Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankin älykellon ja sen mukaan olen nukkunut viime yönä tarpeeksi

Vierailija
04.04.2022 |

Olen kuitenkin nukkunut todella huonosti. Älykellon mittaukset eivät kerro mielestäni mitään siitä, olenko nukkunut hyvin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muut huomanneet samaa?

Vierailija
2/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen soopaan ihmiset uskoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti?!

Vierailija
4/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realy?

Vierailija
5/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioista yleensä otetaan selvää ennen sitä ostopäätöstä, eikä itketä kun ne paskat on jo housuissa.

Vierailija
6/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti vähän kateellinen, että joku on pystynyt elämään jossain pahvilaatikossa on tiedon yms ulkopuolella. Miten olet sen tehnyt? 

Vierailija
7/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioista yleensä otetaan selvää ennen sitä ostopäätöstä, eikä itketä kun ne paskat on jo housuissa.

En hankkinut laitetta unenseurannan takia, lähinnä se on kiva lisä. ap

Vierailija
8/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti vähän kateellinen, että joku on pystynyt elämään jossain pahvilaatikossa on tiedon yms ulkopuolella. Miten olet sen tehnyt? 

En ymmärtänyt tätä kommenttia. ap

Vierailija
9/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko kokemuksia?

Vierailija
10/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kello tiedä nukutko, se tietää vaan liikutatko kättäsi.

Vierailija
11/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, se tulkitsee tällä hetkellä, milloin nukun, koska olen ilmoittanut sinne aikavälin, milloin unet yleensä ovat. ap

Vierailija
12/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivisuusrannekkeissa on eroja. Itselläni on Fitbit Sense ja sen mittaukset ovat melko totuudenmukaisia.

Vierailija
13/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä kellon mollukkaa pitää ranteessa yölläkin? Minä kun en pidä kelloa juuri koskaan päivälläkään. Enkä muuten kurki kännykästäkään kelloa muutaman minuutin välein. Toisaalta olisihan se kiva tietää, mitä nuo nykyajan mittarit sanoisivat meikälaisenkin nukkumisesta, kun se iän myötä on huonontunut selvästi. 

Vierailija
14/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla ainakin tietää. Nukun usein päiväunia, jolloin jysähdän uneen kuin tukki ja kello näyttää sen ajan, jolloin olen mennyt nukkumaan. Samoin yöunetkin täsmäävät ajallisesti, unen laadusta en sitten tiedä. Koskaan ei kello ole näyttänyt, että olisin nukkunut, jos olen vaan levännyt paikoillani sohvalla. Saatan levätä ja rauhoittua silmät kiinni, jos en ole niin väsynyt, että uni tulee.

Vierailija
15/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani aina valittaa kuinka huonosti nukun. Katkonaista unta ja välillä laskee happipitoisuus alle 90 prossaa sekä kuorsaan. Samsung.

Vierailija
16/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omani aina valittaa kuinka huonosti nukun. Katkonaista unta ja välillä laskee happipitoisuus alle 90 prossaa sekä kuorsaan. Samsung.

Mikä sen happipitoisuuden kuuluu olla nukkuessa. Yli 90% vai onko tarkempaa määritelmää?

Vierailija
17/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ne kellon antamat tulokset on hyvin suuntaa antavia. Saattaa väittää että olen nukkunut tauotta vaikka tiedän olleeni välillä hereillä. Sitten jos enemmän pyörii ja syke nousee siitä mitä se rauhallisimmillaan unen aikana on, kello ymmärtää että olen ollut hereillä. Mielestäni tämä on kuitenkin ymmärrettävää, kyse on kuitenkin vain kellosta, en odotakaan täydellisiä tuloksia. Sitten ne unisyklit syvän, kevyen ja rem-unen välillä perustuu todennäköisesti vain johonkin summittaiseen arvioon ihmisen unisykleistä. Ei se kello voi tietää koska olen nähnyt unia.

Vierailija
18/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen happipitoisuuden kuuluu olla nukkuessa. Yli 90% vai onko tarkempaa määritelmää?

Pitää olla vähintään 96. 

Jos menee alle 90, heti tutkimuksiin, on paha happivajaus.

Vierailija
19/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko nykyihminen jonku vekottimen kertomaan sille onko nukkunu hyvin vai huonosti?

Vierailija
20/24 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Google sanoi noin:

Unenaikaiset hengityskatkokset aiheuttavat matalaa happisaturaatiota nukkuessa. Lievässä uniapneassa happisaturaatio on tyypillisesti laskenut vain hieman. Keskivaikeassa uniapneassa happisaturaatio on yleensä keskimäärin yli 90 prosenttia, mutta se voi laskea alemmaksikin.

Normaali happikylläisyys ihmisellä on vähintään 96 %, lievä happivajaus tasolla 89-95 % ja keskivaikea happivajaus 80-88 %. Henkilöllä on vaikea happivajaus, kun happikylläisyys on alle 80 %.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme