Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko Aspergeriin myöhästely ja puutteellinen ajantaju?

Vierailija
26.09.2015 |

Toiset väittävät, että kuuluisi, mutta omat kokemukseni asseista ovat pikemminkin sellaiset, että ovat aina täsmällisesti oikeaan aikaan paikalla.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 09:54"]Ei. Mulla on hyvä muisti mutta kyllä vähän myös myöhästelen vaikka suunnittelen aika tarkkaan milloin lähen kotoa. Mulla on siis myös asperger.:)

T: 21-vuotias nuori mies/poika
[/quote] Mulla on todella hyvä muisti ja siksi olen pärjännyt opinnoissa vaikka kaikki teinkin viimetipassa. Töissä toki on helvetin noloa olla aina hilkulla paikalla, mutta se johtuu myös siitä että käynnistyn aamuisin hitaasti ja tempo kovenee iltaa myöten. T. Adhd

Vierailija
22/25 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:47"]Tiedän assin joka myöhästyi pahasti muttei sanonut mitään kun tuli töihin. Ei paloitellut ei mitään. Tilannetaju näiltä puuttuu ihan täysin.
[/quote] Samalla voivat olla tosi herkkiä ja loukkaantuvat palautteesta. Moni addi/assi on kuitenkin arvokas työntekijä. Kykenevät hyperfokusoitumaan mielenkiintoisiin juttuihin ja sanovat sellaista ääneen jota kukaan muu ei sano.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:56"]Pelkkä Asperger ehkä on jämpti ja täsmällinen, mutta kannattaa ottaa huomioon, että aika monella heistä on lisäksi jokin muu diagnoosi (esim. ADHD, ADD, Tourette tai jokin mielenterveyshäiriö).

[/quote] Usein diagnosoimatta jääkin addi/assi tyttö, Nämä dg:t nimittäin naamioivat toisiaan.

Vierailija
24/25 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 09:43"]

Olen itse assi ja erittäin täsmällinen ja hyvämuistinen. Tiedän erään toisen assin, jonka kanssa olemme kuin yö ja päivä - hänellä on isoja muisti- ja keskittymisvaikeuksia ja puutteellinen ajantaju. Ei uskoisi ulospäin, että meillä on sama diagnoosi.

[/quote]Sitten hänellä on muita keskittymis-ja hahmotushäiriöitä siihen päälle.

Vierailija
25/25 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu ainakaan minulla. Eipä mulla muutenkaan ole paljoa perusassiominaisuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi