Kännissä auton rattiin
Siis uskomatonta. Kuulin eilen ystävältäni, että heidän yksi tuttu ajaa joskus autolla humalassa tai kun on ottanut pari paukkua niin menee viel ajamaan. Selvästi on jo humalassa. Uskomatonta. Mitä voisi tehdä, itse kun en voi asiaan vaikuttaa... vai voinko..
Kommentit (4)
joo poliisille puhelut vaa heti ku tiedät et se ajaa. rekkarit ja nimet kertoo sinne. poliisi arvio sen kuinka humalassa kuski on ja paljonko promilleja. jos se ajaa jonku muksun päälle tai kenen vaan, sit voi miettiä oisko poliisi tehnyt paremman arvion viinan sietokyvyssä kuin itse...
...pakko tuohon todeta, että suurin osa ihmisistä on kyllä ajokunnossa kahden ravintola-annoksen jälkeen.
Toiseksi poliisille voi toki soittaa, mutta turha odottaa, että poliisit pillit vinkuen ainakaan pääkaupunkiseudulla ryntäisivät paikalle.
Ja vielä loppuun, että itse en aja autoa edes kahden annoksen jälkeen ja toki toivoisin, että muutkaan eivät ajaisi. Mutta maailma on paha paikka, ja valitettavaa on, että liikenteessä on vielä paljon pahemmassakin kännissä ajavia.
Joo, joku lakipykälä kai tuosta on, onkos se nyt sit nykyään joku 0,4 promillea. Jos hlö on esim 4 tuntia baarissa ja juo kaksi ravintola-annosta sinä aikana, niin tuskimpa promilleraja ylittyy.
Kuinkas moni teistä mammoista menee auton rattiin huonosti nukutun yön, vkn, kuukauden tms. jälkeen? --> väsyneenä ajaminen on myös laissa kiellettyä ja toimitakyvyltään väsynyt kuski vastaa ties kuinka monen drinksun nauttinutta. Täällä joskus oli ketju, et mitä kaikkea " hassua" väsyneet mammat ovat tehneetkään, kun on univelkaa jne., meni cuplatonia vauvan nokkaan jne. Ja sitten kun nämä samat tädit / sedät vetää tuolla kehä ykköstä ostarille... hohoijaa.
no jos sattumalta näet kyseisen ihmisen lähtevän autolla liikenteeseen ja olet varma että on maistissa soita poliisille ja ilmoita asiasta.