Kuinka monta vaivaa lääkärille voi esitellä kerralla?
Haluaisin lääkäriltä mielipiteen selän ja käsivarsien luomiin, varmistuksen että rasvapatit ovat rasvapatteja, selvityksen polvien natinaan ja suonikohjujen kuntoakin voisi arvioida. Kuinka monta käyntiä tämä vaatii ja voikohan Vantaalla saada pidemmän ajan kuin se 15min julkisella?
Lääkärissä käyty viimeksi 2017 joten halaun palvelua verorahojen edestä 😊
Kommentit (30)
Meillä sanottiin vielä ilmoittautuessa, että vain yhden asian saa kerralla valittaa tk.ssa. Tasaavat sillä niitä pitemmän ajan vieviä vanhuksia, joilla menee pitempään, vaikka oikeastaan kannattaisi olla joku etuhuone, jossa ensin riisuttaisiin se tutkittava osa näkyviin vaikka hoitajan tai omaisen tekemänä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran tein vikalistan lääkäriin mennessä. Oli yhteensä viisi vaivaa vähäisimpänä vasemman korvan tinnitus.
Vaivoista kolmeen sain apua ja yksi niistä oli tuo tinnitus. Siihen on pillereitä jotka tehoaa 7/10 potilaaseen. Mun huonoa tuuria kun ei tehonneet.
Mulle ehdotettiin vaan kuulolaitetta kirvalääkärillä, tinnitus, viserrys, humina korvissa. Millaisia lääkkeitä on sitten olemassa.
Kerrot, että sydämestä ottaa, kun päätä särkee ja sen takia olet menettänyt lähes kokonaan näkösi, josta syystä kaaduit ja mursit lonkkasi ja nilkkasikin taittui kätesi päälle, jollin kaikki kylkiluusi murtuivat ja hampaasi katkesivat purtuasi kielesi poikki ja ymmärrettävästi siinä rytäkässä putosit keittiöjakkaralta saaden sisäisen verenvuodon, jonka vuoksi oletkin nyt koomassa etkä kykene töihin.
Mulle sanoi tk lääkäri suoraan että yksi vaiva per aika kun sanoin heti kättelyssä että olis parikin asiaa. Sitten valitsin vaivoistani sen joka sillä hetkellä haittasi eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran tein vikalistan lääkäriin mennessä. Oli yhteensä viisi vaivaa vähäisimpänä vasemman korvan tinnitus.
Vaivoista kolmeen sain apua ja yksi niistä oli tuo tinnitus. Siihen on pillereitä jotka tehoaa 7/10 potilaaseen. Mun huonoa tuuria kun ei tehonneet.
Mulle ehdotettiin vaan kuulolaitetta kirvalääkärillä, tinnitus, viserrys, humina korvissa. Millaisia lääkkeitä on sitten olemassa. Betaserc nimistä lääkettä ainakin käytetään tinnitukseen.
Olen saman ongelman äärellä, minullakin olisi useampi vaiva, mitkä vaatisi lääkäriä. Yleensä olen yrittänyt olla tehokas ja yrittänyt hoitaa kaiken kerralla. Lopputulos on se, että mitään ei lopulta ole saatu hoidettua. Mutta mistä tiedän liittyykö vaivat toisiinsa ja olisi hyvä kertoa kaikki oireet.
Vaikka kaikki mutta saat reseptin vain särkylääkkeeseen sekä perusvoiteeseen ja kun menet apteekkiin niin farmaseutti sanoo että ilman reseptiä saat halvemmalla. Näin täällä.
Yksi avaiva yhdellä käynnillä, paisi jos on epäily että nämä liittyvät samaan sairauteen.
Onko työuupumus,äidin kuolemasta johtuva suru ja nuoren huostaanotto ja sen aiheuttama kriisi tarpeeksi syitä jäädä sairauslomalle???