Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adoptio 1960-luvulta

Vierailija
24.09.2015 |

Hei tietääkö kukaan näitä adoptiokuvioita? Jos on 1960-luvulla annettu adoptioon ihan virallisesti, paperit tehty, oikeuden päätös löytyy yms. Niin ihanko todella tämä "lapsi" nyt siis 50-vuotias täti-ihminen perii ne hänet adoptioon antaneet biologiset vanhempansa? Täh?
Miten edes tieto biologisten vanhempien kuolemasta tavoittaa tämän ihmisen? Näkyykö virkatodistuksessa adoptioon annetut lapset?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appi on adoptoitu 1940-luvulla ja peri niin biologiset kuin ottovanhempansakin.

Vierailija
2/6 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun oikeustajuun toi ei mene. Miten joku voi periä kahdet vanhemmat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:42"]Siis mun oikeustajuun toi ei mene. Miten joku voi periä kahdet vanhemmat?
[/quote]

Ei mene munkaan oikeustajuun mutta niin se vain appeni peri molemmat vanhempansa. Oli vielä lakimies valittanut että oli vaikeuksia löytää appeni perinnönjaon takia kun tämän biovanhemmista aika jätti. Ei mitään haisua, onko nykyään enää adoptiolapsella oikeutta periä biovanhempansakin vai miten toi kuvio menee.

Vierailija
4/6 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on joku muutos eli nykyiset lapset ja nuoret ei peri muuta kuin adoptiovanhempansa, en muista mikä vuosiluku tuossa on se maaginen raja.

Vierailija
5/6 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi oli 1980. Sitä ennen adoptoidut perivät kummatkin.

Vierailija
6/6 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:08"]Vuosi oli 1980. Sitä ennen adoptoidut perivät kummatkin.
[/quote]

Ok. Kiitos tiedosta. Näin vähän arvelinkin että ennen oli erilainen laki asiasta. T. 2&4.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi