Hän oli "toipuva alkoholisti", oli ollut raittiina jo parikymmentä vuotta. Ei puhettakaan, että olisimme voineet mennä kesällä terassille juomaan vissyä tai limsaa. Ruokaravintoloissa, lentokoneessa jne jatkuva tuhina ja paheksunta juovia ihmisiä kohtaan.

Ei koskaan enää!

Vierailija
16/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun nämä alkoholia käyttävät ihmiset vetävät sen johtopäätöksen, että alkoholia käyttämätön automaattisesti paheksuu heitä vaikka niin ei ole? Itse en sairauteni vuoksi voi käyttää alkoholia, ja se tuntuu olevan ongelma joillekin vaikka syynkin tietävät. Muiden käyttö on ok ja olisin mielelläni porukassa mutta jatkuva tuputtaminen ja jankkaaminen ärsyttää.

Vierailija
17/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun nämä alkoholia käyttävät ihmiset vetävät sen johtopäätöksen, että alkoholia käyttämätön automaattisesti paheksuu heitä vaikka niin ei ole? Itse en sairauteni vuoksi voi käyttää alkoholia, ja se tuntuu olevan ongelma joillekin vaikka syynkin tietävät. Muiden käyttö on ok ja olisin mielelläni porukassa mutta jatkuva tuputtaminen ja jankkaaminen ärsyttää.

Tässä keskustelussa oli nimenomaan kyse juuri niistä, jotka oikeasti paheksuvat ja jotka korostavat omaa erinomaisuuttaan. Tällaisia ihmisiä oikeasti on. On myös teitä, jotka eivät paheksu ja tee asiasta numeroa kuin myös niitä, jotka näkevät vaivaa siitä, jos toinen ei käytä alkoholia, mutta niistä nyt ei ollut kyse.

Vierailija
18/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Maksani ei kestä alkoholin aiheuttamaa ylimääräistä rasitusta ja siksi en läytä alkoholia kun en halua kuolla. Alkoholin käyttämättömyys ei ole minulle ongelma, kun en nyt niin kauheasti pidä alkoholin mausta ja vaikutuskin lähinnä minulle on ollut vain väsyttävä. En itse haluaisi tehdä täysraittiudestani mitään numeroa enkä haluaisi avautua sairaudestani muille kuin aivan lähimmille. Valitettavasti alkoholia tuputetaan ja raitista katsotaan kieroon.

Vierailija
19/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa googlata myös "kognitiivinen dissonanssi". Jos itse koet huonoa omaatuntoa juomisesta, pienikin vihjaus että joku muu seurueessa ei juo, tuntuu itsestä heti arvostelulta. "Kuka tuo muka luulee olevansa" on sinun oman alitajunnan muodostama ajatus ja lause.

Vierailija
20/32 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taas reippaasti juovia tuttuja jotka paheksuu vähän juomista vaikka sitä ei mitenkään esiin ees tuo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme