Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni saa jatkuvasti raivokohtauksia ja on nyt päättänyt ettei voi muuttua

Vierailija
04.04.2022 |

Meillä on kaksi lasta. Olemme olleet naimisissa kymmenen vuotta.

Miehestäni on tullut viime vuosina varsin kiihkeä, mutta ei niinkään siinä ihanassa muodossa. Puhuu aivan pakonomaisesti ja vauhdikkaasti, tuntuu ettei malta kuunnella mitään mitä sanon. Kiire on päästä jo puhumaan päälle omiaan, yleensä negatiivisia asioita ja vauhkoamista.

Suuttuu mitä pienemmistä seikoista, en aina edes pysy kärryillä mistä suuttuu. Ei voi tietää. Suuttui kerran siitä kun sanoin, että oma unelmani olisi joskus perustaa oma vaatemerkki. Siis veti niin hirveät kilarit siitä, että se meni ihan hulluksi. Häntä kuulemma vituttaa kuunnella sellaista paskaa, kun en ole mikään vaatealan ammattilainen eikä minulla ole edes mitään kontakteja joilla asiaa viedä eteenpäin. En kuulemma tajua miten paljon työtä se vaatii ja joopa joo. Kuuntelin ihan suu auki että mitä hittoa juuri tapahtuu. Itse hän on siis ihan insinööri rakennuspuolella.

Näitä raivareita on aivan koko ajan. Lika, naarmut, yleisestikin pienet haasteet elämässä - joita tulee lapsiperheessä viikottain- sekä aikataulun muutokset tai peruuntumiset. Hän ei voi sietää niitä laisinkaan. Raivokohtauksissa hän käyttäytyy raivokkaasti, huutaa kaikille ympärillä oleville eikä häneen saa mitään kunnon kontaktia. Ainoa tapa siinä on ottaa itse ohjat käsiin ja alkaa hoitaa asioita eteenpäin hänen raivotessaan. Tämä alkaa olla kymmenen vuoden jälkeen itselle jo ihan helvetin raskasta. Kun toinen ei näytä osaavan muuta kuin huutaa.

Eilen sanoi, että tällainen hän on eikä muuksi muutu. Muutama vuosi sitten yhden pahemman riidan jälkeen aneli minut jäämään, kun olin aivan vakavissani lähdössä pois. Lupasi hakea kaiken avun ja muuttua, tulla toisenlaiseksi että meillä olisi kotona hyvä olla. Hetken jaksoikin, mutta vuosien myötä on käynyt selville ettei pysty muuttumaan kuin ehkä hiukan, ehkä hetken.

Onko tämä oikeasti ota tai jätä tilanne. Ei hän tuosta muuksi muutu.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapamato päässä tai hullun sonnin tauti.

Vierailija
22/27 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MM2022 kirjoitti:

Mielenterveysongelmainen taikka alkava muistihäiriö. Yhteys lääkäriin mahdollisimman pian.

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/psykologi_vastaa_miksi_mies_…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tuollaisia jotkut miehet on kun suhde arkistuu ja vihdoin uskaltaa näyttää omat tunteensa rehellisesti. Valitettavasti ne nyt vaan on monilla lapsiperhearkea elävällä aika negatiivisia, kun on niin paljon stressiä kaikesta ja työkin vielä päälle. Mun mies muuttui samanlaiseksi. Hänellä on myös taustalla ADD.

Vierailija
24/27 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhia nämä kaikki arvelut eri syistä. Kaksi on ollut validia eli narsismi ja Why does he do that. Ei tule paranemaan ja ero on ainoa vaihtoehto. Teot puhuu enemmän kuin sanat ja ap kyllä huomaa, jos mies on tosissaan ja paranemiskykyinen. 

Vierailija
25/27 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko tämä oikeasti ota tai jätä tilanne. Ei hän tuosta muuksi muutu." Tämä on selvästi jätä tilanne!

Vierailija
26/27 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Kuulostaa ihan seinähullulta. Jätä se

Vierailija
27/27 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap voisi myös kehittää empatiaa ja tukea miestään jota ahdistaa selvästi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi