Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nahkalaukku vai kankainen?

Vierailija
24.09.2015 |

Siinäpä se kysymys. En ole varsinainen vegaani, mutta vältän lihansyöntiä ja käytän kangaslaukkuja. Jokuset nahkakengät kyllä on. Nyt kun alkaa keski-ikä lähestyä ja pitäisi töissä näyttää huolitellulta (ja ehkä vähän tämä laukkumuotihössötys alkaa tarttua...) olen alkanut miettiä, pitäisikö hankkia nahkalaukku.

Eli kysymys. Säilyykö nahkalaukku jotenkin ylivertaisen kauan siistinä kangaslaukkuun verrattuna? En etsi katseenvangitsijaa. Kannan aika paljon kamaa. Lumi Supermarket tai joku muu saman tyylinen vois olla sopiva. Mutta jos ostan nahkalaukun, sen pitäis potkia ainakin 10 vee, tai muuten tulee morkkis.

Ketään samoja miettinyttä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:35"]

No älä ainakaan Lumin supermarketia osta. Minulla kaksi vuotta vanha, ompeleet purkautuu ja vetoketju reistaa. Lisäksi laukun sisältä taskusta löytyi kiva pieni Made in India-lappu, vaikka luulin että nämä tehdään Euroopassa.

[/quote]

No voi harmi, ulkonäkö miellyttäisi. Ovatko vintage-Lumit yhtään parempia? Saa kyllä suositella kangaslaukkuakin, jos joku tietää jonkun joka on vähän classympi ja tyylikkäämmin vanheneva kuin marimekot.

Vierailija
2/10 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Marimekon nahkainen peruslaukku, sopii arkeen ja juhlaan, on ajaton ja kestää käyttöä vuosikymmenet. Samalla tuet suomalaista yritystoimintaa ja työllisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:35"]

No älä ainakaan Lumin supermarketia osta. Minulla kaksi vuotta vanha, ompeleet purkautuu ja vetoketju reistaa. Lisäksi laukun sisältä taskusta löytyi kiva pieni Made in India-lappu, vaikka luulin että nämä tehdään Euroopassa.

[/quote]

No voi harmi, ulkonäkö miellyttäisi. Ovatko vintage-Lumit yhtään parempia? Saa kyllä suositella kangaslaukkuakin, jos joku tietää jonkun joka on vähän classympi ja tyylikkäämmin vanheneva kuin marimekot.
[/quote]

Entä Marimekon nahkalaukut? Itsellä sellainen arkilaukkuna. Itsellä ainakin 10 v. on lyhyt nahkalaukkujen ja -kenkien käyttöikä. Tunnollinen hyvillä tuotteilla hoitaminen kannattaa!

Vierailija
4/10 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:46"]

Osta Marimekon nahkainen peruslaukku, sopii arkeen ja juhlaan, on ajaton ja kestää käyttöä vuosikymmenet. Samalla tuet suomalaista yritystoimintaa ja työllisyyttä.

[/quote]

Kai se Lumi työllistää suomalaisia saman verran kuin Marimekkokin?

Vierailija
5/10 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta, 3. Miten kauan tuo Lumi kestää päivittäisessä käytössä? Olen kuullut vähän ristiriitaisia tietoja. Saa suositella muitakin simppeleitä, olalle meneviä laukkuja, joihin menee ainakin tabletti ja pari kirjaa.

Vierailija
6/10 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut nahkainen olkalaukku käytössä ainakin 20 vuotta, mahdollisesti jopa pidempään, sillä en edes muista, milloin sen hankin. Oli ostaessakin kohtuuhintainen, joten on ehtinyt kyllä hintansa haukkua jo moneen kertaan. JOnkun aikaa oli pois käytöstä, kun vetoketju hajosi. Vaihdoin sitten vetskarin ja taas in menty kohta kymmenen vuotta. Rehellisesti täytyy myöntää, että en käytä laukkua joka päivä, mutta varsin usein kuitenkin. Hieman on kulumaa, mutta sehan tekee laukusta vain charmikkaamman. Ulkomitoiltaan laukku ei ole hirvittävän iso, mutta siihen mahtuu yllättävän paljon tarpeellista ja tarpeetontakin tavaraa aina lyttyynlyötävästä sateenvarjosta lähtien.

Kangaslaukku nuhjaantuu västämättä varsin nopeasti. Se on tietysti rennon oloinen, mutta tyylikäs se on harvoin. Työlaukkuna käytin ehkä viitisen vuotta Marimekon olkalaukkua. Se oli kooltaan sopiva, mutta ei se kovin kauan pysynyt "salonkikelpoisena".

Vierailija
7/10 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Second hand -laukkuakin olen miettinyt.

Vierailija
8/10 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito nahka pysyy tietysti hyvänä pitkään ja jopa tulee tyylikkäämmäksi kuluessaan. Suurin osa nykylaukuista vaan alkaa olla tekonahkaa, jota aika ei paranna ja joka ei maadu. Kangaslaukku on aina parempi vaihtoehto kuin tekonahka. Laadukas aitonahkainen käsilaukku on sen verran hintava, että yksi riittää yhdelle naiselle. Ja kestää kyllä sen kymmenen vuotta.

Vierailija
9/10 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sullekin, 5. Just tuo on mun tilanne, on ollut monta kangaskassia, ja taas olisi uuden paikka. Se muutamassa vuodessa haalistunut kangaslaukku on vaan niin arkinen, että mikään pukeutuminen ei sitä pelasta. Nahka vanhentuisi kauniimmin, jos onnistuisi hyvän yksilön löytämään. T. Ap.

Vierailija
10/10 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan