Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihannemäärän veden juonnissa onnistuville kysymys

Vierailija
23.09.2015 |

Olen siis lähiaikoina yrittänyt kiinnittää huomiota veden juontiini, koska nykyisellään juon sitä suositusten mukaan aivan liian vähän. Tavoitteena on siis parantaa ihon kuntoa ja aineenvaihduntaa.

Olen yrittänyt kaataa vettä 1.5L kannuun ja juoda sitä siitä pois päivän mittaan, mutta jo pari lasia kerrallaan tuottaa vaikeuksia.

Onko teillä mitään vinkkejä, miten saatte juotua 2-3litraa vettä päivässä?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oishan se kiva jos olis kaunis, nuorekas iho. Mäkin haluan sellaisen! Mutta jos juon paljon vettä, kusen kuin hepo. Mulla on sellainen työ, etten voi juosta vartin välein vessassa. Yölläkin musta on kiva nukkua sikeästi heräilemättä vähän väliä vessareissulle. Miten te muut työssäkäyvät vesijuopot selviätte, onko teillä joku katetrisysteemi vai mikä..?

Ja oikeesti, ois kiva tietää, onko sillä vedenjuonnilla loppupeleissä niin ratkaiseva merkitys? Onko tästä tutkimusta, vai onko nää vain mututuntumajuttuja?

Vierailija
22/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:07"]Oishan se kiva jos olis kaunis, nuorekas iho. Mäkin haluan sellaisen! Mutta jos juon paljon vettä, kusen kuin hepo. Mulla on sellainen työ, etten voi juosta vartin välein vessassa. Yölläkin musta on kiva nukkua sikeästi heräilemättä vähän väliä vessareissulle. Miten te muut työssäkäyvät vesijuopot selviätte, onko teillä joku katetrisysteemi vai mikä..?

Ja oikeesti, ois kiva tietää, onko sillä vedenjuonnilla loppupeleissä niin ratkaiseva merkitys? Onko tästä tutkimusta, vai onko nää vain mututuntumajuttuja?
[/quote]
En tiedä onko sillä merkitystä, mutta itselläni tulee pää kipeäksi jos en juo tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:07"]

Oishan se kiva jos olis kaunis, nuorekas iho. Mäkin haluan sellaisen! Mutta jos juon paljon vettä, kusen kuin hepo. Mulla on sellainen työ, etten voi juosta vartin välein vessassa. Yölläkin musta on kiva nukkua sikeästi heräilemättä vähän väliä vessareissulle. Miten te muut työssäkäyvät vesijuopot selviätte, onko teillä joku katetrisysteemi vai mikä..?

[/quote]

Ei pidä juoda liikaa kerralla. Kyllähän se tulee heti ulos, jos vetäisee kokonaisen lasin tai pari kerralla. Pieniä kulauksia silloin tällöin, niin kerkii imeytyä. Jos juo ruoan päälle, niin se imeytyy siihen ruokaan, eikä tule heti läpi.

Vierailija
24/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenjuonti vaikuttaa moneen asiaan; vastustuskykyyn, ihon kimmoisuuteen, aineenvaihduntaan, sisäelinten toimintaan. Nyrkkisääntönä voi pitää, että jos virtsasi ei ole läpinäkyvää vaan värillistä, niin sinulla on sillä hetkellä nestevajausta.

Vierailija
25/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa puhelimeen sovellus, joka muistuttaa sinua juomaan esim. 2dl vettä tunnin välein. Kun juo pienempiä määriä kerralla, ei tarvitse rampata vessassa koko ajan, sillä elimistö pystyy paremmin imeyttämään 2dl kuin puoli litraa kerralla.

Vierailija
26/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia isoja laseja, ainakin Iittalalla on sellaisia 0,4 litran kokoisia. Ei hullukaan jaksa mistään 0,15 desin hienostelulastiasta litkiä. Kuten sanottu, kun totuttaa itsensä vedenjuontiin siitä tulee helppoa. Mulla menee jo heti ekana heräämisen jälkeen pari lasia ja siitä se lähtee.

Vierailija
27/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v..tu teitä hölmöjä. Se suositus noin 2,5 litraa NESTETTÄ kattaa kaiken nesteen, myös ruokaan, kahviin ja teehen sisältyvän. Jos syö jugurttia, melkein kaikki se on nestettä. Samoin kurkku on yli 90 % vettä. Paljon löysää ruokaa syövän ja paljon kahvittelevan ei tarvitse juuri vesikannuun koskea.

Hölmöys on tällä palstalla sisäsyntyistä.

Vierailija
28/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki puhelimeesi Lets drink water-applikaatio. Toimii!

Vierailija
29/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä juo niin paljoo vettä ku ehkä pitäis, ehkä puol litraa päivässä jos sitäkään, mutta tuoremehua menee senkin edestä:D en oo huomannu mitään eroa siihen aikaan ku saatoin vetää 1.5l kokista tosta noin vaan:D painokin pysyny samana kaikesta huolimatta.

Vierailija
30/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:20"]

Kannattaa hankkia isoja laseja, ainakin Iittalalla on sellaisia 0,4 litran kokoisia. Ei hullukaan jaksa mistään 0,15 desin hienostelulastiasta litkiä. Kuten sanottu, kun totuttaa itsensä vedenjuontiin siitä tulee helppoa. Mulla menee jo heti ekana heräämisen jälkeen pari lasia ja siitä se lähtee.

[/quote]

Mitään terveysvaikutuksia tuollaisella veden kittaamisella ei kyllä ole, sillä 0,8 litrasta kerralla juotuna menee n. puoli litraa "suoraan läpi". Elimistön kannalta hyödyllisempää on juoda niitä pieniä lasillisia pitkin päivää, kuin saavillinen herätessä ja toinen mokoma nukkumaanmennessä.

Vierailija
31/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:21"]

Voi v..tu teitä hölmöjä. Se suositus noin 2,5 litraa NESTETTÄ kattaa kaiken nesteen, myös ruokaan, kahviin ja teehen sisältyvän. Jos syö jugurttia, melkein kaikki se on nestettä. Samoin kurkku on yli 90 % vettä. Paljon löysää ruokaa syövän ja paljon kahvittelevan ei tarvitse juuri vesikannuun koskea.

Hölmöys on tällä palstalla sisäsyntyistä.

[/quote]Kahvi on itseasissa diureetti eli se poistaa nestettä kehosta.

Vierailija
32/58 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:25"]

En mä juo niin paljoo vettä ku ehkä pitäis, ehkä puol litraa päivässä jos sitäkään, mutta tuoremehua menee senkin edestä:D en oo huomannu mitään eroa siihen aikaan ku saatoin vetää 1.5l kokista tosta noin vaan:D painokin pysyny samana kaikesta huolimatta.

[/quote]Tuoremehut sisältävät paljon piilosokeria (sen takia niitä ei suositella juotavan juuri lasia enempää päivässä) eli mikään ei ole oikeastaan muuttunut tuohon coca-colan juontiin verratessa.

Vai vertaatko tuota coca-colan juontia, että se olisi ajanut saman asian kuin vesi?

Vierailija
33/58 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihannemäärä (ruokajuomien ja parin kahvin lisäksi) on lasillinen (2dl) vettä mutta sekin jää usein juomatta ellen treenaa tai tee jotain fyysistä hommaa muuten. Ei ole koskaan jano.

InBody mittauksissa nestetasapaino ihanteellinen joten ei tarvetta juoda enempää.

Vierailija
34/58 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 22:25"]

[/quote]

Ihan vaan tiedoksi, että siinä mehussa on lähes sama määrä sokeria kuin kokiksessa. Ei todellakaan mitään terveysjuomaa.

Vierailija
35/58 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää juoda lasista mutta töissä ja kotona on vesipullo josta otan pikku huikkaa säännöllisesti, en todellakaan desilitroja kerralla. 2-3 litraa menee päivittäin.

Vierailija
36/58 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää kestä teitä veden litkijöitä. On todella ärsyttävää kun työpaikalla raahataan niitä vesipulloja joka paikkaan, kolistellaan ja rapistellaan ja litkutetaan joka toinen minuutti kesken palaverin ja puhelimessa ja käytävillä. Lutkun lutkun joka puolella. Ja sama juttu leffateatterissa, kaupassa, kirjastossa - siltä lutkutukselta ei saa olla rauhassa missään. Ei normaali ihminen Suomen ilmastossa tarvitse mitään ylenpalttista veden tankkausta, sehän on ihan naurettavaa. Ei kenelläkään voi olla jano viiden minuutin välein, kyllä ihmisruumis kestää juomatta vaikka kuinka kauan. Ja älkää viitsikö olla lapsellisia minkään ihon paranemisen suhteen, se on todistettu moneen kertaan ettei veden lipittämisellä ole siihen mitään vaikutusta.

Vierailija
37/58 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon lidlin vissyjä. Menee helposti 3l päivässä. Joisin enemmänkin...eli mulla päinvastainen juttu kun sulla.

Vierailija
38/58 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla toimistossa menee 8 h:ssa helpoiten tarpeeksi vettä.. Täytän aina 0,5 l pullon vedellä parin tunnin välein. :)

Vierailija
39/58 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 21:07"]

Onko teillä mitään vinkkejä, miten saatte juotua 2-3litraa vettä päivässä?

[/quote]

Ja kuka sanoo, että tuo on ihannemäärä?

Kevyttä työtä tekevälle 1,5 litraa on ihan riittävä määrä, ellei liikaakin, mikäli ruuasta tulee paljon nestettä (keittoja, kasviksia jne). 2,5 -3 l tekee sen, että huuhtelet elimistöstä hivenaineet pois ja veriarvot ovat poskellaan.

Vierailija
40/58 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, en osaa kyllä ehkä neuvoa, mutta mulla monta vuotta jo sellainen tapa, että mihin vain lähden, mulla on vesipullo mukana. Koulumatkalla menee 0,5l teetä, koulupäivän aikana noin 1,5l vettä pikkuhiljaa, ehkä kuppi teetä ja ja kotona sitten janon mukaan ehkä litra tai kaksi. Mä taidan juoda vähän liikaakin välillä, mutta kun on tottunut, niin janokin tulee helpommin. Yritän olla juomatta hirveästi enää kuuden jälkeen, silloin pyrin alle 0,5 litraan, ettei yöllä tarvi nousta pissalle.