Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette siitä että yli 70-vuotias mies kiroilee ja riehuu ihan pienestäkin asiasta?

Vierailija
04.04.2022 |

Välttelen nimittäin isäni näkemistä koska on käytökseltään niin arvaamaton. Asuu vielä syrjäseudulla joten ihan helpolla sieltä ei pääse lähtemään. Olen kerran kymmenen vuotta sitten tullut lasten kanssa sieltä pois keskellä yötä. Myös yli 70-vuotias äitini on kova tappelemaan. Mummini sanoi aina että äitiäni ei kukaan ole kasvattanut ja käyttäytyy miten sattuu.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testosteronitasot kohdillaan. Toisin kuin nykyajan viherwoke"miehillä"

Vierailija
22/33 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni muuttuu kärttyiseksi muistisairauden myötä. Kannattaa varautua siihen, että kohta sinua syytetään vaikka minkä tavaran katoamisesta, vaikket olisi siellä käynyt vuosikausiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Isä vaikutti puhelimessa kun eilen puhuttiin hieman vanhentuneelta ja hän on alkanut välttelemään muiden tapaamista. Kuuluu sellaiseen miesporukkaa mutta nyt ei haluakaan tavata heitä. Ei oo tavannut pian kahteen vuoteen. Pelkää koronaa ja sanoo ettei jaksaisi istua maski kasvoilla montaa tuntia. t.ap

Vierailija
24/33 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miksi pitää keksiä tekosyitä olla tapaamatta. Eikö sitä voi puhelimessa sanoa että kun ei kestä sitä kiroilua ja riidan haastamista niin mieluummin pysyy pois.

Vierailija
25/33 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairauden oireita. Voi mennä väkivaltaiseksi joten tutkimuksiin olisi hyvä saada.

Vierailija
26/33 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asiassa, nyt muistan että sanoin isälle siitä kiukuttelusta viime juhannuksena. Sanoin heille molemmille ettei olisi kannattanut tulla ollenkaan. t.ap

Vierailija
27/33 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalin yhdistelmä on se, että jos ihmisellä on aina ollut kulmikas ja hankala luonne niin muistisairaus voi kehittyä hyvinkin pitkälle ennen kuin sitä osataan epäillä.

Vierailija
28/33 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäväähän tuo on. Mun 40 v mies on myös tuollainen. Ilmeisesti lyhyt pinna geeneissä, ja kasvatus (tai sen puute) viimeistellyt asian. En ole 20 vuodessa tottunut kiroiluun ja meuhkaamiseen. Uhkailee myös kaikenlaista, ei ole vielä tehnyt mitään. Eilen meuhkasi, kun pyysin avukseni kantamaan yhden painavan jutun. Homma vei 2 min. Tuo on varmaan joku tapa, meuhkaaja itse pitää käytöstään normaalina. Mitkään perustelut ja yritykset loiventaa ärtymystä eivät tehoa, päinvastoin pahentavat tilannetta.

Eroa pian! Olen ap ja katsonut vanhempieni liittoa. Ovat olleet 50 vuotta naimisissa ja tappelevat yhä keskenään ja muidenkin kanssa. Isäni muun muuassa tappelee aina äitini siskon kanssa ja nyt tämä siskokin ei enää heille tule yöksi. Käyttää tekosyynä ettei aja enää autoa ja junallakaan ei halua tulla.

No en uskalla monestakin syystä. Meillä ei ole lapsia, joten tästä ei kärsi muut. Itseni suhteen olen luovuttanut. En minäkään ole sen parempi ihminen, olen masennukseen taipuvainen. On sekin raskasta muille. Itse sen tiedän, kun tätä on suvussa. Eli kyllä tuo raivoamistaipumuskin kulkee suvussa.

Vierailija
29/33 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse olisin eronnut jo aikoja sitten jos olisin äitini. Kun äitini aikoinaan uhkasi isää erolla, isäni sanoi ettei äitini tule saamaan erossa mitään. Niin äiti pelästyi ja lopetti erosta puhumisen. t.ap

Vierailija
30/33 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta se muistisairaus olisi mulle pelastus, pääsisin isästä eroon. t.ap

Vierailija
31/33 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En altistaisi lapsiani tuollaiselle.

Vierailija
32/33 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän tässä just pohdin et millaisia vaikutuksia noilla perheriidoilla on ollut lapsille? Itse en riitele lasteni kanssa ja heillä on hyviä ystävyyssuhteita.  Toisaalta mulla on lasteni lapsuudessa monien vuosien aukkoja siis ettei olla vanhempieni kanssa oltu tekemisissä kun he riehuivat niin paljon.t.ap

Vierailija
33/33 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse olisin eronnut jo aikoja sitten jos olisin äitini. Kun äitini aikoinaan uhkasi isää erolla, isäni sanoi ettei äitini tule saamaan erossa mitään. Niin äiti pelästyi ja lopetti erosta puhumisen. t.ap

Se on niin helppo sanoa, että kyllä minä eroaisin jos olisin samanlaisessa tilanteessa. Ei KUKAAN ajattele nuorena, että saa osakseen epäsopivan puolison. Tai puolison, joka uhkailee tai on väkivaltainen. Tällaiseen tilanteeseen ei valmista mikään. Hyvä, jos olet onnistunut kehittämään terveen itsetunnon kaikesta huolimatta! Kaikki ei siihen pysty.