Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olin raskaana vuosina, 1999, 2001 ja 2003 eikä sillon kielletty metwustia syömästä

Vierailija
05.04.2022 |

Eikä ilmakuivattua kinkkua.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi myös käyttää järkeä. Jos ostaa avaamattoman paketin tuorejuustoa, jossa päiväystä vielä hyvin jäljellä ja kylmäketju katkeamaton, niin listerian riski on hyvin pieni. Jos purkki on pari tuntia lämpimässä ennen kuin pääsee jääkaappiin ja otat purkista pikkuisen nyt ja lisää viikon päästä, niin listerioosin riski on merkittävästi isompi. 

Samoin graavilohen kanssa, jos ostat tuoretta kalaa (tuoretta, ei sellaista jossa on limaa jo valmiiksi) tiskiltä ja graavaat sen, on sitä melko turvallista syödä pari päivää. Sen sijaan vakuumipakattu tai valmis graavilohi alkaa riskit olla jo isommat. 

Kuumennus myös tuhoaa jonkin verran bakteereja, joten on eri asia käyttää tuotteet kylmään ruokaan kuin kiehutettuun. 

Vierailija
62/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis, mutta olin 70 luvulla useamman kerran raskaana kuten ystäväpiirin naiset myös.

Kellään ei ollut mitään harjoitussupistuksia tai liitoskipuja tai vatsalihasten erkaumia yms.

Onko vasta nykyihmisten vaivoja?

Kyllä vatsalihasten erkauma on ihan täydellä sadalla prosentilla täysaikaisen raskauden läpikäyvistä. Palautuminen siitä synnytyksen jälkeen on sitten asia erikseen, veikkaan että kyse on enemmänkin siitä ettei näistä olla 70-luvulla oltu terveydenhuollossa kovin kiinnostuneita kun ei oikein olla vielä nykyäänkään. Itse se erkaumansa pitää edelleen hoksata ja mahdollinen kuntoutuksen tarve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nämä 1970-l synnyttäneet ovat syöneet raskausaikana pastoroimattomia homejuustoja, graavilohta, mätejä ja muuta tänäpäivänä listerian takia kyseenalaista. Oliko silloin edes vakuumipakkauksia ja muuta kuin aurajuustoa Suomessa? Mistä ne sushia sai tuolloin? What?

Onpas täällä rikasta porukkaa.

Vierailija
64/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä aika erikoiset ruokavaliot kyllä jos nuo ohjeet aiheuttaa harmistumista. Jos syö pelkkää graavilohta, sushia ja maksaa huuhtelee sen energiajuomlla alas niin vaikuttaahan se. Mistä edes patoröimattomia juustoja saa? Kalankin voi graavata itse, niin ei tarvitse vakuumipakkauksen listeriaa miettiä. Jos jonkun lakun ja inkiväärin poisjättäminen ruoasta on kauhea ongelma niin kannattaisi käydä oikeasti juttelemassa jossain.

Vierailija
65/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kai raskaana olevat naiset käytä meikkejä? Kauheita myrkkyjä!

Olen jättänyt hiusten värjäämiseen heti kun olen tiennyt olevani raskaana ja jatkanut ilman värejä imetyksen loppuun asti. Lisäksi meikkaan kerran kuukaudessa joten en ole ottanut siitä paineita :)

Vierailija
66/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs makkarassa ja kinkussa nyt on vikana?

Oisko suola?

Ei vaan mahdollinen listeria, toksoplasmoosi tai salmonella. 

Vierailija
67/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä mitään hajua todennäköisyyksistä ja että mitä tarkoittaa riskin lisääntyminen?

Ei kiinnosta nämä "söin raakaa lihaa päivittäin ja lapseni on terve" tai että "kaikki lähipiirissäni joivat viinaa raskauden ajan ja kaikilla terveet lapset" -jutut.

Kertoo vain ja ainoastaan teidän omasta älykapasiteetistanne.

Vierailija
68/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metukassa toksoplasmoosi riski.

Vierailija
69/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon oli sillon ja nyt on nyt. Huoh mitenkä hankalaa tämä on tajuta että maailma muuttuu??

Vierailija
70/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja minun äitinikin tupakoi 1970 kun odotti minua.. T. Astmaatikko

Vierailija
71/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä mitään hajua todennäköisyyksistä ja että mitä tarkoittaa riskin lisääntyminen?

Ei kiinnosta nämä "söin raakaa lihaa päivittäin ja lapseni on terve" tai että "kaikki lähipiirissäni joivat viinaa raskauden ajan ja kaikilla terveet lapset" -jutut.

Kertoo vain ja ainoastaan teidän omasta älykapasiteetistanne.

Todennäköisyys toimii myös toisin päin. Jos raskaana ollessa syö muutaman meetwurstivoileivän niin mikä on todennäköisyys vakaviin oireisiin? Luultavasti todennäköisemmin kuolee salamaniskuun tai joutuu auto-onnettomuuteen matkalla synnyttämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi