Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun lapset ovat pieniä niin olkaa äidit kotona

Vierailija
25.09.2015 |

Tehkää paljon asioita lastenne kanssa ja tarjotkaa heille elämyksiä ja kokemuksia. Ne rikastuttavat todella paljon lastenne sisäistä maailmaa ja hänelle jää oikeasti enemmän hyviä muistoja lapsuudestaan kuin äidistä, joka on aina vaan töissä. Mielestäni jokaisen äidin tulisi olla kotona lastensa kanssa ekan luokan alkuun asti, sillä lapsuus on oikeasti se aika kun voitte vaikuttaa lapsenne tulevaan persoonaan kaikkein eniten. Itse olin pienenä ennen kouluiläö aina äidin kanssa kotona ja vielä vanhempanakin muistelen ennen kaikkea näitä yhteisiä vuosiamme lämmöllä. Elämä oli jotenkin niin kiireetöntä, aitoa ja mukavaa. Tuo lapsuusaika on tehnyt minulle todella paljon hyvää ja luotan äitiini nylyäänkin ihan kaikessa, joskin olen jo itsenäinen aikuinen. Olen kuitenkin alkanut miettimään, että en välttämättä haluakaan omia lapsia, sillä myös ura on itselleni tärkeää. En osaisi ajatella itseäni kuudeksi vuodeksi kotiin lapsen kanssa, vaikka juuri sitä haluaisin tulevalle lapselleni antaa: aikaa. Haluaisin kuitenkin kovasti perheen, vaikka tuntuu että työelämä vie jo kaikki paukut. En halua olla äiti joka ei ole riittävästi läsnä, mutta en myöskään halua sanoa, että sellaiset äidit olisivat mitenkään huonompia. Tuntuu vain, ettei omat rahkeeni ehkä riitä molempien pyörittämiseen, koska alani on hyvin vaativa ja päivät pitkiä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pääni ei kestäisi olla kotona seitsemää vuotta. Tulisin hulluksi! Olen sellainen ihminen, että haluan tienata itse elantoni ja tarvitsen paljon omaa tilaa. Hyvä jos pää kesti jotenkuten 10 kk työttömyyden.

Vierailija
22/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo.
Mun kaveri pyöräytti kolme mukulaa putkeen ja on ollut kotona nyt seitsemän vuotta. Aikoo olla vielä vuoden.
Kuvittelee olevansa työpaikallaan kultaakin kalliimpi ja arvostettu työntekijä, ja häntä on kuulemma kosiskeltu moneen muuhunkin saman alan työpaikkaan.
Todellisuudessa kukaan tuosta nykyisestä työpaikasta ei edes muista kuka tuo kaverini on. Osaston johtaja pähkäilee tällä hetkellä mitä työtä keksisi tälle jo seitsemän vuotta poissaolleelle tyypille, joka on työnsä suhteen pudonnut kärryiltä jo ajat sitten.
Kyseisellä alalla jyllää yt:t jatkuvasti, ja samantien kun kaverini menee takaisin töihin niin hänet potkitaan pihalle.
Eli miettikää muutaman kerran kannattaako kotoilla noin julmetun monta vuotta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta kuuden vuoden välillä, olisin siis saanut olla kotona putkeen yli 10 vuotta. Tarkoittaisi käytännössä sitä, ettei mun vanhalla osaamisella enää muassa kukaan palkkasi vaan saisin jatkaa sitä kotonaoloa sitten helposti eläkeikään saakka. Tai sitten pitäisi opiskella uusiksi, mutta voisi olla silti tuskaa löytää töitä 15-20 vuoden tauolla työhistoriassa, vastavalmistuneen, kun ikä lähentelee viittäkymppiä.

Vierailija
24/24 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 18:56"]

Miksei isät ole kotona? Sitten kun ero tulee niin jaksetaan vollottaa, miten julma ex vieraannuttaa lapset isästä.

[/quote]

Koska, edelleenkin isät useimmiten tienaavat enemmän kuin ne äidit.

[/quote]

No jos kaikki on rahasta kiinni, niin miksi isät eivät pidä edes korvamerkittyjä vanhempainvapaitaan, vaan äidin vanhempainvapaiden jälkeen tulevat äidin hoitovapaat?