Työttömät pakkotöihin!
Suomella ei ole enää varaa elättää puolta miljoonaa työtöntä työnvieroksujaa. Töitä kyllä olisi mutta laiskan pulskeille työttömille ei kelpaa kun siisti sisä työ. Työttömät nyt pakotettava töihin tai tuet pois. Hyvin yksinkertaista. Näin suomen velkaantuminen saadaan pysähtymään.
Kommentit (58)
Mix hitossa maxaa kellekkää palkkoi, potkitaa pois ja orjina takas samoihi hommii!
Kox rules!
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:14"]Ja mistähän niitä töitä riittää kaikille työttömille? Itse sain juuri siivoojan työn, hakijoita oli kuulemma reippaasti yli sata. [/quote] Risusavottaan tai vaikka pellolle töihin. Työttömät vois mennä vaikka paskaa lapioimaan.
[/quote]
Ja mähän en muuten ala töitä tekemään ainakaan verotettavaa kun tietää mihin ne menee. Ja kuule tuleppa sinä tänne niin kaadan sut kumoon! ja paskon sun naamalles!! buahhahhaaa
Kolmannen sektorin hyväntekeväisyystyössä esim 3 päivänä viikossa 5 h kerrallaan työtön saisi sisältöä päiviinsä ja toisaalta yhteiskunta saisi vastinetta elatukselle. Vanhukset ja vammaiset saisivat seuraa ja ulkoilmaa, pakolaisia autettaisiin kotiutumisessa, löytöeläimet hoivattaisiin. Kukaan ei menettäisi, paitsi työtön esim 15 h tuntia vapaa-aikaansa viikossa. Toki yrityksetkin voisivat palkata pikkuhommiin.
Ei kun ketjun aloittava on työssä käyvä nuori nainen, minua ei saa töihin koska on synnynnäinen jalkojen pituusero, noin 3 senttiä joka on tehnyt luunkulumat, selkä ja jalat ei kestä seisomistä, kävelyä tai istumista pitkään. Ei kylmää kun kolottaa jo muutenkin eikä märkää koska kädet ovat allergiset. Olen kokeillut kaikkea mahdollista mutta kun ei ole kovaa koulutusta niin en voi hakea kuiviin töihin, enkä ole politiikkoainesta jossa pärjäisin muuten ja saisin hyvän palkan, nyt saan 524.80 euroa kuussa puhtaana plus asumitukea 70 euroa ja toimeentulotukea noin 60 euroa kuussa. Revi siitä jos olet kateellinen minunlaiselleni 49 vuotiaalle. Olenko työtävieroksuva kun järki pelaa enkä pääse eläkkeelle? Olin noin 10 vuotias kun kouluterveydenhoitaja pelasti minun henkeni mittaamalla verenpaineeni joka oli todella korkea ja siitä alkoi minun sairaalakierre, lopulta minut leikattiin OYKS.ssa ja jäin henkiin, vatsa avattiin kokonaan ja munaisvaltimoa korjatiin, muistan ikäni kun heräämössä oksensin verta ja luulin, että kuolen leikkauksen jälkeen, äiti tuli pitkät matkat joka toinen päivä minua katsomaan linja-autolla, naapurimme toi minulle ruusuja ja muistan ikävissäni mille ne tuoksui, nyt vihaan ruusujen tuoksua koska ikävöin paljon sairaalassa kotiin, luuletko, että vieroksun työntekoa, ei, haluaisin kiittää tätä terveydenhoitajaa oikein kunnolla ja samoin äitiäni ja isää joille en voi enää kuin rukouksissa lähettää kiitokset koska ovat kuolleet, äiti toivoi minusta aina missiä. Ei tullut missiä mutta perheen sain ja olen nyt vaimo, äiti ja isoäiti.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:02"]
Suomella ei ole enää varaa elättää puolta miljoonaa työtöntä työnvieroksujaa. Töitä kyllä olisi mutta laiskan pulskeille työttömille ei kelpaa kun siisti sisä työ. Työttömät nyt pakotettava töihin tai tuet pois. Hyvin yksinkertaista. Näin suomen velkaantuminen saadaan pysähtymään.
[/quote]
Sipilä ilahtuu noin hyvästä ideasta. Palkan maksusta voidaan luopua kokonaan ja järjestää työleirejä pohjoiskorean tapaan. Talous nousee ihan kohisten kun eliitti saa kaiken.
Otapa ap järki käteen niin huomaat, että työttömiä on siksi, että heille ei ole työpaikkoja.
Mitään "pakkotyöpaikkojakaan" ei ole. Pitäisi ensin julkiselle sektorille palkata lisätyövoimaa, jotka rupeaisivat järjestämään noita työttömiä ns. ilmaiseen työhön. Tulisi siis aika kalliiksi.
Olenkin sitä mieltä, että työttömyyteen parempi ratkaisu olisikin se, että työnantajan pakotettaisiin palkkamaan työttömiä töihin.
[/quote]
HÖPÖHÖPÖ, sosiaalitoimi maksaa toimeentulotukea, kukaan ei jää rahatta. Itse jättäydyin työelämästä, mies huolehtii, ei antanut enää rasittaa itseäni, koska en ole enää nuori. Suomessa pärjää vaikka lorvii kotona.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:17"]
Kolmannen sektorin hyväntekeväisyystyössä esim 3 päivänä viikossa 5 h kerrallaan työtön saisi sisältöä päiviinsä ja toisaalta yhteiskunta saisi vastinetta elatukselle. Vanhukset ja vammaiset saisivat seuraa ja ulkoilmaa, pakolaisia autettaisiin kotiutumisessa, löytöeläimet hoivattaisiin. Kukaan ei menettäisi, paitsi työtön esim 15 h tuntia vapaa-aikaansa viikossa. Toki yrityksetkin voisivat palkata pikkuhommiin.
[/quote]Kotiuttamiskurssit pois
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:22"]
Otapa ap järki käteen niin huomaat, että työttömiä on siksi, että heille ei ole työpaikkoja.
Mitään "pakkotyöpaikkojakaan" ei ole. Pitäisi ensin julkiselle sektorille palkata lisätyövoimaa, jotka rupeaisivat järjestämään noita työttömiä ns. ilmaiseen työhön. Tulisi siis aika kalliiksi.
Olenkin sitä mieltä, että työttömyyteen parempi ratkaisu olisikin se, että työnantajan pakotettaisiin palkkamaan työttömiä töihin.
[/quote]
EI EI EI, ei enää yhtään enempää valtion suojatyöpaikkoja, elelemään veronmaksajien rahoilla pitämään kolmen vartin palkallisen kahvitauon X2 päivässä, ei kiitos !!!
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:14"]Ja mistähän niitä töitä riittää kaikille työttömille? Itse sain juuri siivoojan työn, hakijoita oli kuulemma reippaasti yli sata. [/quote] Risusavottaan tai vaikka pellolle töihin. Työttömät vois mennä vaikka paskaa lapioimaan.
[/quote]
Ja mähän en muuten ala töitä tekemään ainakaan verotettavaa kun tietää mihin ne menee. Ja kuule tuleppa sinä tänne niin kaadan sut kumoon! ja paskon sun naamalles!! buahhahhaaa
[/quote]
Siinähän lapioit itse paskat
Ap, kukaan ei täällä jää rahatta, vaikkei tekisi mitään, saa asuntotuen, toimeentulotuen, lääkkeet maksetaan, voi harrastaa, siihen tulee myös toimeentulotukea. Eläkettäkin saa, ilman työntekoa, kiitos takuueläkkeen. Luuletko, että saat halutonta yhtään mihinkään, et todellakaan.
[/quote]
Huh heijaa, asenteellisuus paistaa taas kilometrien päähän! Tokihan työttömät ovat kaikki yksinäisiä juoppoja kaupungin vuokra-asunnossa!
Minä olen työtön ja tässä minun normaali sisällyksetön päiväni:
6.30 Herätys, tekemään aamutoimia ja laittamaan lapsia valmiiksi kouluun, eskariin ja kerhoon.
7.30 Kaksi lastenkuskauskierrosta, toinen autolla, toinen kävellen samalla koirat ja pienimmät lapset ulkoiluttaen.
9.00 Kotitöitä, työpaikkailmoituksia ja -hakemuksia, ruoanlaittoa, lasten vahtimista ja leikittämistä.
11.00 Lounas
11.30 Kaksi lastenhakukierrosta, autolla ja kävellen.
13.00 Pienimmät päikkäreillä, puuhailua eskarin kanssa ja oma kahvitauko.
14.30 Välipalaa lapsille, naapurin lapsille iltiksenä toimimista, kotitöitä, lasten ulkoilua, avustan koululaisia läksyissä yms.
17.00 Päivällinen, ulkoilua, harrastuksia, lasten kuljetuksia, kotitöitä, vanhempien auttamista, kyläilyä jne.
20.00 Iltapala, iltatoimet, nukkumaan, omaa aikaa.
Olisihan se kiva saada sisältöä päiviin, mutta mihin väliin sovitan 5 tuntia hyväntekeväisyyttä, ja millä maksamme kolmen lapsen hoitomaksut, kun luonnollisestikaan en saisi hyväntekeväisyydestä palkkaa, mutta hoitomaksuissa otetaan huomioon myös miehen tulot..?
[/quote]
Samallahan voitaisiin velvoittaa kaikki jotain yhteiskunnan tukea saavat tekemään jotain "tukensa" eteen. Äitiyslomalla/hoitovapaalla olevat äidit/isät, erilaisia kotitalousvähennyksiä saavat perheet, lapsilisän saajat, opiskelijat, vuorotteluvapaalla olijat, asumistuen saajat. Samaa valtion tukeahan nuo ovat, eri muodoissa vaan. Sillä erotuksella, että työttömät ja opiskelijat maksavat tuestaan kuitenkin veroa.
[/quote]
Oi. Otetaan saman tien kommunistinen järjestelmä: kaikilta pois omaisuus, luovutaan rahasta vaihdon välineenä ja siirrytään käyttämään oravannahkoja maksuvälineinä. Kaikille samat velvollisuudet, eli palkka pois myös niiltä, joilla työtä on.
Olen jo pakkotyössä. Saan siitä jopa 9€/päivä"ylimääräistä".
Oletko tyytyväinen?
Työttömyyskorvauksen maksaa Valtio joten se ei ole keneltäkään pois.
Myös pakolaisen kulut maksaa valtio. Joten kunnille se on pelkkää tuottoa.
Näin suvaitsevan aivot toimii...
Niin ja raiskaa ne suomalaisetkin.
Hyvin ajoitettu aloitus, kun tilaustyöttömiä tunkee maahan ovista ja ikkunoista. Mietin sitten hiukan ja arvasin, ettei kukaan noin tyhmä ole. Tämä olikin, tai siis yritti olla, ironiaa. Nyt ei vaan oikein sujunut.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:22"]
[/quote]
EI EI EI, ei enää yhtään enempää valtion suojatyöpaikkoja, elelemään veronmaksajien rahoilla pitämään kolmen vartin palkallisen kahvitauon X2 päivässä, ei kiitos !!!
[/quote]
Aivan, mutta sulta meni ohi se pointti, että jos työttömät todella laitettaisiin pakkotyötöhön, niin sellaista järjestelmää hoitamaan tarvittaisiin aika monta virkamiestä lisää. Ennenhän työkkärit pitivät listaa vangeista joilla teetettiin pakkotyötä, mutta nykyään työkkärienkin väki on ajettu alas.
Jo pakkotöiden suunnitteluun pitäisi perustaa työryhmä ja sitten jokunen suunnittelija ihan virkaan. Tai sitten maksaa verorahoista jollekin kalliille konstulttifirmalle, joka tekisi suunnitelman.
Mutta miten tämä toteuttaisiin? Mistä löytyisivät ne työpaikat, jonne työttömät voitaisiin lähettää? Koska jos sellaisia vapaita työpaikkoja on, tulee heti mieleen, että miksikäs siihen ei sitten ole oikeasti palkattu ketään työntekijää, vaikkapa jotain työtöntä kortistosta?
Lisäksi Suomessa jos ottaa työntekijän, pitää ainakin vakuutukset olla kunnossa, eli maksaahan se työn teettäjällle, eli valtioko nekin maksaisi verorahoista? Ja nythän jo on usein vapaahetoistyökin työttömältä kielletty tai tulee karenssi.
Ja sitten tullaan siihen ongelmaan että jos joku työntantaja saisi ilmaista työvoimaa, niin eikö se olisi kilpailuviraston mielestä laiton veroetu?
Lisäksi nykyisin ei enää ole sellaisia töitä joita ennen saattoi pakkotyönä edes teettää. Koneilla ja roboteilla sujuu suurin osa noista töistä. Rakennus- ja siivoustyössäkin pitää olla alan koulutus/kokemus. Marjanpomintaan palkataan ulkomaisia yrittäjiä. Vanhustyössä ja päiväkodissa tarvitaan alan koulutus.
Sitten tullaan siihen ongelmaan, että moni työtön on nykyään koulutettu tietylle alalle. On insinööriä, arkkitehtiä, vaatesuunnittelijaa, tiedottajaa, tradenomia, yms. Kannattakoisko sellainen todella laittaa siivoamaan vessaa? Miksi? Miten se edistäisi ko. henkilön työllistymistä tai kuntoutumista työelämään?
Olis kiva kuulla onko joku työtön oikeasti löytänyt sellaisen työpaikan, jonne oikeasta saa "vain mennä omasta aloitteestaan". Olen itse ajatellut mennä ilmaiseksi useaankin mielenkiintoiseen paikkaan töihin, mutta ilmeisesti sieltä tulisi vartijat heittämään ulos, jvaikka sinne ilmaiseksi menisi. Mutta näitä jotkut palstalla mainostavat. Missä niitä on?
Kaikkiko on sitten kunnalla ilmasiks töissä vai mistä meinasit niitä töitä taikoa? Tuttu oli pakotettiin työkkärin kautta töihin niin pääs ikkuna-asennuksia tekemään niin 5 äijää vaihto samaa ikkunaa. Erittäin tehokasta. Näin myös kun L&T pesi ikkunoita eräästä lasitalosta jossa 2 katto ja yks pesi.
Työttömän ongelma on se, että hanen tukensa maksaa valtio, ei yksityinen sektori joten siten työttömien joukko kuormittaa valtion taloutta. Mikäli työtön pakotetaan pellolle, risusavottaan tai lapioimaan paskaa, hän ei edelleenkään saa kyseisistä toiminnoista palkkaa yksityis sektorilta, vaan valtio edelleen maksaa koko lystin. Eli mikä tässä on hyöty valtiolle? Nouseeko suomen vienti sillä että työtön insinööri lapio jossain paskaa vai mikä ajatus tässä on taustalla? Huomioitavaa on sekin, että se että työttömän ajetaan tekemään jotain täysin hyödytöntä jopa maksaa valtiolle enemmän koska koko toimintahan täytyy organisoida. Koko byrokratiaan uppoaa suuria summia rahaa ilman, että hommasta on mitään sen suurempaa iloa kuin että työssäkäyvät saavat jotain koston tyydytystä. Oikeasti hitto, nyt ihmiset järki käteen.