Kamalimmat etunimet
Mitkä ovat teistä kamalimmat/järkyttävimmät/huvittavimmat kuulemanne etunimet? Inspiroiduin tuosta yhdestä keskustelusta jossa pohdittiin miten bloggaajan lapsen nimi lausutaan..:D
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:54"]Nää on kamalia ketjuja. Onpa inspiroivaa haukkua toisten nimiä. Mulla on "ruma" nimi. Onneksi sain tietää sen vasta aikuisena. Kiitos av.
[/quote]
Nimesi on siis Päivi/Virpi/Sirpa/Pirjo/Terhi ?
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:54"]Nää on kamalia ketjuja. Onpa inspiroivaa haukkua toisten nimiä. Mulla on "ruma" nimi. Onneksi sain tietää sen vasta aikuisena. Kiitos av.
[/quote]
[/quote]
Tai Petra. Mielestäni kaikki edeltävät nimet tosin ovat ok normaaleja nimiä!
Ja taas mennään. Eikö tää aihe oo vähän kulunut jo?
Mä en kanssa ymmärrä, että miksi tälläisiä ketjuja pitää tehdä. Omaa nimeäni en löytänyt, mutta silti harmittaa toisten puolesta. Itse kun et useinkaan ole sitä nimeäsi saanut valita, ja vanhempasi varmasti ovat siitä tykänneet. Niin miksi joidenkin ulkopuolisten pitää oikein avata kokonainen keskustelu vaan toisten nimien haukkumiseen? Mitä te saavutatte sillä?
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:54"]Nää on kamalia ketjuja. Onpa inspiroivaa haukkua toisten nimiä. Mulla on "ruma" nimi. Onneksi sain tietää sen vasta aikuisena. Kiitos av.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin, että jotkut nimet sitten ovat epänormaaleja?
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:50"]Aada. On vaan niin ankea ja mielikuvitukseton.
[/quote]
Aadahan on kaunis nimi. Pitääpä heti jos joskus Aada niminen vastaan tulee, että onpa vanhempas antaneet sulle ankean ja mielikuvituksettoman nimen.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:54"]Nää on kamalia ketjuja. Onpa inspiroivaa haukkua toisten nimiä. Mulla on "ruma" nimi. Onneksi sain tietää sen vasta aikuisena. Kiitos av.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
no jotku wannabe yasmine-yanessa kevin-michelit nyt hieman särähtävät korvaan ja silmään
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:54"]Nää on kamalia ketjuja. Onpa inspiroivaa haukkua toisten nimiä. Mulla on "ruma" nimi. Onneksi sain tietää sen vasta aikuisena. Kiitos av.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
no jotku wannabe yasmine-yanessa kevin-michelit nyt hieman särähtävät korvaan ja silmään
[/quote]
Joku Pertti Kevin ois just ihana.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:54"]Nää on kamalia ketjuja. Onpa inspiroivaa haukkua toisten nimiä. Mulla on "ruma" nimi. Onneksi sain tietää sen vasta aikuisena. Kiitos av. [/quote] Älä sitten lue näitä. Varmasti kaikille nimille löytyy inhoajia, mutta myös tykkääjät. Lisäksi on ihan hyvä, että vanhemmat saa vinkkiä ettei se Nitroniina-Yrmiina ole hyvä lapsen kannalta.
[/quote] Mutta jostain tulee, se että jotain nimeä aletaan pilkkaamaan. Esim kirjoittaja 15 luettelee liudan 50-luvun suosittuja nimiä. Joka aikakaudella on omat suosikkinimet ja sitten ovat muutaman vuosikymmenen poissa ja tulevat uudelleen käyttöön. Kukaan ei varmaan anna lapselleen nimeä Nitroniina, mutta esim Jorma on aivan tavallinen miehen nimi. Joku älypää keksi liittää nimen sukuelimeen muutama vuosi sitten, ei nimessä ollut mitään sivumerkitystä 40-50 luvuilla. hmettelen kovasti mistä ko merkitys tuli?
Hahaa oma nimeni mainittu jo! :"D ei nyt kukaan oikeasti voi loukkaantua jos joku ei pidä nimestäsi... en minä ainakaan jaksa! Se on vaan nimi. T: Pirjo 21v
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:51"]
Kauri. ?? Ihan hirveä vai kauri?
[/quote] Kauri on puulajin nimi, jos et sattunut tietämään ;), ei ole mitään tekemistä hirven eikä kauriin kanssa.
Petriina
Miks pitää sotkea miehen nimi siihen. Sama ku jonkun nimi ois vaikka Oskariina. Öh?
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:27"]Petriina
Miks pitää sotkea miehen nimi siihen. Sama ku jonkun nimi ois vaikka Oskariina. Öh?
[/quote]
Sukupuolineutraalius!!!
auvo, herkko, keimo, hilppa, kullervo, nyyrikki, torsti, impi
Tellervo, pellervo, orvokki, terttu
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:54"]Nää on kamalia ketjuja. Onpa inspiroivaa haukkua toisten nimiä. Mulla on "ruma" nimi. Onneksi sain tietää sen vasta aikuisena. Kiitos av. [/quote] Älä sitten lue näitä. Varmasti kaikille nimille löytyy inhoajia, mutta myös tykkääjät. Lisäksi on ihan hyvä, että vanhemmat saa vinkkiä ettei se Nitroniina-Yrmiina ole hyvä lapsen kannalta.
[/quote]
Jep, olipa haukkumaketjuja tai ei, niin jotkut nimet herättävät silti tuntemuksia enemmän kuin toiset, eikä sille mahda mitään. Paitsi että kannattaa olla antamatta kyseistä nimeä jos ymmärrettävästi ei halua lapsen uskottavuuden kärsivän.
Anna-panna -vitsit on toki ala-arvoista kiusaa.
[/quote] Oletko koskaan miettinyt, että se mitä nimi herättää on hyvin henkilökohtainen asia? Jos sinulla on joku negatiivinen kokemus jonkun henkilön kanssa niin koko tuo nimi ikään kuin "saastuu" ja et voisi antaa ko nimeä esim omalle lapsellesi. Joku mukava kokemus taas toisen nimisen kanssa antaa ko henkilö nimelle mukavan auran, eikö vaan?
Se, että täällä haukutaan nimiä, voi herättää esim nuorille ( av:llä käy aivan koululaisiakin) inhon omaa nimeä kohtaan. Ovatko he sitten niitä, jotka aloittavat näitä typeriä ketjuja? Ihminen, jolla on hyvä itsetunto hyväksyy oman nimensä, jos joku pölvästi ei ole häntä siitä kiusannut.
Liisi, Jessa, Kaapo, Reino, Uolevi.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:54"]
Nää on kamalia ketjuja. Onpa inspiroivaa haukkua toisten nimiä. Mulla on "ruma" nimi. Onneksi sain tietää sen vasta aikuisena. Kiitos av.
[/quote]
Olen samaa mieltä. Nämä kamalien nimien aloitusketjut ovat koulukiusaamiseen verrattavaa kiusaamista. Ihminen kun ei voi sitä omaa nimeään valita, aivan samoin kun et voi valita ihonväriäsi, pituuttasi jne.