Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin miehelle puhumisen kokonaan (puhun vain jos puhutellaan).

Vierailija
04.04.2022 |

Mies käyttää suuttuessaan kaikkea sanomaani minua vastaan. Semmoisiakin, mistä minulla ei ole mitään muistijälkeä, (olen jurputtanut vuosia sitten jostain työkaverista, pomosta tms.). Normaalia huolien purkamista.

Vie jopa yläasteaikaisista päätöksistäni tilille, kuten siitä, että vaihdoin kiusattuna koulua. Kertoo kuulemma heikosta luonteestani jne. Lapsuuden perheestäni, omasta osastani siitä dynamiikasta.

Mukana klassisia taloudellisia hyökkäyksiä ja vähättelyä. Kuljen aikuisten lasteni pieneksijääneissä vaatteissa.

Nyt sitä ahdistaa kun en puhu enää mitään. Miksi antaisin sille uutta materiaalia mun lyttäämiseen? Mies on ihmeissään kun olen poissaoleva.

Pitäisi erota, mutta pelottaa mitä tapahtuu. Yli 20 vuoden jälkeen minusta on enää niin vähän jäljellä, ja tämä on vain jäävuoren huippu.

Käyn nyt jonkinsortin terapiassa. Ei ole rahaa edes takuuvuokraan jos lähtisin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä pysynyt montaa sekuntia etusivulla.

Ap

Vierailija
2/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutat itseäs ja energiaas tuollaisessa suhteessa. Koko ajan aikaasi kuluu tuohon ihmissuhteeseen. Ja ihan vaan tutun turvan takia, vaikka muuten olis kuluttavaa. Valintoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sun elämä varmasti huonommaksi muutu, jos lähdet. Takuuvuokran saat kelasta tai sossusta.

Vierailija
4/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko epäonnistuneesi elämässäsi, kun ei ole varaa edes takuuvuokraan sinun iässäsi?

Vierailija
5/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on hemmetin lyhyt tuhlattavaksi tuollaiseen suhteeseen.

Osa isommista vuokrafirmoista ei vaadi takuuvuokraa. Katso esim. Sato, Lumo. Olet mahdollisesti oikeutettu myös yhteiskunnan apuun.

Vierailija
6/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä sitten muuta kuin onnittelut hyvistä valinnoista, joita teet joka hetki! Toivottavasti elämäsi jatkuu juuri tuollaisena, jollaiseksi olet sen itse valinnut rakentaa, vielä seuraavat 20 vuotta. 🙂

Vierailija
7/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika?

Vierailija
8/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroat saat osuutesi omaisuudesta. Ellei ole avioehtoa.

Kunnissa pitäisi olla ilmainen sosiaalihoitaja. Ota selvää ja käykää tilanteesi läpi kokonaisuudessaan. Mihin tukiin olet oikeutettu yms. Siis nyt heti, ennen virallista eroa jos muutat pois.

Vierailija
9/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko epäonnistuneesi elämässäsi, kun ei ole varaa edes takuuvuokraan sinun iässäsi?

Kyllä. Mies myös tolkottaa tätä. On tosin tehokkaasti raivareilla saanut perääntymään opiskelusta, iltatöistä, mistä tahansa millä olisin saanut tilannettani parannettua. Sanoo, että oma mokani että olen 16 vuotiaana valinnut ammattini päin v*ttua.

Tienaan vähän koko ajan, mutta rahat valuu elämiseen, koska "hänhän ei ala minua elättämään". Syö kolme kertaa sen mitä minä, mutta puolet on ruoistakin ostettava.

Ap

Vierailija
10/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lähes lapsi kun jouduin tähän, valmiiksi traumatisoituna henkisen ja taloudellisen väkivallan alle.

Ap

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä sitten muuta kuin onnittelut hyvistä valinnoista, joita teet joka hetki! Toivottavasti elämäsi jatkuu juuri tuollaisena, jollaiseksi olet sen itse valinnut rakentaa, vielä seuraavat 20 vuotta. 🙂

Vierailija
11/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki. Elät miehes rahoilla siks et voi lähtee.

Vierailija
12/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mies myös tolkottaa tätä. On tosin tehokkaasti raivareilla saanut perääntymään opiskelusta, iltatöistä, mistä tahansa millä olisin saanut tilannettani parannettua. Sanoo, että oma mokani että olen 16 vuotiaana valinnut ammattini päin v*ttua.

Tienaan vähän koko ajan, mutta rahat valuu elämiseen, koska "hänhän ei ala minua elättämään". Syö kolme kertaa sen mitä minä, mutta puolet on ruoistakin ostettava.

Ap

Lainaa se takuuvuokra vaikka pikavippinä ja häivy. Paku ja joku niistä aikuisista lapsista avuksi kantamaan sulle omat kamat ja joku huonekalu johonkin kurppayksiöön, että pääset omille jaloillesi. Vähän rahaa säästöön ja kohti uusia maisemia.

Vierailija
13/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla naimisissa, talo on muuttotappiokunnassa lähes arvoton. Hyvällä tuurilla saisin oman osuuteni velasta kuitattua ainakin osittain. Selvitän saanko pienyrittäjänä mistään apua.

Ap

Vierailija kirjoitti:

Jos eroat saat osuutesi omaisuudesta. Ellei ole avioehtoa.

Kunnissa pitäisi olla ilmainen sosiaalihoitaja. Ota selvää ja käykää tilanteesi läpi kokonaisuudessaan. Mihin tukiin olet oikeutettu yms. Siis nyt heti, ennen virallista eroa jos muutat pois.

Vierailija
14/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töissä käyt niin sulla on kai luottokortti? Norwegianilta varmaan saa pienen lainan. Takuuvuokraa ei tarvitse maksaa lumolla. Sinne maksetaan vain ekan kuun vuokra niin pääsee asuntoon. Mutta kyllähän sinä nämä kaikki tiedät jos oikeasti haluat pois tilanteesta.

Vierailija
15/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sinä miksi sinun on niin paha olla, että täytyy toiselle noin ilkeän ivallisesti kirjoittaa? Ei kukaan normaalilla sydämellä varustettu ihminen kirjoita huonosti voivalle noin.

Vierailija
16/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin pääsit terapiaan? Onko se auttanut? Mistä puhutte siellä? Itsellä vähän sama tilanne. Lisäksi puolison mielestä mikään mun sanoma asia ei pidä paikkaansa, esim. Jos sanon taivas on sininen, niin alkaa perustella, että ei se oikeasti ole sininen, vaan valkea ja harmaa jne. Mun puoliso ei oikeastaan odota mun puhuvan mitään. Aika usein vaan sanon joo ja niinpä. Olen oppinut sellaisen innostuneen vivahteikkaan sävyn näihin. Ei ole vielä huomannut mitään outoa tässä. Noin 10 v on mennyt näin. Jos sanon jotain muuta, niin kehittää siitä riidan tai muun vänkäämisen. Tai valittaa, että olen kiihtynyt tai sanoin vihaisesti, vaikka sanoin ihan normaalilla äänellä. Toki joskus innostuessa voi ääni hieman kohota. Noh olen oppinut piilottamaan senkin.

Vierailija
17/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, sinulla on yksi elämä. Lähde.

mitäs veikkaat, kun makaat kuolinvuoteellasi, niin harmitteletko että olit kynnysmattona ja sylkykuppina vain 20 etkä 40 tai 60 vuotta?

Se, että olet väkisin joutunut pienentämään itseäsi, ei tarkoita sitä, ettei sinua olisi enää jäljellä. Jos runolliseksi heittäydytään, sinä olet nyt miehesi kalseuden kuihduttama kukka, joka on laittanut kaiken tärkeän elinvoiman hyvään talteen maan alle, paksuihin juuriin tai muhkeaan kukkasipuliin.

Ja kun viimein annat muutoksen kevään sulattaa jään ja lumen, on aika uudelle kasvulle. Eikö yhtään kiinnosta tietää, mitä sinusta voi vielä versoa?

Vierailija
18/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokki. Elät miehes rahoilla siks et voi lähtee.

Tämä ei oikein voi pitää paikkaansa. Maksan ainakin lähelle puolet kaikesta, maksoin lähes kaikki yhteisten lastemme kulut.

Enemmän jäisi säästöön jos olisin yksin, pois tästä isosta talosta joka nielee lähes kaiken. Ja koska se nielee kaiken, mitään ei jää säästöön.

Mies on estänyt raivoamalla ja henkisellä väkivallalla opiskeluni ja erinäiset työmahdollisuudet. Työllistän itseni pienyrittåjänä kotoa käsin.

Ap

Vierailija
19/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisipä minunkin vaimoni samoin!

M44

Vierailija
20/29 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kun kunnolla sisäistäisit, ettei se mies mikään sinun kohtalo ole, vaan olet täysin vapaa käyttämään ainoan elämäsi miten haluat. Onneksi saat terapiaa. Vuosien väkivalta jättää jälkensä mutta meitä selvinneitä on paljon. Itse muutin vähävaraisena jäätävään vuokramurjuun, vähäiset tavarat olivat lahjoituksia. Nyt minulla on kiva omistusasunto, työura ja muutenkin asiat kunnossa. Askel askeleelta eteenpäin.