Miten hoitajat voivat olla koko päivän käymättä vessassa?
Miten menkkojen kanssa? Eikö ole pakottavaa tarvetta käydä vessassa?
Minulta kaikki empatia hoitajille. Teette hyvää työtä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Välillä sitä huomaa vasta pukuhuoneella työvuoron jälkeen, ettei koko päivänä tosiaan tullut käytyä vessassa! Kun ei tule kunnolla juotua (enkä myöskään juo kahvia) ja rakko tottuu niin ihmeen helposti se 7-8 tuntia menee pissaamatta.
Osastollamme henksu-WC on kansliassa, joten isommalla hädällä ei välttämättä halua käydä, kun osastosihteeri istuu heti oven takana 😓 Eipä silleen, että olen myöskin työskennellyt osastolla, jossa WC oli kahvihuoneessa.
Tuo kahvihuone-eriö on kyllä mahtava ratkaisu. Toinen vapauttaa varpusparvea puolen metrin päässä toisesta, joka lapioi suuhunsa nakkikastiketta muussilla. Oi että sitä vihtyisyyttä ja lähentäähän se väkisinkin työtoverien suhdetta :D
Itse siivoojana juon työvuoron aikana joskus kesäisin kolmekin litraa eikä vessaan tarvitse mennä. Tulee hien mukana tuo ulos.
Kyllä vessassa ehtii käymää ja syömään, mutta reippaalla tahdilla...
Hoitajan rakko tarkoittaa venynyttä rakkoa....
Ei kaikilla osastoilla todellakaan ole noin kiire koko ajan, eikä missään varmasti, joka päivä...
Mutta ihan vain, jos on vaikea ymmärtää, niin ajatteletteko te, että esim. Kesken leikkauksen lähdetään vessaan?
Tai jos juokset elvytyksestä toiseen ja siitä tyrehdyttämään runsasta verenvuotoa?
Tai mitä tahansa tapahtuukin...
Vierailija kirjoitti:
Itse siivoojana juon työvuoron aikana joskus kesäisin kolmekin litraa eikä vessaan tarvitse mennä. Tulee hien mukana tuo ulos.
Mä juon yleensä ehkä puol litraa vettä ja pari kuppii kahvia päivän aikana...
Ei oikeasti kukaan joudu jättämään vessakäyntiä väliin. Omat työkaverit terveydenhuollossa käyvät vessassa kuten minäkin. Mulla menee max. 5 Min ja monella reilu 30 Min. Luulen, että katsovat siellä kännykän, kun meillä ei töissä saa käyttää...
Vierailija kirjoitti:
Käytämme vaippoja. Niihin tottuu aika helposti niin niitä käyttää mielellään vapaa-aikana myös. Kannattaisi kaikkien kokeilla mikä nautinto se on.
Tätä kannattaa ehdottaa kaikille hoitajille normaalikäytännöksi.
Olisivat ikäänkuin samalla viivalla asiakkaidensa kanssa.
"Sinulla on vaippa, tee vaan sinne molemmat lastit".
SE olisi yhteisöllisyyttä.
Muuten, Greenpeace käyttää pitkissä tapahtumissa vaippoja.
Tieto tuli Norjan TV:n ohjelmasta, jossa neiti haastatteli aktivistia.
Taas kun Joulu tulee, ja mietitte mitä Greenpeacelle voisi lahjoittaa, niin kannattaa harkita vaippoja.
Sivistyneinä ihmisinä lahjoitatte tietysti käyttämättömiä.
Vähän riippuu henkilöstäkin. Jotkut jättää vessareissut ja ruokatauot pitämättä ja sitten loppuun palavat. Itse kyllä aina pidin tauoista kiinni.
Joskus vessassa kerkeää käydä, joskus ei. Hoitajan työssä olen joutunut opettelemaan pidättämään ja parhaimmillaan sen koko päivän olen käymättä vessassa. Toisaalta vessahätää ei tule, kun ei kerkeä juoda tai syödä. 8 tuntia menee helposti ilman ja pitkillä automatkoilla ei minun takia tarvitse vessa- tai ruokataukoja. Samalla siis paastoaminen on tullut tutuksi. Töissä yliopistosairaalan vuodeosastolla.
Aamuvuorossa on kahvitauko noin klo 9 (tai sit voi olla vaikka tuntia myöhemmin jos ei ehdi aikaisemmin). Siinä yleensä ehtii käydä vessassa. Seuraavan kerran sit pukukopilla pois lähtiessä..
Ei nyt Luojan kiitos aina tuollaista ole, mut aika usein kuitenkin. Lounaalle ehtii yleensä joskus klo 14 pahoina päivinä. Jos ehtii. Iltavuorossa jää helposti tauot pitämättä jos päivystys puskee uusia potilaita. Eli on viisainta syödä kunnolla ennen kuin vuoro alkaa. Yövuorossa monesti kello on jotain 01-02 ennen kuin ehtii tauolle.
Ei ehdi juoda ja rakkokin venyy. Jos on menkat, isoimmat mahdolliset siteet käyttöön. Kun on tehtävä toisensa perään, ja siinä välissä joku ehtii mennä huonoon kuntoon niin ei siitä nyt niin vaan lähdetä vessaan.
Meillä lastensuojelulaitoksessa, ei ole mitään taukoja, ruuat syödään lasten kanssa ja kahvit juodaan lasten kanssa. Oikeestikko joillakin on hoito-ja sosiaalialalla vielä jotain taukoja?
pissaavat ja kakkaavat koomapotilaiden suuhun.
Kroppani toimii syömisen ja juomisen mukaan, ja jos en syö ja juo paljon kerralla, ei tule myöskään tarvetta asioida vessassa. Menkat ovat niukat ja niitä ei ole kuukupin käytön aloittamisen jälkeen tarvinnut miettiä työpäivien aikana, jos ei tee superpitkää vuoroa.
Välillä sitä huomaa vasta pukuhuoneella työvuoron jälkeen, ettei koko päivänä tosiaan tullut käytyä vessassa! Kun ei tule kunnolla juotua (enkä myöskään juo kahvia) ja rakko tottuu niin ihmeen helposti se 7-8 tuntia menee pissaamatta.
Osastollamme henksu-WC on kansliassa, joten isommalla hädällä ei välttämättä halua käydä, kun osastosihteeri istuu heti oven takana 😓 Eipä silleen, että olen myöskin työskennellyt osastolla, jossa WC oli kahvihuoneessa.