Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoin eilen illalla opettajalle Wilma-viestin

Vierailija
23.09.2015 |

että lapsellani on täitä. Vieläkään ei ole tullut koko luokan/koulun yhteistä "luokassamme/koulussamme on täitä" -viestiä. Todennäkösesti täit on tullut koulusta, koska kavereita on vaan samasta koulusta ja harrastuksissakin on samat tyypit. Näinhän ne just leviää, kun asiasta ei tiedoteta. Niin että tarkastakaa niitä lastenne päitä vaikkei kukaan kehottaisi, niin tein minäkin eilen ja pikkuylläreitähän siellä oli.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:16"]

Kai niiden lasten päät voi tarkistaa, oli ap:n koulu mikä hyvänsä. Todennäköisimmin täitä on eniten niissä kouluissa joissa on eniten maahanmuuttajataustaisia lapsia. Johtuu ihan kieliongelmista ja kulttuurieroista.

-ohis

[/quote]

No tuota noin. Itse olen aineenope yläkoulussa, enkä ole saanut minkäänlaista koulutusta täitarkastuksiin. Tokihan työsopimuksessa lukee työtehtävissä "Muut työnantajan määräämät tehtävät", eli hommaanhan tietysti ryhdytään jos niin käsketään, mutta kuinkahan moni yläkoululainen antaisi minun tarkistaa päänsä? Hihityttää ajatuskin, että menisin täikamman kanssa jonkun itseäni 20 cm pidemmän ysiluokkalaisen pojan luokse. :D 

Ap:lle sellaista, että itse tiedotin asiasta heti, kun sain kuulla, että valvontaluokkalaisellani on täitä (ei Vantaa). Rehtori pyysi terveydenhoitajaa lähettämään kaikkiin koteihin tietopaketin, kun katsoi asian aiheelliseksi. Kannattaa siis ottaa yhteyttä myös esim. varareksiin.

Vierailija
2/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No niin ysit, tällä äidinkielen tunnilla emme nyt opiskele pilkkuja vaan tarkistan TEIDÄT PÄÄT!" Heh heh... Terv. edellinen kirjoittaja, joka edelleen herkuttelee ajatuksella oppilaiden päiden tarkistamiseta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli Wilmaan terkan viesti, että koulussa on täitä. Omalla 6-lk lapsellani ei niitä koskaan ole ollut, eikä ollut nytkään, kun tarkastin nupin. 

Vierailija
4/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä täitä tulee aikuisillekin.Itse sain omalta tytöltäni viime syksynä

Vierailija
5/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu on toiminut väärin.Koulun velvollisuus on tiedottaa asiasta heti vanhemmille.Rehtorille vaan viestiä,miksi näin on tehty.

Vierailija
6/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täillä ja maahanmuuttajilla ei ole keskenään mitäön tekemistä.Lasteni koulussa ei ole yhtäkään maahanmuuttajaa,täitä kyllä joka syksy

Vierailija
7/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täi tarkastukset tehdään kotona,ei koulussa.

Vierailija
8/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesti olisi kuulunut laittaa terveydenhoitajalle, ei lapsen opettajalle.

Terveydenhoitajan tehtävä on tiedottaa asiasta, jos tarvetta on (jos tartuntoja on tullut hänen tietoonsa useampia, yhden oppilaan takia ei tiedoteta).

Jos minulle tulisi viesti, että oppilaallani on täitä, toteaisin että aha - sillä olettaisin, että huoltaja on infonnut asiasta ensisijaisesti terveydenhoitajaa. Opettaja ei laita mitään koko koulun tiedotteita jakoon, ei varsinkaan jos yhdellä oppilaista on täitä. Eikä se opettaja tiedä muiden luokkien tilannetta, terveydenhoitaja kyllä tietää.

Vierailija
9/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paikkakunta?

Vierailija
10/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa, mutta kyllä niitä täitä on ihan kaikkialla.

Vierailija
11/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulu?

Vierailija
12/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noita täitä on vähän väliä lasten päässä, kun en ole kuullut ikinä että yhdelläkään aikuisella olisi?

Vierailija
13/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä aikuisillakin, mutta harva omaa päätään pystyy tutkimaan tai pyytää edes puolisoa -hei katotko kulta onko mulla täitä-

Vierailija
14/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:33"]Miksi noita täitä on vähän väliä lasten päässä, kun en ole kuullut ikinä että yhdelläkään aikuisella olisi?
[/quote]

Samaa mietin. Mulla ei ole koskaan ollut täitä. Kysyin asiaa omalta äidiltäni. Ei ole myöskään koskaan ollut kihomatojakaan.

N81

Vierailija
15/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli lukioikäisenä täitä. Vaan yhdellä mun lisäksi meidän kaveriporukasta oli, vaikka nukuimme usein öitä ihan vierekkäin.

Vierailija
16/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:33"]Miksi noita täitä on vähän väliä lasten päässä, kun en ole kuullut ikinä että yhdelläkään aikuisella olisi?
[/quote]

Samaa mietin. Mulla ei ole koskaan ollut täitä. Kysyin asiaa omalta äidiltäni. Ei ole myöskään koskaan ollut kihomatojakaan.

N81
[/quote]
Meillä laitettiin koko koulu täikuurille, kun yhdeltä pojalta löytyi täitä ala-asteella.

Vierailija
17/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan wilma ei toimi. :(

Vierailija
18/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tuo on terveydenhoitajan asia tiedottaa ja todeta asia - ei opettajan.

Vierailija
19/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tiedä sitten mikä on koulun käytäntö, laitetaanko tiedote heti yhdestä tapauksesta. Itse ihmettelin viime keväänä, kun päiväkotilaiselta löytyi kihomatoja. Kun "ryhmässämme on havaittu kihomatoja" -sähköpostia ei alkanut kuulua, kysyin asiasta. Vastattiin, että yksittäisistä ei tiedoteta, vasta kun useammalla ryhmäläisellä on todettu tartunta. :/

Vierailija
20/39 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan wilma taitaa olla poissa pelistä tänään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä