Huuhteletko astiat ennen astianpesukoneeseen laittoa?
Kommentit (70)
En. Mä siivoan ruuantähteet lautaselta suoraan bioroskikseen ja astian tiskikoneeseen. Oon sen verran laiska ihminen, että en viitsi ensin siivota niitä tähteitä sinne lavuaariin ja siitä sitten roskikseen, siksi jätän sen huuhteluvaiheen siitä kokonaan pois. Roskiksessa on aina sen verran jotain paperia tms käärettä, jonka avulla toi onnistuu ihan talouspaperiakin tuhlaamatta.
En huuhtele ikinä, astiat odottavat koneessa pesua parikin päivää eikä kertaakaan ole jäänyt mikään likaiseksi, lasagnevuoat ja puurolautasetkin puhdistuvat. Ehkä ladotte astiat liian tiiviisti, niin eivät peseydy sen takia?
Yksi tuttu esipesee koneeseen laitettavat astiat kuumalla juoksevalla vedellä, astianpesuaineella ja tiskiharjalla. Aivan järjetöntä toimintaa minusta.
En tietenkään huuhtle koneeseen meneviä astioita, se on sen koneen homma pestä ne.
Vierailija kirjoitti:
Meillä koira nuolee kaikki astiat. Tekee niin hyvää jälkeä, että välillä nostan suoraan kaappiin.
Kun ostimme koiran kennelistä, omistaja ihan oikeasti laittoi pesukoneeseen samaan aikaan koirien ruokakupit ja kahviastiat. Ei ihan heti tulisi itsellä mieleen tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään huuhtle koneeseen meneviä astioita, se on sen koneen homma pestä ne.
Ja koneen käyttäjän tehtävä on puhdistaa koneen siivilä ruoantähteistä.
Olen huomannut että ehkä joku 30% ei osaa täyttää asitianpesukonetta järkevästi ja tämän ryhmän on varmaan myös huuhdeltava astiat, jotta kone saa ne puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä koira nuolee kaikki astiat. Tekee niin hyvää jälkeä, että välillä nostan suoraan kaappiin.
:DDD
Meidän koira tekee aina niin hyvää jälkeä. Mutta laitan silti tiskikoneeseen pesuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika harvoin sitä kyllä joutuu puhdistamaan. Ehkä kerran kuussa. Kyllä minä sentään ruuan tähteet kaavin bioastiaan ennen koneeseen laittamista, jos sellaisia on, en laita astioita koneeseen broilerin luineen päivineen. Yleensä kyllä myös syön lautasen tyhjäksi, eikä siihen jää ruokaa. Joskus jos lautaselle on jäänyt vaikka riisiä, niin sen saatan huutoa pois.
En ikinä huuhtele ja puhdasta tulee. Sinne koneen suodattimeenkaan ei jää mitään. Ei mulla ole koskaan ollut ongelmia, vaikka lautaset ehtisivät vähän kuivahtaakin, jos ei hetkeen ole kone päällä. Ainoa mihin joskus saattaa jotain pientä jäädä kiinni, on joku paistinlasta.
Poistatteko vauvan ripuloimista housuista enimmät kakat ennen pesukoneeseen laittoa?
No, ette tietenkään! Sinne vaan kakkakikkareet pyörimään t-paitojen kanssa.
Kone pesee!
Kun iltalehdissä kirjoitetaan, että on turhaa liotaa köntsäistä vuokaa niin kyllähän lähiömamma uskoo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika harvoin sitä kyllä joutuu puhdistamaan. Ehkä kerran kuussa. Kyllä minä sentään ruuan tähteet kaavin bioastiaan ennen koneeseen laittamista, jos sellaisia on, en laita astioita koneeseen broilerin luineen päivineen. Yleensä kyllä myös syön lautasen tyhjäksi, eikä siihen jää ruokaa. Joskus jos lautaselle on jäänyt vaikka riisiä, niin sen saatan huutoa pois.
"No aika harvoin sitä kyllä joutuu puhdistamaan. Ehkä kerran kuussa."
Joka kuu putsaat? Minä en ikinä kun huuhtasen pahimmat röinät pois.
Vierailija kirjoitti:
Valkosipuperunoitten jämät kun kuivahtaa vuokaan niin liotan sen lavuaarissa ja kaavin desin verran jämiä pois. Pitäskö ne laittaa koneeseen suodattimia tukkimaan?
Vuoat, kattilat ja pannut tulee pestyä enimmäkseen käsin. Jonku vuoan voin pestä oikein harjan kanssa ja pistää sitten vielä koneeseen, jos sattuu olemaan tilaa.
Pesen astiat astianpesuaineella puhtaiksi ennen koneeseen laittoa.
Kyllä, meillä niin harvoin kone käynnistetään ettei haluta että lautasiin kuivuu mitään, tai ala esim. tuoksahtaa. Vuokia, pannuja, kattiloita tms. ei koneeseen laitetakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No aika harvoin sitä kyllä joutuu puhdistamaan. Ehkä kerran kuussa."
Joka kuu putsaat? Minä en ikinä kun huuhtasen pahimmat röinät pois.
Mihin edes tarvit konetta? Tuolla vaivallahan ne astiat pesee käsin, jos niitä alkaa huuhtelemaan.
Huuhtelen jos astiat ei mahdu enää koneeseen ja pitää pestä seuraavassa erässä.
Vierailija kirjoitti:
Poistatteko vauvan ripuloimista housuista enimmät kakat ennen pesukoneeseen laittoa?
No, ette tietenkään! Sinne vaan kakkakikkareet pyörimään t-paitojen kanssa.
Kone pesee!
Kun iltalehdissä kirjoitetaan, että on turhaa liotaa köntsäistä vuokaa niin kyllähän lähiömamma uskoo...
Ja osa taas ei usko mitään, jos se ei vastaa omaa toimintaa.
Huuhtelen ja joskus näytän harjaakin. Mitäs tästä sanotte?