Onko Oulu hyvä paikka asua?
Muuttoa harkitsemassa, Etelä-suomesta muuttaisin.
Kommentit (13)
Itse muutin noin 2 vuotta sitten Ouluun Etelästä.
Muutan syksyllä etelään takaisin. Ei sopinut minulle, mutta ihan kiva kokemus.
Olen huomannut Oulussa seuraavat asiat:
-bussit kulkevat erittäin harvoin, hyvä jos kerran tunnissa menee yksi bussi jonnekin. välimatkat muutenkin pitkiä.
-kauppoja ja palveluja on aika vähän etelä-suomen kaupunkeihin verrattuna. Myös keskusta on erittäin pieni.
-töitä erittäin vaikeaa saada monella alalla
-Oulussa ihmiset pääosin mukavampia kuin etelässä.
-Oulussa on hyvät liikuntamahdollisuudet
-Luontoa paljon ja se on lähellä
Jos omistaa auton ja ei kaipaa ihmisvilinää.
Vierailija kirjoitti:
Muutan syksyllä etelään takaisin. Ei sopinut minulle, mutta ihan kiva kokemus.Olen huomannut Oulussa seuraavat asiat:
-bussit kulkevat erittäin harvoin, hyvä jos kerran tunnissa menee yksi bussi jonnekin. välimatkat muutenkin pitkiä.
Tää vähän riippuu. Jonnekin menee 4 bussia tunnissa, toisaalle 3 bussia päivässä. Tavallisimmat vuorovälit lienee tunnin ja puolen tunnin välein, ja poikittaisliikennettä ei käytännössä ole. Tietyillä teillä menee useampiakin linjoja, esim. kotoani pääsen keskustaan useammalla bussilla joista osa kulkee 20 min ja osa tunnin välein.
(mulla työmatka yli tunnin julkisilla, sis. yhden vaihdon keskustassa, omalla autolla 15 min)
Oulu on mualiman napa. Ja riittävän kaukana kaikesta.
Keskusta surkea. Kauppoja vähän. Ennen oli paljon parempi. Harrastusmahdollisuuksia löytyy. Tori ja nallikari kesällä parhaita. Muuten tylsä kaupunki jossa paljon asukkaita laajalla alueella. Itse muuttaisin etelämmäs jos ei kaikki sukulaiset olisi täällä lähistöllä.
Muuta mieluummin pääkaupunkiseudulle kuin Ouluun.
Huonosti työpaikkoja. Työttömyysprosentti vajaa 20.
Oulussa oleskelevilla muslimeilla ei tahdo kalu pysyä housuissa. Pahimmat tapaukset on tosin tällä hetkellä linnassa.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti työpaikkoja. Työttömyysprosentti vajaa 20.
Riippuu alasta, palveluala pieni ja tyttömyys siksi suurta nuorilla.
Vierailija kirjoitti:
Muutan syksyllä etelään takaisin. Ei sopinut minulle, mutta ihan kiva kokemus.Olen huomannut Oulussa seuraavat asiat:
-kauppoja ja palveluja on aika vähän etelä-suomen kaupunkeihin verrattuna. Myös keskusta on erittäin pieni.
-töitä erittäin vaikeaa saada monella alalla
-Oulussa ihmiset pääosin mukavampia kuin etelässä.
-Oulussa on hyvät liikuntamahdollisuudet
-Luontoa paljon ja se on lähellä
Allekirjoitan täysin!
Muutin Turusta Ouluun. Olen asunut täällä 4 vuotta
Nyt etsin työpaikkaa Turusta, jos saan paikan muutan heti takaisin.
Kokeilemallahan se selviää. Voit aina muuttaa takaisin.
Mutta turha odottaa että palvelut ovat etelän kaupunkien tasolla.
Tykkäsin ja viihdyin hyvin 10vuotta.
Töitten perässä muutin pois, mutta palaan varmasti vielä.