Miksi jotkut ihmiset ovat tylyjä tai antavat tylyn vaikutelman?
Heti ensikohtaamisella? Eikö olisi kivempaa antaa ystävällinen mielikuva?
Kommentit (23)
Mitä nyt omasta puolesta voin kertoa. Itsetuntoni ja sosiaaliset taitoni ovat melko heikot ja en vaan jotenkin "kehtaa" moikata iloisesti yms. joka sitten johtaa sellaiseen tylyyn vaikutelmaan.
Mä töiden puolesta olin tekemisissä nuoren naislääkärin kanssa joka näytti tympääntyneeltä ja ylimieliseltä. Kun juttelimme niin olikin mukava ja huumorintajuinen. Jotenkin vain hänen perusilmeensä on sellainen, että voi vaikuttaa tylyltä jne.
En oo tyly, mutta jos oon huonolla tuulella, niin en kyllä ala esittämään mitään tekopirtsakkaa ihmistä.
En pysty. Paistaa kyllä läpi.
Koska ovat Siilejä. Haluavat omaa rauhaa ja eivät koe kai toista itselleen sopivaksi seuraksi, eri syistä. Ehkä on urakiire. Mutta töksäyttäminen ei ole hyvä, jos toimii ammatissaan.
Saattaa olla vaikka vain väsynyt. Jos ei ole erityisen herttaiset kasvonpiirteet, niin näyttää helposti vähän tylyltä jos ei hymyile ja ole seurallisen oloisena.
Yhellä Sannalla ainakin on 2 persoonaa se julkinen tarvittaessa iloinen ja se ei julkinen tylypirkko.
Lähinnä ihmettelen tätä siinä yhteydessä jos esimerkiksi töissä tapaa uuden ihmisen. Kai sitä nyt sen verran haluaa antaa hyvän ensivaikutelman, että tsemppaisi sen pienen kohtaamisen hetken vaikka olisi väsynytkin.
Minua luullaan leuhkaksi ja tylyksi ensivaikutelman perusteella. Olen introvertti ja vieraassa seurassa vetäytyvä, mutta tuttujen kanssa iloinen, ystävällinen ja vitsaileva. Smalltalk on minulle vierasta, mutta syvällisiin keskusteluihin osallistun innolla.
Mulla on kans hyvin tyly perusilme yhdistettynä sosiaaliseen kömpelyyteen ja ujouteen, enkä tiedä itsekään että mikä on syy ja mikä on seuraus. Jännitän uusien ihmisten kohtaamista, minkä seurauksena en löydä sanoja ja saatan töksäytellä hyvin lyhyitä lauseita. Tiedän itsekin että ne kohtaamiset ei mene aina hyvin mutta en voi niille mitään kun jännitän niin paljon.
Miehillä Resting Asshole Face eli RAF
No kun jotkut ollaan vaan tälläsii. Vähän se rasittaa jos joku pirteä-pirkko koettaa väkisin saada samaan omaan nuottiin mukaan. Usein tykätään itseironiasta ja huonoista vitseistä.
Vierailija kirjoitti:
Resting bitch face eli RBF
Googlasin tuon sanayhdistelmän ja sain tuloksia kuvina.
Koska en ole ylipäätään kiinnostunut ihmisistä ja minulle on herttaisen yhdentekevää mitä muut ajattelevat. Töissä olen kylmän asiallinen enkä anna ihmisten typeryyden haitata työtä.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ihmettelen tätä siinä yhteydessä jos esimerkiksi töissä tapaa uuden ihmisen. Kai sitä nyt sen verran haluaa antaa hyvän ensivaikutelman, että tsemppaisi sen pienen kohtaamisen hetken vaikka olisi väsynytkin.
Minulla menee tuo esittäminen helposti överiksi. Kerran töissä nakitettiin ottamaan vastaan jotain tyyppejä ja esittelemään niille toimintaa, enkä yhtään halunnut tehdä sitä. Inhosin suorastaan.
No, vedin kuitenkin sellaisen ystävällisyysteatterin, että näillä ihmisillä oli kuulemma ollut sellainen olo kuin olisivat tulleet kotiin, ja olivat selittäneet minusta vielä seuraavalla viikolla eteenpäinkin, miten ihana olin. :DDDDD
Vierailija kirjoitti:
No kun jotkut ollaan vaan tälläsii. Vähän se rasittaa jos joku pirteä-pirkko koettaa väkisin saada samaan omaan nuottiin mukaan. Usein tykätään itseironiasta ja huonoista vitseistä.
Tuossa vaan on se että muut eivät yleensä osaa tulkita perustylyn ihmisen itseironiaa itseironiaksi. On kokemusta. Vissiin heitän mun huumoria liian pokerilla naamalla niin se ei ihan mene perille.
Minä vaikutan valitattavasti tylyltä vaikka se ei ole tarkoitukseni. Minulla on autismin kirjo, ahdistuneisuushäiriö ja olen todella ujo. Olen siis "lukossa" varsinkin uusien ihmisten seurassa enkä vain kykene vaikuttamaan "epätylyltä".