Korona ei ollutkaan vain "vähän kurkkukipeä"
Vaan raju tauti, en osannut yhtään varautua. Kun luulin että helpolla pääsee, vähän nuhaa tms. Onko muita jotka olleet tosi kipeitä?
Eikö kolmen piikin pitänyt suojata rajulta taudilta.
Kommentit (46)
On se raju tauti joka tapauksessa, omaa tyhmyyttä jos kuvittelit että nämä palstojen nuhakuume kommentit pitää paikkaansa.
Ei ole onneksi vielä tarttunut. Onkohan tape kolmen piikin mies?
Tätähän ei kukaan osaa kunnolla vielä selittää, miksi jotkut altistuttuaan eivät sairastu, vaikka ovat rokottamattomia ja sitten toiset taas saavat kunnon taudin kolmannenkin rokotuksen jälkeen. Osa sairastuu jopa usean kertaa.
On ollut teorioita koskien esimerkiksi veriryhmää tai aiemmin sairastettua sopivaa viruksen aiheuttamaa sairautta. Mulla ei ole itselläni tiettävästi ollut koronaa, mutta kaikilla tuntemillani rokotetuilla oireet ovat kyllä olleet lievät. Oikeastaan ovat vain ihmetelleet haju- ja makuaistin häviämistä vähäksi aikaa.
Tulin aika kipeäksi ekasta koronarokotteesta. Taisi ainakin siinä mielessä tehota. Vanhempani eivät huomanneet muuta kuin vähän pistoskohdan arkuutta ja väsymystä. Aikuinen lapsi taas oli sairaampi kuin minä. Toisin sanoen meidän porukassa 30 vuoden ikäero vaikutti. Nuorin sai pahimmat sivuvaikutukset, vanhimmat eivät mitään. Itse siinä puolivälissä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kannattanut jättää sitten ottamatta ne piikit kun tauti on ihan olematon kun niitä ei ole ottanut.
Nyt menee jo sekopäiseksi.
Niin mua kanssa mietityttänyt kenelle tulee kova tauti ja kenelle vaan jotain pieniä oireita.
Naapurin rouva, 55v. on tupakoiva ja jonkin verran ylipainoinen. Kertoi, kun nähtiin pitkästä aikaa, että oli ollut kolme viikkoa sairaalassa, kun oli ihan meinannut keuhkot loppua. pari kertaa tilanne oli ollut se, että oli meinattu teholle siirtää, mutta koska siellä oli paikat täynnä, niin oli hoidettu keuhko-osastolla. paino oli reilusti tippunut ja mustat pussit silmien alla. Hän oli saanut kolme rokotetta ja arveli, että henki olisi mennyt, jollei olisi ollut rokotuksia. Kertoi, että tupakointi jäi sille reissulle ja aikoo tiputtaa painon normaaliksi ja aloittaa säännöllisen liikunnan. Vähän näytti säikähtäneen tilannetta. :D
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kannattanut jättää sitten ottamatta ne piikit kun tauti on ihan olematon kun niitä ei ole ottanut.
Sairastin ennen kuin rokotukset alkoivat ja ei kiitos, ei tuota tautia enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin rouva, 55v. on tupakoiva ja jonkin verran ylipainoinen. Kertoi, kun nähtiin pitkästä aikaa, että oli ollut kolme viikkoa sairaalassa, kun oli ihan meinannut keuhkot loppua. pari kertaa tilanne oli ollut se, että oli meinattu teholle siirtää, mutta koska siellä oli paikat täynnä, niin oli hoidettu keuhko-osastolla. paino oli reilusti tippunut ja mustat pussit silmien alla. Hän oli saanut kolme rokotetta ja arveli, että henki olisi mennyt, jollei olisi ollut rokotuksia. Kertoi, että tupakointi jäi sille reissulle ja aikoo tiputtaa painon normaaliksi ja aloittaa säännöllisen liikunnan. Vähän näytti säikähtäneen tilannetta. :D
Nainen oli vakavasti sairas ja sä naureskelet hänelle netissä?
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut keuhkokuumeen ennen koronaa ja lupaan ja vannon, että sen koettelemuksen jälkeen en koskaan enää polta yhden ensimmäistä tupakkaa. En ollut aikeissa tehdä niin muutenkaan, mutta nyt en kyllä edes yhtä yksittäistä baaritupakkaa polttaisi.
Se yskä oli aivan kamalaa ja maistui ihan kuolemalta.
Minäkin odotin että korona olisi ollut lievempi kun olen saanut kolme rokotusta. Viimeisin 3 kuukautta sitten. On tämä pahempi kuin tavallinen flunssa, harvoin olen ollut näin kipeänä kuin nyt viime päivinä. Tai oikeastaan vointi aaltoilee, välillä se on lähes normaali ja välillä surkea.
Joo ei sitä etukäteen tiedä kuinka pahat oireet tulee, jos sairastuu, olis kyllä mielenkiintosta tietää, miks oireet ( ja jotkut kuolee) niin mistä johtuu tällänen isoki oire ero, kait joku vielä tutkii asiaa🤔
Ainakin altistuksessa saadulla virusmäärällä on yhteyttä asiaan. Suojautuminen kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei sitä etukäteen tiedä kuinka pahat oireet tulee, jos sairastuu, olis kyllä mielenkiintosta tietää, miks oireet ( ja jotkut kuolee) niin mistä johtuu tällänen isoki oire ero, kait joku vielä tutkii asiaa🤔
Sen verran jo tiedetään, että korona on ikään kuin kaksi eri tautia. Toisille se on "just a flu" ja toiset taistelevat hengestään monielinvaurioisena teho-osastolla. Syytä eroon ei vielä tiedetä.
Tämä virus on erilainen kuin mikään muu flunssakoronavirus. Niitähän oli jo aiemmin, mutta tämä kun tuli lepakoilta tai muilta eläimiltä, se käyttäytyy ihmisessä eri tavalla kuin meille satoja tai tuhansia vuosia tutut virukset.
Totesin miehelleni, että menisi muuten flunssasta mutta flunssassa ei ole kertaakaan ollut samanlaista hengenahdistusta kuin koronassa. Hengenahdistusta ei myöskään ollut influenssaa sairastaessani sen joitakin vuosia sitten, vaikka rokotus siihenkin oli.
Nyt sitten joudun pistämään injektiona itseäni veritulppariskin takia.
T. 3 rokotettu
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuollut kaksi tuttua koronaan nyt viimeisen parin kuukauden aikana. Toinen heistä oli rokottamaton ja toisella ne kaikki kolme rokotusta vaikkakin se kolmas ei todennäköisesti kerinnyt vielä antaa suojaa kun sairastui niin samoihin aikoihin.
Eikä ollut kumpikaan vielä mikään ikäloppu tai toinen jalka haudassa vaan ihan perusterveitä, keski-ikäisiä miehiä. Ja noin se on mennyt kyllä muillakin tutuilla sairastuneille että ei ole juurikaan eroa rokotettujen ja rokottamattomien välillä vaan osa on ollut tosi kipeitä, muutama käynyt sairaalassa asti ja osalla sitten ihan kotona potemalla mennyt ohi. Ihan oireettomana sairastanutta en tiedä ensimmäistäkään.
Minulla ei ole rokotetta ja juuri sairastin koronan. Pari päivää lämpöilyä ja todella kova väsymys. Ei muita oireita. Kolmantena päivänä jo ihan terve olo.
Tännekin kirjoittavista on useampi kuollut, mutta harmi vain ettemme koskaan saa tietää ketkä.
Me saatiin nelisen viikkoa sitten, nuorella huomattavasti lievempi vaikka väsymys kesti pitkään. Kummallakin oli ripuli, pahoinvointia, hajuyliherkkyyttä, kaikki maistui oudolle, lämpöä vain vähän päälle 37, mutta törkeä väsymys ja vaikea hengittää. Ai niin ja kurkkukipu ja voimakas päänsärky. Itse en ole toipunut vieläkään, en jaksa kävellä kuin lyhyitä matkoja kun jo hengästyn ja edelleen voimaton. Ekan 1,5 viikon aikana paino tippui 3kg, se jäi siihen. Yritän päästä keuhkokuviin, kunhan lakko loppuu. Oleellista mun tapauksessa varmaan, että olen astmaatikko..
Tehollako kirjoittelet?