Työtön ystäväni ei ole passiivinen pelkästään työnhaussa vaan myöskin
vapaa-ajalla. En saa häntä mukaan mihinkään rientoihin. Olen pyytänyt häntä kaveriksi elokuviin, ravintolaan, baariin, laskettelureissulle..Mihinkään en saa häntä mukaan. Aina on joku selitys miksi ei muka ehdi kaveriksi. Onneksi on muita kavereita jotka innostuvat samoista asioista kuin minä. Eipä siis ole mikään ihme, että tuo edellä mainittu ystävä on työtön tuollaisella elämänasenteella. Kyllähän elämästä kuulluu myös nauttia.
Kommentit (17)
Mukamas näpsänkin aloituksen keksit. No, ei tää ole hyvä, kulunut juoni jota on käytetty useasti ennenkin.
Itsellä ainakin sairaus verottaa.
Lepoa 12-14 tuntia vuorokaudessa niin pali jää ylimääräistä.
Ehdota kaverillesi vaikka lenkillä ja Hesessä käyntiä, siihen ainakin on varaa. Tai uimahallissa käyntiä.
Kristiina xx kirjoitti:
Ehdota kaverillesi vaikka lenkillä ja Hesessä käyntiä, siihen ainakin on varaa. Tai uimahallissa käyntiä.
En pidä lenkkeilystä, enkä syö roskaruokaa.
ap
Ehdota hänelle, että tarjoat ravintolassa ruuat ja juomat. Saattaa lähteäkin mukaasi. Jos ei lähde, vika ei ole rahatilanteessa vaan sun kanssasi lähteminen ei vain kiinnosta.
Kyllä minä työttömänä pystyn käyttämään rahaa kaikkiin noihin sillointällöin paitsi lasketteluun. Onneksi en pidä siitä.
Et syö roskaruokaa mutta käyt baarissa ryyppäämässä. Ok 🤭
Vierailija kirjoitti:
Et syö roskaruokaa mutta käyt baarissa ryyppäämässä. Ok 🤭
Miten nämä asiat ovat ristiriidassa keskenään? En mene baariin syömään hampurilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Masennus?
Ihan iloiselta se vaikuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennus?
Ihan iloiselta se vaikuttaa
Ei masennus näy välttämättä ulospäin. Itsekin vaikeasti masentunut vitsiniekka.
Mulla on fyysisen sairauden lisäksi masennus. Mutta vaikka olisin täysin terve niin ei olisi varaa mennä minnekään, tuloni ovat työmarkkinatuki ja siinä se.
Oletko tarjoutunut maksamaan ystävällesi nämä riennot?
Vierailija kirjoitti:
Älä lietso vastakkainasettelua.
Vastakkainasettelun aika on ohi, sanottiin jo vuonna 2006.
Kristiina xx kirjoitti:
Eipä mulla ainakaan missään hesessä olisi nyt varaa käydä. Tilillä rahaa 60€, jolla pitää pärjätä 2 viikkoa. Pärjään toki, mutta ei tuossa silti yhtään ylimääräistä ole.
Ei taida olla työttömällä varaa tarjoamiisi menoihin.