Ylipainoinen: menisitkö lihavuusleikkaukseen jos sinulla olisi rahaa?
Minä olen menossa Viroon. Ei ole kuin 20kg ylipainoa mutta leikkauksella saan sen lopullisesti pois ja pääsen nuoruuden mittoihin 55-60 kiloiseksi.
Kommentit (44)
En menisi. Olen vierestä seurannut miten vaikeaa elmä sen jälkeen on.
Vierailija kirjoitti:
Noilla kriteereillä et pääse julkisen terveydenhuollon kautta leikkaukseen. Ja Huom. Leikkaus ei itsessään laihduta vaan sen jälkeen kun vatsalaukku pienentyy ateriat ovat pienempiä eli vatsaan mahtuu vähemmän. Tv leikkauksen julkisella puolella saanut.
Juurihan sanoin etten ole julkiseen edes pyrkimässä, vaan menen Viroon yksityiselle koska siellä se vaan 6000e. Aika on nyt varattuna toukokuuksi. <3
Vielä tärkeämpi kysymys on, miksi ET mene lihavuusleikkaukseen, VAIKKA olisi rahaa? Jos BMI on pysyvästi yli 25 eikä pysty yrityksistään huolimatta hillitsemään mässäilyään, pitäisi olla suorastaan velvollisuus hakeutua leikkaukseen kansantalouden ja -terveyden nimissä.
En. Senhän saa julkiselta jos on tarpeeksi läski.
Miksi ap, avasit uuden ketjun? Olisit jatkanut siinä aikaisemmassa. Vai oliko siinä liikaa kritiikkiä tuohon sinun leikkaushaluusi?
Vierailija kirjoitti:
En menisi. Olen vierestä seurannut miten vaikeaa elmä sen jälkeen on.
Millä tavalla vaikeaa? Itse tiedän vain yhden entiselleen lihoneen, muuten kaikki tietämäni ovat olleet tyytyväisiä leikkaustekniikasta riippumatta, niin ohitus kuin sleeve. Kaikki käyneet Virossa paitsi tämä entiselleen lihonut. Olen vakaasti sitä mieltä että kun itse maksaa leikkauksen niin on porkkana katsoa oikeasti jatkossa mitä syö. Yhteiskunnan varoin maksettuna mukavempi mussuttaa itsensä taas pönäkäksi kun ei ole tarvinnut itse maksaa. Ja tämä on mielestäni väärin, hukkan heitettyä rahaa minkä veronmaksajat maksaa. :( ap
Vierailija kirjoitti:
Vielä tärkeämpi kysymys on, miksi ET mene lihavuusleikkaukseen, VAIKKA olisi rahaa? Jos BMI on pysyvästi yli 25 eikä pysty yrityksistään huolimatta hillitsemään mässäilyään, pitäisi olla suorastaan velvollisuus hakeutua leikkaukseen kansantalouden ja -terveyden nimissä.
Nyt on markkinoilla aika tehokkaat hormonaaliset ja piikitettävät lihavuuslääkkeet. Lähtisin kokeilemaan tätä kautta.
En menisi. Pääsisin julkisella jos haluaisin, mutta en halua.
En menisi. Jäisi kauheat irtonahat kun laihtuisin 40 kg. Ei myöskään houkuta leikkauksen jälkeinen aika ja ne muutokset mitä se tuo elämään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap, avasit uuden ketjun? Olisit jatkanut siinä aikaisemmassa. Vai oliko siinä liikaa kritiikkiä tuohon sinun leikkaushaluusi?
En ole kyllä tänne avannut aiemmin ketjuja aiheesta. Tämä on ensimmäinen. Mutta hyvä kun muutkin ovat kiinnostuneet toimenpiteestä naapurimaassa. ap
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei suositellut minulle, koska minulla on ahmimishistoriaa. Siihen ongelmaan ei muuten julkisella saakaan apua.
Vierailija kirjoitti:
En. Senhän saa julkiselta jos on tarpeeksi läski.
Ei kuule saa jos bmi 34. ap
En. Liian riskialtis leikkaus. Itselläni on ylipainoa about 20kg, jonka saisin kyllä tiputettua jos ottaisin itseäni niskasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä tänne avannut aiemmin ketjuja aiheesta. Tämä on ensimmäinen. Mutta hyvä kun muutkin ovat kiinnostuneet toimenpiteestä naapurimaassa. ap
Älä nyt valehtele. Eilen oli sun ketju aiheesta ja viimeinen viesti siinä olin noin kuudelta illalla. Valitettavasti en osaa linkittää, mutta ehkä joku muu voisi sen tehdä.
En missään tapauksessa menisi. Olen lihava sen vuoksi, että pidän ruoasta. Elämää on joka tapauksessa jäljellä niin vähän, että sitä ei kannata viettää kitumalla.
Vierailija kirjoitti:
Noilla kriteereillä et pääse julkisen terveydenhuollon kautta leikkaukseen. Ja Huom. Leikkaus ei itsessään laihduta vaan sen jälkeen kun vatsalaukku pienentyy ateriat ovat pienempiä eli vatsaan mahtuu vähemmän. Tv leikkauksen julkisella puolella saanut.
Eikö todellakaan leikkauksessa laihdu?!
Minä luulin että läskit vaan leikataan irti ja jäljelle jää hoikka minä!
Olisin jo saanut lähetteen julkiselle puolelle, mutta en halunnut. En siis lähtisi minnekään ulkomaille leikkaukseen, hullu ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
En. Liian riskialtis leikkaus. Itselläni on ylipainoa about 20kg, jonka saisin kyllä tiputettua jos ottaisin itseäni niskasta kiinni.
Minäkin olisin huippu NHL pelaaja, jos vaan jaksaisin ja viitsisin.
T. Toinen läski
Kyllä minulla olisi varaa mennä lihavuusleikkaukseen, mutta en todellakaan mene. Enkä usko, että menet sinäkään. 20 kilon ylipaino lähtee jo melkein sillä ennen leikkausta edellytettävällä ene-dieetillä.
+30 kg