Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V. 2021 sairaanhoitajan peruspalkka 2352e/kk HUS

Vierailija
04.04.2022 |

ja lähihoitajan 2040e/kk

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja todellinen palkka oli iltalehden viimevuoden tilaston mukaan keskimäärin 3600e/kk

Ja näin ovat hoitajat haastatteluissa itse omilla kasvoillaan sanoneet: 3200-3600,josta "käteen jää vain 2200-2400". VAIN! Ahneutta... Nythän jos palkkaohjelma menisi läpi, saisivat 5 vuoden sisään 4500 euron palkan. Ihan käsittämätöntä.

Vierailija
42/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajia on liian vähän. Ongelmaa saadaan korjattua jo sillä että hoitajien vuosilomaksi muutetaan 5 viikkoa niinkuin muillakin aloilla.

Osalla hoitajista 7 ja puoli viikkoa lomaa. Eli lähes 2 kuukautta vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jokaisella pikkujutusta tulee lisiä

Vierailija
44/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta sellaista kokopäiväistä hoitajaa on HUSissa, jotka oikeasti saavat vain tuon peruspalkan eikä päälle mitään lisiä lomarahoja lukuunottamatta?

TÄMÄ!

"saavat" 😁

Ette ymmärrä, että moni tekisi päivätyötä kuin epävakaata sairastuttavaa vuorotyötä mutta yö ym työ on välttämätöntä!

T. Alalta poistunut

Vierailija
45/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

varhaisvatuksen ope 2450e (kandi)

luokanope 2750e (maisteri)

hootsu, amis… sooooou?

Sossu 2900e (maisteri)

Sossulla on todella helpot hommat verrattuna sairaanhoitajaan. Palkan ei pitäisi määräytyä koulutuksen vaan työnkuvan mukaan.

Sosiaalityöntekijän työ "todella helppoa verrattuna sairaanhoitajaan"?! Kamoon! Oletteko te ihan tärähtäneitä?

Vierailija
46/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa hoitajista tekee todella vaativaa työtä, osan tehtävät verrattavissa helppoon kevyeen toimistotyöhön.

Kaikille pitäisi maksaa sama palkka, yli 4000€? Ihan älytöntä!

Vierailija
47/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisin peruspalkka alle 2000 €/kk. Palomiehen peruspalkka alle 2000 €/kk. Molemmat miesvaltaisia aloja.

Ja joka työvuorossa on oma henki katkolla.

Vierailija
48/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän energiariippuvuudesta luopuminen maksaa Suomelle miljardeja sekä energian- että kansainvälisen kaupan kautta joten verorahoja on itseasiassa käytössä vähemmän kuin pitkään aikaan. Jos hoitajille halutaan rahaa niin nyt kipinkapin korottamaan terveyskeskusmaksuja ja lääkkeiden omavastuuosuuksia ja leikkaamaan tukia + potkimaan porukkaa valtiolta ja kunnilta ulos. Jos ihmiset kannattavat korotuksia niin silloin he varmasti ymmärtävät, että raha palkkoihin ei synny tyhjästä vaan aivan jokainen saa kantaa kortensa siihen kekoon.

Vierailija
49/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin hoitsujen vuorolisät ym voidaan lopettaa kokonaan kun ne ei kerta ole rahaa ja palkkaa ollenkaan niiden mielestä.

Vierailija
50/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö nää vähättelee jo sosiaalityöntekijän työtä. Kuulisittepa ne uhkaukset, mitä sosiaalityöntekijänä toimiva ystäväni saa asiakkailta, ja työssä joutuu kohtaamaan niin hirveitä asioita mm. lapsiin liittyen että kestäminen on koetuksella. Nyt jotain rajaa hoitajat.

Vierailija
51/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikoulututkinto. Mitä ajattelit saavasi sillä?

Itse ainakin tienaan tällä hetkellä kaksivuotisella ammattikoulututkinnolla 3520€/kk + vuorolisät. Tosin kädet ei pysy töissä puhtaana.

Vierailija
52/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehyn mukaan sairaanhoitajan palkka on 3309-5397 e. Vain 30-40 %hoitajista ei saa lisiä. Uikutiuikutiuikuti. Lisää liksaa.

Vierailija
53/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin tienaan tällä hetkellä kaksivuotisella ammattikoulututkinnolla 3520€/kk + vuorolisät. Tosin kädet ei pysy töissä puhtaana.

Hienoa. Nykyisin kaikki amiskoulutukset kestää kolme vuotta.

Vierailija
54/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen taloushallinnossa, vaikka mulla ei ole mitään siihen liittyvää koulutusta. Olen kyllä maisteri humanistiselta alalta, mutta siitä ei ole mitään apua nykyisessä työssäni. Mun päivätyön palkka on 2300 euroa.

Vierailija
55/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tehy.fi/fi/tehy/tehylaisten-palkkataso

Sieltä niitä ansioita voi katsella Tehyn sivuilta. Taulukko tekstin lopussa.

Vierailija
56/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, miksi sitä kokonaispalkkaa piilotellaan. Lisät tekevät jokaiselle sh:lle 1500-2000 euroa lisää kuukaudessa. Ani harva tekee peruspalkkatyötä.

Vierailija
57/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaispalkka sisältää ylityöt, hälytysrahat eli ylimääräiset vuorot. Ei ole kk palkan keskiarvo.

Vierailija
58/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä, miksi sitä kokonaispalkkaa piilotellaan. Lisät tekevät jokaiselle sh:lle 1500-2000 euroa lisää kuukaudessa. Ani harva tekee peruspalkkatyötä.

Ei todellakaan tee. Vuorotyölisät lasketaan satasissa, ei tonneissa.

Vierailija
59/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään järkeä lukea 3 vuotta lähihoitajaksi tai itseään sairaanhoitajaksi kun 8kk laitohuoltajan koulutuksella saa jo sen 2000e peruspalkan. Presidentin kansliaa taitaa päästä siivoamaan 2500e alkupalkalla.

Alkupalkalla. palkallalla. Alkupalkkapalkkapalkalla. Sössötä lisää, mitä v***a rupeet droppaan jotain kanslioita???? Hoitajat ne jaksaa kitistä, LUOJA. 

Vierailija
60/143 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjän energiariippuvuudesta luopuminen maksaa Suomelle miljardeja sekä energian- että kansainvälisen kaupan kautta joten verorahoja on itseasiassa käytössä vähemmän kuin pitkään aikaan. Jos hoitajille halutaan rahaa niin nyt kipinkapin korottamaan terveyskeskusmaksuja ja lääkkeiden omavastuuosuuksia ja leikkaamaan tukia + potkimaan porukkaa valtiolta ja kunnilta ulos. Jos ihmiset kannattavat korotuksia niin silloin he varmasti ymmärtävät, että raha palkkoihin ei synny tyhjästä vaan aivan jokainen saa kantaa kortensa siihen kekoon.

En ymmärrä kenelle on vielä epäselvää, että jokaisen tulee kantaa kortensa kekoon, jotta hoitajien työoloista saadaan sellaiset, että alalle on jatkossakin edes minimimäärä osaavaa henkilökuntaa tarjolla. Tietysti yhteiskunnan eli kansalaisten tulee siitä maksaa.

Minulle on viime vuosina tullut omien kokemusten kautta hyvin selväksi, että esimerkiksi vanhainkodeissa ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi osaavaa henkilökuntaa saatavilla ja hoidossa oleva sukulaiseni on siitä saanut kärsiä ihan toistuvasti. Tilanne tulee pahenemaan lähivuosina kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle hoitajan ammatista ja tarvitsevat itse apua.

Jos ei ole tarpeeksi halukkaita tekijöitä, niin ehtoja on parannettava niin, että niitä tekijöitä alkaa löytyä. Näin toimii markkinatalous myös yksityisellä puolella. Tällä hetkellä ei ole tarpeeksi ihmisiä, jotka haluavat tehdä sairaanhoitajan työtä nykyisellä palkalla ja nykyisissä työoloissa. Silloin se on yhteiskunnan tehtävä korjata palkkaa ja työolosuhteita, sillä ihan jokainen yhteiskunnan jäsen on tai tulee olemaan riippuvainen toimivasta sairaanhoitojärjestelmästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi