Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävän raju laihtuminen

Vierailija
25.09.2015 |

Olemme seurustelleet tyttöystäväni kanssa vajaa vuoden. Hän alusta asti puhui usein että on tyytymätön itseensä ja haluaa laihduttaa. En tiedä painoa, mutta oli hän ihan reilusti ylipainoinen. Olen yrittänyt sanoa, että hän on ihana juuri sellaisena kuin on ja kelpaa kyllä. Laihdutusyritykset eivät oikein onnistuneet, pari kiloa lähti ja tuli pian takaisin.
Kuitenkin viimeiset kaksi kuukautta joku muuttui ja hän on laihtunut todella paljon ja nopeasti. Hän itse sanoo laittaneensa 17 kg. Mielestäni se on liikaa ja liian nopeasti. Hän on muuttunut jotenkin ahdistuneeksi ja kiukuttelee kaikesta. Esim. Jos olen unohtanut ostaa hänelle rasvatonta maitoa (juon itse kevyt maitoa) hän saa raivokohtauksen eikä voi laittaa sitä edes kahviin. Normaalisti hän ei koskaan saanut tuollaisia raivokohtauksia. Edelleen hän valittaa että on "kamala läski" ja tuntuu pahalta kun hän kyseenalaistaa minun kiinnostukseni häneen. Pidän hänen hoikemmasta vartalosta ja pidin pyöreästäkin... Rakastan häntä. Mutta tämä tilanne on nyt todella vaikea. Hän sanoo haluavansa laihtua vielä 20kg ja en ymmärrä mistä sen pitäisi lähteä ei hänellä enää niin paljon ylimääräistä ole.
Mitä voisin tehdä? Tyttöystäväni on 26 ja minä 33, asumme yhdessä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakkaan ole tervettä laihduttaa noin  nopeasti.

Vierailija
22/28 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 13:09"]Hänellä voi olla ykköstyypin diabetes. Raju laihtuminen on yksi oire. Pyydä häntä mittauttamaan verensokeri. Ketoasidoosi on hengenvaarallinen tila. [/quote] Ihminen on erittäin ärtynyt silloin kun verensokeri on korkealla.

[/quote]

No tuskin on verensokerit korkealla, jos ei syö just yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai nälkäisenä on huonolla tuulella. 

Vierailija
24/28 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriö. Ihan varma tieto. Järjestä rauhallinen hetki ja kerro että olet huolissasi hänen terveydestään. Älä sano mitään ulkoista esim että olet laiha tai ennen lihava. Todennäköisesti reagoi huutamalla ettei hänellä ole mitään vaivaa. Yritä silti olla tukena.keskity henkiseen hyvinvointiin äläkä vaan kommentoi ulkonäköä.

Vierailija
25/28 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävälläsi on raivolaihdutus menossa. Ajatuksena että nyt tai ei koskaan ja sitten kauhea nälkäkuuri päälle. Aikaisempi kokemus on ollut se että paino nousee helposti takaisin vanhoihin lukemiin, ja siksi pelko tämän vanhan kaavan toistumisesta on varmasti suuri. Hän nälkiinnyttää itseään koska on saanut aiemmista kokemuksistaan (virheellisen) ajatuksen että se on ainoa keino jolla painoa saa alaspäin, ja tähänmennessä saavutettu nopea pudotus rohkaisee tätä harhaluuloa. Hän ei välttämättä tässä mielentilassa usko järkipuhetta, mutta kannattaa yrittää ennen kuin tilanne eskaloituu henkisellä puolella syömishäiriöön ja ruumiillisella puolella puutostiloihin ja anemiaan.

Vierailija
26/28 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 11:45"]Hän on muuttunut jotenkin ahdistuneeksi ja kiukuttelee kaikesta. Esim. Jos olen unohtanut ostaa hänelle rasvatonta maitoa (juon itse kevyt maitoa) hän saa raivokohtauksen eikä voi laittaa sitä edes kahviin.
[/quote]
Tässä tuleekin samalla syy siihen, miksi mini lihava on lihava ja miksi järkevä ja pysyvä laihduttaminen/elämäntapamuutos onnistuu harvalta. Typeryys.

Kahvimaidon laadulla ei ole merkitystä. Se voisi olla yhtä hyvin punaista maitoa. Tämä paljastaa myös senkin, että naisesi on rasvakammoinen. Eli siis tyhmä.

Vierailija
27/28 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä sille romanttinen yllätys ja vie se ravintolaan. Täydessä ravintolassa ja täydellä mahalla tuskin kiukuttelee.
No ei vaan...kuulostaa kyllä syömishäiriöltä. Nälkä tekee kauhean kiukkuiseksi. Eihän oksentele salaa? Urheileeko paljon/tavallista enemmän? Huonolla syömisellä myös vitamiinit ym jäävät helposti saamatta, mikä sitten aiheuttaa lisää ongelmia.

Vierailija
28/28 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeri alhaallakin on kyllä ihminen ärtynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi