Miksi hevosesta pyydetään vuokraa?
Selittäkää tyhmälle. Jos joku hakee koiralleen ulkoiluttajaa, omistaja maksaa ulkoiluttajalle. Jos hevonen pistetään vuokralle vaikka syystä ettei omistajalla ole aikaa sille niin vuokraaja maksaa?! Miksi?! :0
Kommentit (84)
Koska jos hevonen on sinulla, se on sen aikaa poissa joltain muulta joka myös maksaisi siitä. Ainakin hypotettisesti, ja sehän riittää.
Eli raha määrää. Niin mä järkeilinkin.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:52"]
Ei kukaan maksa sulle siitä jos tulee sun sijaiseksi töihin. Kukaan ei maksa sulle jos viet koiran 2 viikoksi hoitolaan. Miksi hevosen terveyden ylläpidosta pitää toisen ihmisen maksaa? Käsittämätöntä
[/quote]
Mitä jos se työ on matkustamista ja lomakohteiden arvioimista. Moni suomalainen tuntuu maksavan matkustamisesta ja lomakohteensa arvioimisesta. Miksi toisen pitää maksaa asiasta josta toiselle maksetaan? Käsittämätöntä
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:59"]Eli raha määrää. Niin mä järkeilinkin.
[/quote]
Aivan. Miksi hevosenomistajat pitäisi antaa kallis hevosensa ilmaiseksi käyttöön?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:59"]Eli raha määrää. Niin mä järkeilinkin.
[/quote]
Aivan. Miksi hevosenomistajat pitäisi antaa kallis hevosensa ilmaiseksi käyttöön?
[/quote]
Eli jos kukaan ei vuokraa sillonkun omistajalla on esteitä niin hevonen saa nököttää laitumella vaan siksi kun kukaan ei maksa siitä. Oon aina miettinyt hevosihmisten rakkautta eläimiään kohtaan ja tää keskustelu kiteytti kaiken.
Omistaja leikkauksessa ja pitkä paranemis aika. Kukaan ei maksa hevosesta = hepo saa olla ilman hoitoa. Jees
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:49"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:46"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:45"]Koska löytyy ihmisiä, jotka ovat halukkaita hevosen vuokraamaan. [/quote] Eli rahan takia? [/quote] Että mitä? Justhan täällä on selitetty, että hevosen pitäminen maksaa paljon? [/quote] Ei sillä ole mitään väliä että se maksaa paljon. Jos sinulla olisi hevonen ja kolme vaihtoehtoa, minkä näistä valitsisit? 1) Maksat hevosen hoitajalle ja ulkoiluttajalle 2) hoitaja ja ulkoiluttaja tekee hommat ilmaiseksi 3) hoitaja ja ulkoiluttaja on valmis maksamaan, että hoitaa ja ulkoiluttaa. Samat valinnat sitä on koiran kanssa... paitsi ettei välttämättä olekkaan tuota maksavaa ja ilmaista vaihtoehtoa. [/quote] Automaattisesti maksan ihmiselle joka käyttäisi koiraani ulkona jos mä en siihen itse kykene. Ei todellakaan tulisi mieleenkään pyytää rahaa siitä, että koira saisi liikuntaa jos minä en siihen pysty. 4H koirakurssilaisetkin pyytävät palkan ulkoilutuksista. Niin hevosen kanssa jos löytyisi ilmainen hoitaja tottakai sen ottaisin. Jos ei niin palkkaisin sille hoitajan. Käsittämätöntä on että otetaan eläin ja sillä rahastetaan muita
[/quote]
Eli jos tulisin ja tarjoaisin 5€/kerta, jotta voisin käydä lenkillä koirasi kanssa, niin kieltäytyisit?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:59"]Eli raha määrää. Niin mä järkeilinkin.
[/quote]
[/quote]
Eli jos kukaan ei vuokraa sillonkun omistajalla on esteitä niin hevonen saa nököttää laitumella vaan siksi kun kukaan ei maksa siitä. Oon aina miettinyt hevosihmisten rakkautta eläimiään kohtaan ja tää keskustelu kiteytti kaiken.
[/quote]
Oletko vähän yksinkertainen? Tietenkin hevosen hoito järjestetään tavalla tai toisella. Onneksi halukkaita vuokraajia on enemmän kuin hevosia.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:49"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:46"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:45"]Koska löytyy ihmisiä, jotka ovat halukkaita hevosen vuokraamaan. [/quote] Eli rahan takia? [/quote] Että mitä? Justhan täällä on selitetty, että hevosen pitäminen maksaa paljon? [/quote] Ei sillä ole mitään väliä että se maksaa paljon. Jos sinulla olisi hevonen ja kolme vaihtoehtoa, minkä näistä valitsisit? 1) Maksat hevosen hoitajalle ja ulkoiluttajalle 2) hoitaja ja ulkoiluttaja tekee hommat ilmaiseksi 3) hoitaja ja ulkoiluttaja on valmis maksamaan, että hoitaa ja ulkoiluttaa. Samat valinnat sitä on koiran kanssa... paitsi ettei välttämättä olekkaan tuota maksavaa ja ilmaista vaihtoehtoa. [/quote] Automaattisesti maksan ihmiselle joka käyttäisi koiraani ulkona jos mä en siihen itse kykene. Ei todellakaan tulisi mieleenkään pyytää rahaa siitä, että koira saisi liikuntaa jos minä en siihen pysty. 4H koirakurssilaisetkin pyytävät palkan ulkoilutuksista. Niin hevosen kanssa jos löytyisi ilmainen hoitaja tottakai sen ottaisin. Jos ei niin palkkaisin sille hoitajan. Käsittämätöntä on että otetaan eläin ja sillä rahastetaan muita
[/quote]
Eli jos tulisin ja tarjoaisin 5€/kerta, jotta voisin käydä lenkillä koirasi kanssa, niin kieltäytyisit?
[/quote]
Ensinnäkin pitäisin sinua aivan kahjona. Nauraisin ja sanoisin, että kyllä nyt maksu tapahtuu toistepäin
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:59"]
[/quote]
Ei rahassa ole mitään pahaa. Se on vain vaihdon väline. Esineiden ja asioiden hintalappu.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:42"]
Selittäkää tyhmälle. Jos joku hakee koiralleen ulkoiluttajaa, omistaja maksaa ulkoiluttajalle. Jos hevonen pistetään vuokralle vaikka syystä ettei omistajalla ole aikaa sille niin vuokraaja maksaa?! Miksi?! :0
[/quote]
Miksi autosta maksetaan vuokraa? Joudun tankkaamaan sen, pesettämään, maksamaan pysäköintimaksut ja pahimmassa tapauksessa pitämään tallissa, joka voisi olla muussa käytössä ilman autoa. Eikö sen auton omistajan pitäisi maksaa minulle, kun suostun ottamaan sen auton vaivoikseni? Ulkoiluttelenkin aina kun tarve vaatii.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:59"]
[/quote]
Ei rahassa ole mitään pahaa. Se on vain vaihdon väline. Esineiden ja asioiden hintalappu.
[/quote]
Julmaa puhua elävästä olennosta esineiden kanssa samalla tavalla
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:56"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:49"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:46"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:45"]Koska löytyy ihmisiä, jotka ovat halukkaita hevosen vuokraamaan. [/quote] Eli rahan takia? [/quote] Että mitä? Justhan täällä on selitetty, että hevosen pitäminen maksaa paljon? [/quote] Ei sillä ole mitään väliä että se maksaa paljon. Jos sinulla olisi hevonen ja kolme vaihtoehtoa, minkä näistä valitsisit? 1) Maksat hevosen hoitajalle ja ulkoiluttajalle 2) hoitaja ja ulkoiluttaja tekee hommat ilmaiseksi 3) hoitaja ja ulkoiluttaja on valmis maksamaan, että hoitaa ja ulkoiluttaa. Samat valinnat sitä on koiran kanssa... paitsi ettei välttämättä olekkaan tuota maksavaa ja ilmaista vaihtoehtoa. [/quote] Automaattisesti maksan ihmiselle joka käyttäisi koiraani ulkona jos mä en siihen itse kykene. Ei todellakaan tulisi mieleenkään pyytää rahaa siitä, että koira saisi liikuntaa jos minä en siihen pysty. 4H koirakurssilaisetkin pyytävät palkan ulkoilutuksista. Niin hevosen kanssa jos löytyisi ilmainen hoitaja tottakai sen ottaisin. Jos ei niin palkkaisin sille hoitajan. Käsittämätöntä on että otetaan eläin ja sillä rahastetaan muita [/quote] Eli jos tulisin ja tarjoaisin 5€/kerta, jotta voisin käydä lenkillä koirasi kanssa, niin kieltäytyisit? [/quote] Ensinnäkin pitäisin sinua aivan kahjona. Nauraisin ja sanoisin, että kyllä nyt maksu tapahtuu toistepäin
[/quote]
Jos harjoittaisin koiraterapiatoimintaa, niin homma olisi aivan OK.
Hevosihmiset on niin tyhmiä että maksavat jotta saavat hoitaa jonkun toisen hevosta. Ok :D jos kukaan ei maksaisi siitä, niin asia kääntyisi toistepäin eli omistaja maksaisi hoitajalle.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:42"]
[/quote]
Miksi autosta maksetaan vuokraa? Joudun tankkaamaan sen, pesettämään, maksamaan pysäköintimaksut ja pahimmassa tapauksessa pitämään tallissa, joka voisi olla muussa käytössä ilman autoa. Eikö sen auton omistajan pitäisi maksaa minulle, kun suostun ottamaan sen auton vaivoikseni? Ulkoiluttelenkin aina kun tarve vaatii.
[/quote]
Auto ei kuole jos sen tankki on tyhjänä pari kk. Hevonen kuolee ilman ruokaa. Auto ei ulosta autotalliin useasti päivällä. Hevonen ulostaa talliin ja jos sitä ei siivota alkaa esim hengityselimet reistailemaan. Autolla ei myöskään ole lihaksia jota pitää kunnossa
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:59"]Eli raha määrää. Niin mä järkeilinkin. [/quote] Aivan. Miksi hevosenomistajat pitäisi antaa kallis hevosensa ilmaiseksi käyttöön? [/quote] Eli jos kukaan ei vuokraa sillonkun omistajalla on esteitä niin hevonen saa nököttää laitumella vaan siksi kun kukaan ei maksa siitä. Oon aina miettinyt hevosihmisten rakkautta eläimiään kohtaan ja tää keskustelu kiteytti kaiken.
[/quote]
Ei. Jos hevosihmisellä on esteitä, niin löytyy joku kuka on valmis maksamaan siitä että heponen ja hepotella nököttämisen sijaan. Tai sitten heposihminen maksaa jollekulle joka käy hepostelemassa. Mutta miksi maksaa jostain, jos joku on valmis maksamaan siitä? Maksaisitko siivouspalvelusta jos joku haluaisi maksaa sinulle että käy siivoamassa teillä?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:59"]Eli raha määrää. Niin mä järkeilinkin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Taitaisi olla hevosen unelma saada olla vapaana laitumella...
Koska on ihmisiä ketkä ei halua/ole aikaa tai rahaa ostaa omaa, eikä halua köydä ratsastuskoulun tunneilla. He sitten vuokraavat hevosia.
Omiani en vuokraa, vaikka maksankin joka kopukasta 900 e/kk vuokraa eli tuo x 3 hevosta.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 14:45"]Koska löytyy ihmisiä, jotka ovat halukkaita hevosen vuokraamaan. [/quote] Eli rahan takia?
[/quote]
Että mitä?
Justhan täällä on selitetty, että hevosen pitäminen maksaa paljon?
[/quote]
Maksaa se. Mutta miksi pistää toinen ihminen maksamaan omasta hevosesta?
[/quote]
No täällähän tämä on selitetty: koska joku haluaa siitä maksaa. Jos minulla olisi hevonen jonka ylläpitoon menee 800e/kk niin en todellakaan antaisi kenenkään siihen koskea pitkällä tikullakaan ilmaiseksi. Miksi antaisin? Menkööt kalliille ratsastustunnille ja maksakoot siinä hevosen käytöstä. Kyllä aktiiviharrastajalle hoitohevonen tulee halvemmaksi kuin tunnit ja siksipä vuokraukselle on kysyntää.