Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalimmat etunimet

Vierailija
23.09.2015 |

Mitkä ovat teistä kamalimmat/järkyttävimmät/huvittavimmat kuulemanne etunimet? Inspiroiduin tuosta yhdestä keskustelusta jossa pohdittiin miten bloggaajan lapsen nimi lausutaan..:D

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:59"]

Jorma,Jarno,Pertti,Markku,Raili,Jarna, Annika sit nää kaikki Jasmin,Jannika,Janika,Janita,Jemina viritykset.

[/quote]

Selevä. Onkohan olemassa joku nimi, mitä et inhoaisi?

Vierailija
42/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rea, Riina, Ritva, Raija, Roosa, Riia, Mervi, Pauliina, Siiri ym..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:07"]

Ihminen kun ei voi sitä omaa nimeään valita, aivan samoin kun et voi valita ihonväriäsi, pituuttasi jne.

[/quote]

Öö, no kyllä voi valita todellakin. Itse muokkasin oman susiruman nimeni nätiksi, eikä paljoa maksanut. Makuasioita tietysti, kuka mistäkin nimestä tykkää, mutta ei ole mitään syytä kärvistellä nimen kanssa jota ei voi sietää. 

Vierailija
44/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:59"]

Jorma,Jarno,Pertti,Markku,Raili,Jarna, Annika sit nää kaikki Jasmin,Jannika,Janika,Janita,Jemina viritykset.

[/quote]

Selevä. Onkohan olemassa joku nimi, mitä et inhoaisi?
[/quote]
On, mutta sitä ei kysytty.

Vierailija
45/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terhi ja Tarja ehdottomasti rumimmat kaikista!

Vierailija
46/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:54"]Nää on kamalia ketjuja. Onpa inspiroivaa haukkua toisten nimiä. Mulla on "ruma" nimi. Onneksi sain tietää sen vasta aikuisena. Kiitos av. [/quote] Älä sitten lue näitä. Varmasti kaikille nimille löytyy inhoajia, mutta myös tykkääjät. Lisäksi on ihan hyvä, että vanhemmat saa vinkkiä ettei se Nitroniina-Yrmiina ole hyvä lapsen kannalta.

[/quote]

Jep, olipa haukkumaketjuja tai ei, niin jotkut nimet herättävät silti tuntemuksia enemmän kuin toiset, eikä sille mahda mitään. Paitsi että kannattaa olla antamatta kyseistä nimeä jos ymmärrettävästi ei halua lapsen uskottavuuden kärsivän.

Anna-panna -vitsit on toki ala-arvoista kiusaa.

[/quote] Oletko koskaan miettinyt, että se mitä nimi herättää on hyvin henkilökohtainen asia? Jos sinulla on joku negatiivinen kokemus jonkun henkilön kanssa niin koko tuo nimi ikään kuin "saastuu" ja et voisi antaa ko nimeä esim omalle lapsellesi. Joku mukava kokemus taas toisen nimisen kanssa antaa ko henkilö nimelle mukavan auran, eikö vaan?

Se, että täällä haukutaan nimiä, voi herättää esim nuorille ( av:llä käy aivan koululaisiakin) inhon omaa nimeä kohtaan. Ovatko he sitten niitä, jotka aloittavat näitä typeriä ketjuja? Ihminen, jolla on hyvä itsetunto hyväksyy oman nimensä, jos joku pölvästi ei ole häntä siitä kiusannut.

[/quote]

Olen tuo jolle vastasit, itse ainakin kritisoin nimiä vailla mitään tosielämän henkilökohtaisia tuntemuksia. En vihaa vaikkapa Laura-nimeä, vaikka sen nimisistä onkin monenlaisia kokemuksia. Kritisoimani nimet ovat: sanana typeriä, typeriä yhdistettynä suomalaiseen sukunimeen tai kielivät "white trashista". Olen varmaan edelleen kamala ihminen kuitenkin.

Vierailija
47/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasi

Vierailija
48/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:10"]

Mä en kanssa ymmärrä, että miksi tälläisiä ketjuja pitää tehdä. Omaa nimeäni en löytänyt, mutta silti harmittaa toisten puolesta. Itse kun et useinkaan ole sitä nimeäsi saanut valita, ja vanhempasi varmasti ovat siitä tykänneet. Niin miksi joidenkin ulkopuolisten pitää oikein avata kokonainen keskustelu vaan toisten nimien haukkumiseen? Mitä te saavutatte sillä?

[/quote]Pahan mielen sille jota kadehtii tai inhoaa. En keksi muuta syytä. Haukutaan inhoamiensa ihmisten lastennimiä tai kirjoitetaan naisen, jota kadehtii, nimi. En minäkään kaikista nimistä pidä, muttei tulisi mieleenikään listata nimiä tänne, tai keskustella aiheesta tuttavien kanssa. Tuntisin itseni vajaaälyiseksi ja empatiakyvyttömäksi.

Vierailija
49/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:49"]

Ihminen kun ei voi sitä omaa nimeään valita, aivan samoin kun et voi valita ihonväriäsi, pituuttasi jne.

[/quote]

Öö, no kyllä voi valita todellakin. Itse muokkasin oman susiruman nimeni nätiksi, eikä paljoa maksanut. Makuasioita tietysti, kuka mistäkin nimestä tykkää, mutta ei ole mitään syytä kärvistellä nimen kanssa jota ei voi sietää. 

[/quote] Aikamoinen revohka vain tuossa nimen vaihdossa ja kai tulee pieni opettelu uuteen nimeenkin, jos olet kantanut tiettyä nimeä 18 vuotta. Miten keksit, että nimesi on susiruma, jokuko sen kertoi sinulle?

Vierailija
50/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällaisesta keskustelusta joku voi loukkaantua? Siis ketju, jossa luetellaan erilaisia kirjainyhdistelmiä, jotka sattuvat olemaan ihmisten nimiä.

Vierailija
51/52 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:54"]Nää on kamalia ketjuja. Onpa inspiroivaa haukkua toisten nimiä. Mulla on "ruma" nimi. Onneksi sain tietää sen vasta aikuisena. Kiitos av.
[/quote]
Älä sitten lue näitä. Varmasti kaikille nimille löytyy inhoajia, mutta myös tykkääjät. Lisäksi on ihan hyvä, että vanhemmat saa vinkkiä ettei se Nitroniina-Yrmiina ole hyvä lapsen kannalta.
[/quote]
No olen jo lukenut ja alapeukkujen määrä nimeni kohdalla on ollut aika musertava. Mutta että hip hei nyt hihkuen inspiroidutaan kaikki haukkumaan nimiä.. Ei kiitos :) Voisihan vaikka nimeä suunnitteleva ystävällisesti kysyä "epämuodikkaita" nimiä jos halutaan välttyä sellaista antamasta. Mutta siitä tässä aloituksessa ei ollut kyse vaan ihan haukkumisesta.

Vierailija
52/52 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa sitten kauniita nimiä kun kaikki on rumia teidän mukaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän