Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

V. 2021 sairaanhoitajan peruspalkka 2352e/kk HUS

Vierailija
04.04.2022 |

ja lähihoitajan 2040e/kk

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari juttua mitä pitää ottaa huomioon:

- korona-aikana hoitajat ovat tehneet paljon ylitöitä, mikä on nostanut kokonaispalkkaa.

- inflaatio oli maaliskuussa 5,6 %. Tällä inflaatiolla vaadittu korotus ei edes nostaisi reaalipalkkaa.

Luuletko ettei inflaatio koske muita ammattiryhmiä? Kaikille korotukset?

Vierailija
122/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

peruspalkka

ei ole palkka

kun se oikea palkka on

3700

sisältäen ne lisät

Lisiä ei lasketa palkkoihin niitä vertaillessa. Piste.

En tiedä mistä noita tilastoja revitään. Itse olen erikoissairaanhoidossa yli 10v kokemuksella, teen 3vkl kuukaudessa + öitä ja muita pyhiä eikä minun palkkani ole lähelläkään tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Jos tekee vuorotyötä, saa tuohon myös lisät. Rahaa nekin on.

Päivätyöstä aivan riittävä korvaus.

Lisät on korvaus siitä että on töissä todella kurjina aikoina.

Jos ihmiset on sitä mieltä ettei tuo ole riittävä korvaus kyseisestä työstä niin ne ei sitä työtä tee. Ja tilannehan on nyt juuri se. Ei se sinun kiukuttelusta muuksi muutu.

Lisät kyllä ymmärrän, mutta yhteiskunta menee koko ajan siihen suuntaan, että 24/7 on kaikki palvelut oltava saatavilla, joten mä luulen että 8-16 työt jää historiaan

Vierailija
124/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

peruspalkka

ei ole palkka

kun se oikea palkka on

3700

sisältäen ne lisät

En tiedä mistä noita tilastoja revitään. Itse olen erikoissairaanhoidossa yli 10v kokemuksella, teen 3vkl kuukaudessa + öitä ja muita pyhiä eikä minun palkkani ole lähelläkään tuota.

Niinhän hoitajat ei laske, en ymmärrä miksi. Ne "lisät" ei ole mitään ylimääräistä, vaan eri osia mistä se oikea palkka koostuu. Ei ole mitään sellaista viikkoa, jolloin kokemuslisää ei sovellettaisi ja maksettaisi. Se on nykyään ent ikälisän nimi, eli ihminen voi kunnalle tullessa saada heti täydet "ikälisät" jos on vaikka tehnyt alan hommia yksityisellä 15 vuotta. Eli se on nykyään nimellä "kokemuslisä". Kokemuksen mukaan palkat yksityiselläkin nousee. Et ole ikinä muualla kuin kunnalla tehnyt töitä? Ei yksityisellä palkka koostu tuolla lailla palasista. Siellä "lisät" tarkoittaisi ylityölisiä ym viikonloppuja.

Vierailija
125/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

peruspalkka

ei ole palkka

kun se oikea palkka on

3700

sisältäen ne lisät

Olen aika monelle hoitajalle jo kertonut, että tilastoihin ilmoitetut palkat ovat peräisin palkkaohjelmista. Ne ovat oikeita, maksettuja palkkoja. Niitä ei revitä hatusta tai mistään takataskusta, vaan ne ovat peräisin palkkaohjelmista.

Vierailija
126/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ei tee vuorotyötä niin ei saa lisiä. Kuinka tyhmä pitää olla ettei tätä ymmärrä?

Haloo, vaikka tekee pelkkää päivätyötä, saa AINA ikälisän, tehtäväkohtaisen lisän ja henkilökohtaisen lisän. Ne päätetään kerran ja se on osa kokonaispalkkaa sen jälkeen.

Vierailija
127/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö hoitajilla olekkaan tuo 3000 e ,kun teet iltaa ja vkl ?  Näin ymmärsin tuttuni puheesta.Tuskin nyt valehtelee palkkaansa.

No ihan varmasti ei ole, jos ei ole hallinnossa johtotehtävissä. Hänen ansiotasonsa voi olla kolme tonnia, jos hän tekee öitä, viikonloppuja, ylitöitä jne.

Potilastyössä oleva päivätyötä tekevä hoitaja ei todellakaan tienaa kolmea tonia kuukaudessa.

Vierailija
128/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ei tee vuorotyötä niin ei saa lisiä. Kuinka tyhmä pitää olla ettei tätä ymmärrä?

Haloo, vaikka tekee pelkkää päivätyötä, saa AINA ikälisän, tehtäväkohtaisen lisän ja henkilökohtaisen lisän. Ne päätetään kerran ja se on osa kokonaispalkkaa sen jälkeen.

Ne lisät ovat kymmpejä, kokonaisuutena korkeintaan jonku satasen. 2700€ kokonaispalkka ilman vuorotyötä on sairaanhoitajalle todella hyvä palkka.

Vierailija
129/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikälisä voi olla maksimissaan 8% peruspalkasta. Henkilökohtainen lisä voi olla vaikka 10-50 € ja tehtäväkohtainen lisä 0-150 €. Näillä voi tosiaan päästä sinne noin 2700€/kk palkkaan vaativimmissa tehtävissä.

Vierailija
130/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, kunnalla voi heti rekrytoidessa luvata peruspalkan päälle vaikka rekrytointilisän, jos on henkilöstöpulaa. Eli tarjotaan pari sataa korkeampi palkka. Peruspalkka säilyy samana, koska tämä on henkilökohtainen palkan osa. Ei sikäli lisä vaan osa.

Vierailija
131/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun "ikälisä" pyöristettynä 185€ + 50€ henkilökohtainen lisä. Teen päivätyötä. N. 2800€/kk on bruttopalkkani. T. Sh

Vierailija
132/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun "ikälisä" pyöristettynä 185€ + 50€ henkilökohtainen lisä. Teen päivätyötä. N. 2800€/kk on bruttopalkkani. T. Sh

Ja taidan olla nyt urani huipulla...

Vierailija
133/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se palkka ole sen ihmeempi monella muullakaan amk-tasoisen koulutuksen omaavalla. Jotkut tienaa enemmän ja aika moni vähemmän. Ei millään pahalla, mutta karvan vajaa 3000 euroa on aika normaali amk-tasoinen palkka. Sairaanhoitaja voi tienata enemmän tekemällä ylitöitä, viikonloppuja jne. Minusta kuulostaa ihan normaalilta, että kun teet enemmän töitä, tienaat enemmän. Niin se on aika monella muullakin alalla.

Vierailija
134/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, kunnalla voi heti rekrytoidessa luvata peruspalkan päälle vaikka rekrytointilisän, jos on henkilöstöpulaa. Eli tarjotaan pari sataa korkeampi palkka. Peruspalkka säilyy samana, koska tämä on henkilökohtainen palkan osa. Ei sikäli lisä vaan osa.

Ne rekrylisät eivät tule palkaan pysyvästi, vaan ne maksetaan esimerkiksi kolmeen ensimmäiseen tiliin, jolloin kokoknaissuma voi olla vaikka tonnin tjsp. Ja näistäkin on jouduttu luopumaan, koska ne koetaan epäreiluiksi.

Vierailija
135/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se palkka ole sen ihmeempi monella muullakaan amk-tasoisen koulutuksen omaavalla. Jotkut tienaa enemmän ja aika moni vähemmän. Ei millään pahalla, mutta karvan vajaa 3000 euroa on aika normaali amk-tasoinen palkka. Sairaanhoitaja voi tienata enemmän tekemällä ylitöitä, viikonloppuja jne. Minusta kuulostaa ihan normaalilta, että kun teet enemmän töitä, tienaat enemmän. Niin se on aika monella muullakin alalla.

Voihan tradenomikin tienata enemmän tekemällä ylitöitä, nämä perustelut alkaa olla todella lapsellisia. Tradenomien keskipalkka on 4032 €/kk

https://www.tradenomi.fi/tyoelama-ja-osaaminen/tradenomien-palkkaus/

Vierailija
136/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan tuota palkkaa eritavallakin nostaa, esim. paremmat työkokemuslisät ja haittalisät isommiksi, sitten voidaan pitää peruspalkka samalla tasolla. Tosin sitten ei varmaan ne nuoret hoitajat jää alalle jos joutuu 10 vuotta odottelemaan kunnon korotusta. Vaikeita juttuja, totuus kuitenkin se, että ala ei ole millään tavalla vetovoimainen. Jotain tarttis tehdä.

Vierailija
137/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tämänkö on tarkoitus olla esimerkki huonosta palkasta?

Vierailija
138/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

peruspalkka

ei ole palkka

kun se oikea palkka on

3700

sisältäen ne lisät

Kun palkkoja vertaillaan vertaillaan bruttopalkkaa lisien kanssa, mutta ilman ylitöitä

Brutto on siis palkka ennen veroja

Netto on palkka josta on maksettu verot

Vierailija
139/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan saanut henkilökohtaista lisää tai tehtäväkohtaista lisää. Kokemuslisä 3% viimeiset 3,5 vuotta. Kyllä nuo muut lisät kuin kokemuslisä ovat kunnalla enemmänkin poikkeus.

T. Terkka 8,5 vuoden työkokemuksella

Vierailija
140/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittakaan nyt ymmärtää tilanne, hoitajia ei ole ei näillä palkoilla, palkka ei nouse ja alalle ei tulla vaikka joku kertoisi täällä vauvapalstalla hoitajan tienaavan mitä. Monet hoitajat ovat noudattaneet täälläkin usein kuultua ohjetta mennä muihin töihin jos hommat/palkka ei kiinnosta ja hoitajan paikoista on n.70% täytettynä. Ihan turha selittää mitään palkataan lisää hoitajia kun ei vaan ole mistä ottaa.  Jos homma ei korjaannu on nykyisen kaltainen terveydenhuolto historiaa.

Ne jotka täällä kovaan ääneen huutelevat hoitsujen huippupalkoista niin tervetuloa alalle tutustumaan todellisuuteen, helposti pääsee käymällä ton 3,5 vuoden "amiksen".

Eihän sitä terveydenhoitoa nytkään ole. Jos erehdyt soittamaan hoidon tarpeen arvioinnista vastaavalle hoitajalle, kun vatsaasi on poltellut kivuliaasti toista viikkoa, niin hoitaja vain ilmoittaa, että ei tarvii tulla tänne, täällä on sairaampia.

Minä en tingi yhtään 1500 € netosta sen takia, että hoitaja saa enemmän. Minunkin pitää elää ja niin monen muunkin. Minä en valita siitä, että olen valinnut uran alalta, jossa on matalat palkat. Se on tietoinen valinta ja teen työtäni hyvillä mielin, koska se on sitä, mitä olen aina halunnut tehdä. Mutta se ei ole oikein, että meitä satoja tuhansia yhteiskunnan rattaita pyörittäviä työssäkäyviä rangaistaan lisää koventamalla verotusta, että yhdelle ammattiryhmälle eli hoitajille saadaan lisää.

Niinku siis millä oikeutat itselles sen että sun nyt vaan pitää saada laadukasta ja nopeaa hoitoa, vaikka et juuri edes maksa veroja (jos netto on 1500e niin tietää että brutto ei paljoa ole sekään). Hyväntekeväisyytenäkö hoitajien pitäisi ne työt tehdä? Kun fakta on että nykyisillä hoitajilla ei kaikkia pystytä hoitamaan, eli joko

A. Jätetään osa hoitamatta

Tai

B. Nostetaan palkkaa, jotta saadaan uusia hoitajia houkuteltua alalle ja sunkin vatsavaivat hoidettua.

Lapsellista kiukuttelua aikuisilta “minulla on oikeus”- ihmisiltä.

Kiukuttelijat tässä ovat kyllä hoitajat.Nostetaan iitsensä jalustalle ja ollaan niin paljon parempia kuin muut.Muut ei tietenkään tee ilta-ja viikonlopputöitä ja jouluja ja juhannuksia,vain hoitajat!Te olette kyllä ammattia valitessa tienneet että se on vuorotyötä josta maksetaan vielä paljon paremmin kuin monella muulla alalla.Tajuatteko että teillä ei tule olemaan sen enempää hoitajia kuin nytkään koska ei ole varaa palkata enää.