Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olin raskaana vuosina, 1999, 2001 ja 2003 eikä sillon kielletty metwustia syömästä

Vierailija
05.04.2022 |

Eikä ilmakuivattua kinkkua.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä. Moni oli raskaana siihenkin aikaan, kun ei kielletty Talidomidia syömästä.

Vierailija
2/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs makkarassa ja kinkussa nyt on vikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin raskaana 1974 ja -76.

Mikään ei ollut kiellettyä > kaksi tervettä lasta.

Ollaanko nykyään turhantärkeitä?

Vierailija
4/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs makkarassa ja kinkussa nyt on vikana?

Oisko suola?

Vierailija
5/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lääkärinmääräyksen nauttia konjakkia 0,5dl joka ilta supistusten vuoksi.

Vierailija
6/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kiellettyjen listalla on vaikka ja mitä. Kun mä sain lapset 80-luvulla, ei mitään kiellettyä ruoka-ainetta ollut, kaikki kävi, ja terveet lapset syntyi kaikille jotka tunnen.

Vierailija
7/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisko joku laittaa listaa, mitä ei nykyään saa raskaana ollessa syödä?

Vierailija
8/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meetwursti on raakaa lihaa, jota on bakteereilla mädätetty ja kypsytelty. Listeriavaarakin ilmeisesti noissa tyhjiöpakkauksissa.

Vierailija
9/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kiellettyjen listalla on vaikka ja mitä. Kun mä sain lapset 80-luvulla, ei mitään kiellettyä ruoka-ainetta ollut, kaikki kävi, ja terveet lapset syntyi kaikille jotka tunnen.

Mun äitini oli raskaana noin 80-luvulla kaikki raskautensa. Vain 25 % hänen vauvoistaan kuoli kohtuun.

Vierailija
10/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta olin 70 luvulla useamman kerran raskaana kuten ystäväpiirin naiset myös.

Kellään ei ollut mitään harjoitussupistuksia tai liitoskipuja tai vatsalihasten erkaumia yms.

Onko vasta nykyihmisten vaivoja?

Vierailija
11/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyäänkään mikään sillä lailla kiellettyä ole, et sen syömisestä saa rangaistuksen, mutta onhan noita vältettäviä aika paljon.

https://www.vau.fi/raskaus/raskaus-ja-ruokavalio/raskaana-ala-syo-naita…

Vierailija
12/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kraavilohi ostettiinkin suoraan kalatiskistä. Pakkaaminen tyhjiöpakkauksiin tekee siitä vaarallisen.

Vierailija
13/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini oli raskaana noin 80-luvulla kaikki raskautensa. Vain 25 % hänen vauvoistaan kuoli kohtuun.

Sun äidilläsi on huono kohtu. Sellaista sattuu.

Vierailija
14/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai 70-luvulla myöhäisen keskenmenon listerian vuoksi.

Vierailija
15/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihan hirvittävän yllättävää että tutkimukset kehittyvät. Jos et ole huomannut niin tässä parinkymmenen vuoden sisällä on tapahtunut aika paljon uudistuksia sekä lääketieteessä että teknologiassa. Tieto lisääntyy jatkuvasti.

Kukaan ei voi käskeä aikuista ihmistä välttämään yhtään minkään syömistä tai juomista oli raskaana tai ei. Ruokavirasto kuitenkin suosittelee jättämään ruokavaliosta pois aineita jotka lisäävät tarkkaavaisuushöiriöiden ja autismin riskiä (salmiakki ja paracetamolia vain kun on pakko ym). Myös sellaisia aineita kannattaa välttää jotka lisäävät keskenmenon riskiä (meetvursti, sushi..).

Olen raskaana ja ei tulisi mieleenkään ahtaa suuhuni jotain ruoka-ainetta joka saattaa lisätä riskiä siihen, että lapsellani on terveysongelmia. Millainen ihminen ei voi olla 9 kk ilman meetvurstia tai salmiakkia? Heikko on itsekuri.

Luuletko ihan tosissaan että jos syö meetvurstia niin lapsi kuolee automaattisesti? Ei. Eihän kaikki punaista lihaa runsaasti syövät sairastu suolistosyöpään eivätkä kaikki tupakoijat kuole keuhkoahtaumatautiin. Riski vaan kasvaa.

Olet älykääpiö.

Vierailija
16/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meetwursti on raakaa lihaa, jota on bakteereilla mädätetty ja kypsytelty. Listeriavaarakin ilmeisesti noissa tyhjiöpakkauksissa.

Siis eikö porukka tiedä, että meetwursti on raakaa lihaa! Alapeukuista päätellen ei.

Vierailija
17/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän on kielletty aineita raskaana olleilta, sitä enemmän on ilmaantunut allergioita ja yliherkkyyksiä. Vai kuinka?

Vierailija
18/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö porukka tiedä, että meetwursti on raakaa lihaa! Alapeukuista päätellen ei.

Metwursti on käymisellä kypsennettyä lihaa. Valmistusprosessi tapahtuu noin huoneenlämmössä ja kestää pitkään. Lihaa ei ole määrätty eikä se ole raakaa, vaikka sitä ei olekaan kuumennettu.

Vierailija
19/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se raakaa ole. Kypsennys ei vain tapahdu korkean lämmön avulla. Onhan juustokin kypsytettyä, vaikkei ole kuumennettu.

Vierailija
20/71 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin raskaana 1974 ja -76.

Mikään ei ollut kiellettyä > kaksi tervettä lasta.

Ollaanko nykyään turhantärkeitä?

Nykyään ollaan turhantärkeitä ja jopa hysteerisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi