siis miten jotkut voi elää "autopilotilla", ilman että haluavat vaikuttaa yhtään elämänsä suuntaan?
Sattuu jos tapahtuu... Ei kai kenestäkään tule astronauttia, jos vain odottaa että niin sattuu ja tapahtuu?
Kommentit (12)
Mun kaikki omat valinnat ja suunnitelmat on menneet vtuiksi, mutta vahingossa oon saanut kivojakin asioita elämääni. Siksi meen mieluummin sillä hälläväliä-linjalla.
Tarkoitat ns. ajelehtia tuulen mukana. Autopilotti tosiaan vie juuri pilkulleen sinne minne laitettu menemään. Eli ei sovi tähän juttuun. Sori ot.
Autopilotilla eläminen on selviytymistä. Ei pysty/tajua että voisi elää halujensa mukaan.
Helposti voi.
Mitäs ihmeellistä siinä on?
Toiset elää, toiset suunnittelee elävänsä.
Moni haluaa varmaan vaikuttaa elämäänsä, vaikka olisi autopilotilla.
Mulle on tapahtunut kaikki parhaat asiat ihan täysin niitä suunnittelematta.
Mies, perhe, lapset, jopa mun ura.
Mikä ongelma siinä on?
En haluaisi edes tietää tulevaisuuttani, mitä kivaa siinä olisi?
Vierailija kirjoitti:
Autopilotilla eläminen on selviytymistä. Ei pysty/tajua että voisi elää halujensa mukaan.
Autopilotilla pääsee määränpäähän. Halujen mukaan elävä ajelehtii.
En halua enkä jaksa elää, joten siksi autopilotilla mennään. Paskaa tulee joka tapauksessa niskaan 247, joten mitä sitä turhaa ohjailemaan. Elämä on todistanut, että kaikki suunnitelmani menevät aina pilalle ja unelmani, jopa ne kaikista pienemmätkin, murskataan. Olen oppinut, että mun on aivan turha luulla saavuttavani jotain, joten annan vaan elämän viedä ja koitan kestää.
Vierailija kirjoitti:
En halua enkä jaksa elää, joten siksi autopilotilla mennään. Paskaa tulee joka tapauksessa niskaan 247, joten mitä sitä turhaa ohjailemaan. Elämä on todistanut, että kaikki suunnitelmani menevät aina pilalle ja unelmani, jopa ne kaikista pienemmätkin, murskataan. Olen oppinut, että mun on aivan turha luulla saavuttavani jotain, joten annan vaan elämän viedä ja koitan kestää.
Elämä osaa olla paskaa, ainoa mihin voit vaikuttaa on sun suhtautuminen siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä osaa olla paskaa, ainoa mihin voit vaikuttaa on sun suhtautuminen siihen.
Ja pointtisi oli?
Omassa moottori jahdissa "autopilot" ohjaa sinne minne olen päättänyt mennä. Se ei anna tuulen, merivirtojen tai aaltojen estää valittua suuntaa tai määränpäätä, joten vertauksesi ei ollut relevantti.
Muuten olet kyllä oikeassa, kun on päämäärä tiedossa on helppo asettaa välitavoitteita saavuttaa mitä haluaa.