Korona ei ollutkaan vain "vähän kurkkukipeä"
Vaan raju tauti, en osannut yhtään varautua. Kun luulin että helpolla pääsee, vähän nuhaa tms. Onko muita jotka olleet tosi kipeitä?
Eikö kolmen piikin pitänyt suojata rajulta taudilta.
Kommentit (46)
Jaaha. Taas poistui kommentti. Yritin kertoa lievästä koronastani, mutta totuus oli jälleen sanomamedialle liikaa…
Omikronin piti olla lievä tautimuoto. No eipä ollut kun tuli kaikki koronan oireet kerralla, yli viikko meni sängyn pohjalla. Öisin oli rytmihäiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Niin mua kanssa mietityttänyt kenelle tulee kova tauti ja kenelle vaan jotain pieniä oireita.
Ja siksi kun tuota ei kukaan tiedä etukäteen on ihan älytöntä mennä hankkimaan tieten tahtoen itselleen tartunta.
Etenkin kun kertasairastus ei edes riitä vaan tartunnan voi saada uudelleen ja uudelleen niin siitä sairastamisesta ei ole minkäänlaista hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin nelisen viikkoa sitten, nuorella huomattavasti lievempi vaikka väsymys kesti pitkään. Kummallakin oli ripuli, pahoinvointia, hajuyliherkkyyttä, kaikki maistui oudolle, lämpöä vain vähän päälle 37, mutta törkeä väsymys ja vaikea hengittää. Ai niin ja kurkkukipu ja voimakas päänsärky. Itse en ole toipunut vieläkään, en jaksa kävellä kuin lyhyitä matkoja kun jo hengästyn ja edelleen voimaton. Ekan 1,5 viikon aikana paino tippui 3kg, se jäi siihen. Yritän päästä keuhkokuviin, kunhan lakko loppuu. Oleellista mun tapauksessa varmaan, että olen astmaatikko..
Olen #16 kirjoittaja. Minulla myös keuhkosairaus, jota seurataan säännöllisesti. Koitan kuitenkin ennen kontrolliaikaa päästä keuhkokuviin. Kuitenkin mitä jouduin sairaalassa käymään, totesi lääkäri että keuhkot kuulostivat ihan puhtaille.
Sairastuttiin miehen kanssa viime viikonloppuna. Miehen korona kesti 3 päviää, joista yhtenä oli lämpöä ja lihaskipua, yhtenä nuhaa ja viimeisenä pientä nuhaa ja yskää. Sen jälkeen jo entisensä.
Minulle ei noussut kuume, mutta ensimmäisenä päivänä oli tosi kipeä olo. Pää painoi ja en jaksanut sohvalta liikkua. Seuraavana päivänä oli pää kipeä ja alkoi ihan tajuttoman kova nuha, en ole eläissäni niistänyt niin paljon. Olin myös tosi väsynyt. Sitä jatkui 4 päivää, tänään on jo kokolailla normaali olo pientä nuhaa lukuunottamatta.
Mies on normaalipainoinen, minä ylipainoinen ja raskaana. Molemmat ollaan 30-vuotiaita ja 3 rokotetta saaneita. Sanoisin että miehellä oli lievä flunssa, minulla pahempi mutta ei kuitenkaan mitään verrattuna influenssaan jonka olen sairastanut 2 kertaa elämäni aikana.
Vierailija kirjoitti:
Sairastuttiin miehen kanssa viime viikonloppuna. Miehen korona kesti 3 päviää, joista yhtenä oli lämpöä ja lihaskipua, yhtenä nuhaa ja viimeisenä pientä nuhaa ja yskää. Sen jälkeen jo entisensä.
Minulle ei noussut kuume, mutta ensimmäisenä päivänä oli tosi kipeä olo. Pää painoi ja en jaksanut sohvalta liikkua. Seuraavana päivänä oli pää kipeä ja alkoi ihan tajuttoman kova nuha, en ole eläissäni niistänyt niin paljon. Olin myös tosi väsynyt. Sitä jatkui 4 päivää, tänään on jo kokolailla normaali olo pientä nuhaa lukuunottamatta.
Mies on normaalipainoinen, minä ylipainoinen ja raskaana. Molemmat ollaan 30-vuotiaita ja 3 rokotetta saaneita. Sanoisin että miehellä oli lievä flunssa, minulla pahempi mutta ei kuitenkaan mitään verrattuna influenssaan jonka olen sairastanut 2 kertaa elämäni aikana.
Mitään hengenahdistusoireita ei ollut kummallakaan. Monella ilmeisesti on ollut
Nyt viikon sairastaneena voin sanoa että koville ottaa. Aaltoilee kivut pään alueella.
Räkää ja lämpöilyä on että on flunssan kaltainen.
Hermosäryt tekevät tästä erilaisen ja kamalamman.
Taitaa olla omikron, rokotteet on stailattu edellisiin variantteihin, niin siksikö tuli läpi.
Onko kellään ollut sydänoireita, itsellä sydän hakkaa ja pulsi sata. Koronan neljäs päivä on menossa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään ollut sydänoireita, itsellä sydän hakkaa ja pulsi sata. Koronan neljäs päivä on menossa.
Koputan puuta, mutta sydän ei ole oireillut kertaakaan. Paineet myös normaalit. Minulla sydänsairaus. Oireiden alusta menossa nyt viides päivä.
Toivottavasti parannutaan tästä pian!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei sitä etukäteen tiedä kuinka pahat oireet tulee, jos sairastuu, olis kyllä mielenkiintosta tietää, miks oireet ( ja jotkut kuolee) niin mistä johtuu tällänen isoki oire ero, kait joku vielä tutkii asiaa🤔
Sen verran jo tiedetään, että korona on ikään kuin kaksi eri tautia. Toisille se on "just a flu" ja toiset taistelevat hengestään monielinvaurioisena teho-osastolla. Syytä eroon ei vielä tiedetä.
Tämä virus on erilainen kuin mikään muu flunssakoronavirus. Niitähän oli jo aiemmin, mutta tämä kun tuli lepakoilta tai muilta eläimiltä, se käyttäytyy ihmisessä eri tavalla kuin meille satoja tai tuhansia vuosia tutut virukset.
Se tiedetään, että toisilla on luontainen immuniteetti erilaisia virustauteja vastaan. Se voi johtua vaikka vitanmiineista/hivenaineista mm D- vitamiini ja sinkki ovat monien mielestä aineita, jotka edistävät immuniteettia. Siihen päälle rokotukset.
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin nelisen viikkoa sitten, nuorella huomattavasti lievempi vaikka väsymys kesti pitkään. Kummallakin oli ripuli, pahoinvointia, hajuyliherkkyyttä, kaikki maistui oudolle, lämpöä vain vähän päälle 37, mutta törkeä väsymys ja vaikea hengittää. Ai niin ja kurkkukipu ja voimakas päänsärky. Itse en ole toipunut vieläkään, en jaksa kävellä kuin lyhyitä matkoja kun jo hengästyn ja edelleen voimaton. Ekan 1,5 viikon aikana paino tippui 3kg, se jäi siihen. Yritän päästä keuhkokuviin, kunhan lakko loppuu. Oleellista mun tapauksessa varmaan, että olen astmaatikko..
Samoja oireita joista osa jatkuu vieläkin, mutta itsellä ei ollut kuumetta lainkaan vaan mulla oli alilämpöä toista viikkoa ja vieläkin satunnaisesti. Ja ei, kuumemittari ei ole rikki.
Makuaisti on edelleen mitä on ja nyt uusimpana tuntuu kuin olisi nahka lähdössä ikenistä/suusta ja muutenkin samantuntuinen kuin olisi polttanut suunsa jota en siis ole tehnyt kun ei kahvia/teetä tee mieli eikä edes kantsi juoda kun ei ne maistu miltään eikä ainakaan oikealta. Lisäksi vatsa ei meinaa rauhoittua millään vaan erilaisia ongelmia on ollut tartunnan jälkeen ihan laidasta laitaan. Välillä oksettaa, välillä nipistelee, välillä on ripuli ja välillä ummettaa..
Pahin silti on tämä päänsärky.
Mikä nyt sitten kenellekin on kova tauti... Mulla normiflunssakin kestää 2 viikkoa ja joka kerta on joko järkky kurkkukipu ja/tai järkky nuha koko ajan, joka juuttuu poskionteloihin. Mielellään siis kuulisi niistä erikoisemmista oireista, joita korona tuottaa.
Kolmikymppisillä ystävilläni ollut korona, rokottamaton sairasti kevyiten (pari pvää päänsärkyä ja lämpöä). Rokotetuilla päänsärkyä ja nuha noin viikon-kaksi.
Mulla oli samanlainen kun kausiflunssa. Tosin lisänä oli parina päivänä kovat lihaskivut. Alle viikon kesti.
Rokottamaton
Vierailija kirjoitti:
Eikö kolmen piikin pitänyt suojata rajulta taudilta
Ei se mitään varmaa suojaa anna, ainoastaan pienentää rajun taudin todennäköisyyttä. Aika paljonkin. Sinulle vain sattui paska arpa.
Olen saanut kolme piikkia mutta noudatan silti edelleen varovaisuutta, eli käytän maskia kulkuvälineissa, kaupoissa ja muissa yleisissa tiloissa, sekä pesen ja desinfioin käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Omikronin piti olla lievä tautimuoto. No eipä ollut kun tuli kaikki koronan oireet kerralla, yli viikko meni sängyn pohjalla. Öisin oli rytmihäiriöitä.
Multa on puuttunut tähän asti kaikki flunssamaisuus päänsärkyä lukuunottamatta. Oireilu alkoi viime torstaina. Sen sijaan onkin sitten kaikenlaista muuta oiretta kuten alilämpöä (just mittasin, oli taas 35,7), silmäsärkyä ja makuaisti on mennyttä. Hajuaisti toimii vielä jotenkin, mutta haistan esim savun hajua vaikka mistään ei savu voi haista. Väsymys on järkyttävä ja oikea ranne sekä vasen polvi juimii oudosti.
Ei tunnu yhtään flunssalta eikä varsinkaan "pikkunuhalta". Ei edes influenssalta joita olen sairastanut kaksi ja toinen vei sairaalaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei sitä etukäteen tiedä kuinka pahat oireet tulee, jos sairastuu, olis kyllä mielenkiintosta tietää, miks oireet ( ja jotkut kuolee) niin mistä johtuu tällänen isoki oire ero, kait joku vielä tutkii asiaa🤔
Sen verran jo tiedetään, että korona on ikään kuin kaksi eri tautia. Toisille se on "just a flu" ja toiset taistelevat hengestään monielinvaurioisena teho-osastolla. Syytä eroon ei vielä tiedetä.
Tämä virus on erilainen kuin mikään muu flunssakoronavirus. Niitähän oli jo aiemmin, mutta tämä kun tuli lepakoilta tai muilta eläimiltä, se käyttäytyy ihmisessä eri tavalla kuin meille satoja tai tuhansia vuosia tutut virukset.
Se tiedetään, että toisilla on luontainen immuniteetti erilaisia virustauteja vastaan. Se voi johtua vaikka vitanmiineista/hivenaineista mm D- vitamiini ja sinkki ovat monien mielestä aineita, jotka edistävät immuniteettia. Siihen päälle rokotukset.
Tän takia onkin niin typerää huudella joka nurkalla sitä "pikkuflunssaansa" ja ottaa ikäänkuin krediitit itselleen siitä, jos ei ole sairastunut vielä tai sairasti lievästi. Kun kaikille se ei ole sama, ja tuntuu olevan ihan arpapeliä, että kenelle osuu pahempi muoto. Toki jotkut tietyt tekijät voivat altistaa vaikeammalle muodolle, mutta ei sekään mikään ehdoton sääntö ole, että jos olet tietyn ikäinen tupakoiva ja keskivartalolihava mies, niin varmasti saat taudin vaikean muodon.
Puolisoni on altistunut vahvasti pari kertaa läheisen työkaverin toimesta, ei tartuntaa. Hän tekee töitä ihmisten parissa päivittäin, ei tartuntaa eikä muitakaan flunssaa tässä viimeisen 2,5 vuoden aikana. Oltiin taannoin reissussa maassa, missä kukaan ei käytä enää maskeja, ei tartuntaa kummallekaan, vaikka liikuttiin paikoissa missä ihmisiä oli paljon. Rokotteet on molemmilla.
Ajattelen silti, että meillä on ollut vaan tuuria tähän asti, enkä niin, että olen jotenkin itse luonut jonkun ylivoimaisen vastustuskyvyn itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Pientä vihontaa sydämessä oli eilen kun kuume oli korkeimmillaan. Mulla tauti vasta alussa, rokottamaton olen, vähän jänskättää miten käy.
Ei voi tietää miksi se on joillain raju ja joillain ei. Mä olen rokottamaton riskiryhmäläinen ja ainut joka ei saanut sitä ollenkaan meidän perheessä. Mies on rokottamaton ja hänellä se oli nuha. Rokottamattomalla lapsella oli vähän vaikeampi tauti.
Jep. Flunssassa eikä influenssassa ei ole itsellä mennyt koskaan kurkku/hengitystiet tukkoon kuten tässä vaan silloin hengitystä hankaloittaa tukkoinen nenä eli joutuu käyttämään nenäsuihkeita ja hengittämään suun kautta.
Tässä on enempi samanlaista kuin astmassa tuo hengitysvaikeus ja hengenahdistus.