Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähisukulaiseni löi 3-vuotiasta lastaan vyöllä. Mitä teen?

Vierailija
23.09.2015 |

Lähisukulaiseni on nuorempana ollut hyvin aggressiivinen, mutta rauhoittui lapsen saatuaan. Lapsi on nyt kolmevuotias ja hyvin vilkas kotona, hänelle ei kotona saada kuria ollenkaan, huutaa ja juoksee vain ympäriinsa pystymättä keskittymään. Isovanhempien luona ei ole mitään käyttäytymisongelmia. Myös tarhatäti oli maininnut lapsen keskittymisongelmista. Nyt tämä lähisukulaiseni eli lapsen isä kertoi, että hän oli totaalisesti hermostunut lapsen riehumiseen ja lyönyt tätä nahkavyöllä. En tiedä kuinka kovaa tai kuinka monta kertaa. Mitä ihmettä teen? Isovanhemmat ovat ns. vanhan polven kasvattajia, jotka eivät varsinaisesti tuomitse fyysistä kuritusta, mutta osaavat lasta kasvattaa ilmankin. Eivätkä he siis ole lasta fyysisesti kurittaneet ja lapsi tottelee heitä aivan hyvin. Isovanhempia huolestuttaa lapsen poisottaminen, jos tieto tulee viranomaisille.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksen voi tehdä anonyymisti. Älä vaaranna itseäsi ja ärsytä miestä vaan tee nimetön ilmoitus. 

Vierailija
22/36 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:25"]Teen varmaan niin, että huomenna soitan lapsen isälle ja sanon tekeväni ilmoituksen, jos eivät itse varaa aikaa kasvatusneuvolaan tai mistä sitä apua nyt saa (minulla ei ole lapsia, niin en tiedä). Jos hän suhtautuu minuun aggressiivisesti, niin teen ilmoituksen heti. Minusta tuntuu, että hän tulee syyttämään minua eikä ota vastuuta teostaan. Suoraan sanoen hän on käyttäytynyt minua kohtaa nuorempana aggressiviisesti ja pelkään häntä, joten tämä tilanne ei todellakaan ole minulle helppo. En tiedä voiko ilmoitusta tehdä anonyymisti. Ainakin ko. kaupungin ilmoituslomakkeessa oli myös ilmoittajan tiedoille paikka.

[/quote]

Voi tehdä anonyymisti, ja tässä tilanteessa kannattaa, oman turvallisuutesi vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:25"]Teen varmaan niin, että huomenna soitan lapsen isälle ja sanon tekeväni ilmoituksen, jos eivät itse varaa aikaa kasvatusneuvolaan tai mistä sitä apua nyt saa (minulla ei ole lapsia, niin en tiedä). Jos hän suhtautuu minuun aggressiivisesti, niin teen ilmoituksen heti. Minusta tuntuu, että hän tulee syyttämään minua eikä ota vastuuta teostaan. Suoraan sanoen hän on käyttäytynyt minua kohtaa nuorempana aggressiviisesti ja pelkään häntä, joten tämä tilanne ei todellakaan ole minulle helppo. En tiedä voiko ilmoitusta tehdä anonyymisti. Ainakin ko. kaupungin ilmoituslomakkeessa oli myös ilmoittajan tiedoille paikka.

[/quote]

Mikään vapaaehtoinen kasvatusneuvola tuskin auttaa, sinnekin varmaan menisi valehtelemaan ja vähättelemään tilannetta, plus syyllistämään lasta omista ongelmistaan. Nuo ongelmatyypit tarvitsevat vähän kovemmat otteet. Ilmoitus, josta seuraa PAKOLLISIA käyntejä ja seurantaa on parempi.

Vierailija
24/36 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pohdit, että voiko ilmoitusta tehdä nimettömänä?

Vierailija
25/36 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein mainitset isovanhemmat? Miksi? Mitä mieltä lapsen äiti on asiasta? Mistä tiedät noin varmuudella ettei isovanhemmat ole lyöneet poikaansa?

Vierailija
26/36 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:18"]Ihan oikein tekee. Sääli, että tuo on vain väärin täällä Suomessa. Ite asutaan maassa, jossa ruumilinen kuritus on sallittua. Sen huomaa myös ihmisten arvostuksesta muita ihmisiä kohtaan.
En tiedä mitä olisin tehnyt, jos oltais eletty Suomessa.
[/quote]

Mistä näitä vajukkeja oikein tulee? Huh huh.

Vierailija
27/36 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vastaavassa tilanteessa soitin nimettömänä lasuun, ja kysyin neuvoa. Olivat nimenomaan sitä mieltä, että olisi parasta, jos vanhemmat ottavat itse heihin yhteyttä ja pyytävät apua. Ja, kun tätä heille ehdotan, jos eivät suostu, sitten ilmoitus. Suostuivat onneksi, ja saivat apua.

Vierailija
28/36 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nyt se ilmoitus. Ihan oikein on, jos lapsi otetaan pois. Ei ole oikein eikä laillista lyödä lasta vyöllä. Mieti nyt itsekin.

Soita vaikka sosiaalitoimistoon ja kysy, voiko ilmoituksen tehdä nimettömänä.

Vierailija
29/36 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:14"]Ehdotin, että perhe itse tilaisi ajan kasvatusneuvolaan, mutta tätä he eivät tunnu olevan halukkaita tekemään.
[/quote]

Kasvatusneuvola ei ole oikea paikka, ellei kyseessä ole aikuistenkasvatusneuvola. Lapsi oireilee ongelmaisten vanhempien takia, vanhemmat tarvitsevat pikaisesti apua ja muutosta käytökseensä. Vanhemmat kuntoon, näkyy varmasti heti lapsenkin käytöksessä. Onko perheessä kenties myös päihdeongelmia, vai pelkkiä mielenterveyteen liittyviä? Usein kulkevat käsi kädessä.

Vierailija
30/36 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisten asioista EI KOSKAAN ILMOITETA MIHINKÄÄN!

Millainen idiootti oikein olet, jos haluat saattaa sukulaisesi vaikeuksiin?

Vierailija
31/36 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin asian olla.

Jos tuo olisi toistuvaa niin sitten vosiin harkita.

Vierailija
32/36 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:35"]Sukulaisten asioista EI KOSKAAN ILMOITETA MIHINKÄÄN!

Millainen idiootti oikein olet, jos haluat saattaa sukulaisesi vaikeuksiin?
[/quote]

Tässä ei ole nyt kyse sukulaisten vaikeuksista, vaan lapsen oikeudesta koskemattomuuteen! Ihan itse ovat hakanneet ja ongelman itselleen aiheuttaneet. Ketään kun ei katsos ole pakko lyödä.

Oletko itse paljonkin hakkaillut?

Vierailija
33/36 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEE LASTENSUOJELUILMOITUS! Sukulaisesi ei saa tietää kuka teki ilmoituksen. Mieti lapsen tulevaisuutta jos pahoinpitely jatkuu ja hänestä tulee hyvin pelokas tai epävakaa ihminen, mielenterveysongelmia, kouluingelmia ja muuta kamalaa.

Vierailija
34/36 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:18"]Ihan oikein tekee. Sääli, että tuo on vain väärin täällä Suomessa. Ite asutaan maassa, jossa ruumilinen kuritus on sallittua. Sen huomaa myös ihmisten arvostuksesta muita ihmisiä kohtaan.
[/quote]

[/quote]

Kai nyt itse tiedät mistä olet tullut.

Vierailija
35/36 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:18"]Ihan oikein tekee. Sääli, että tuo on vain väärin täällä Suomessa. Ite asutaan maassa, jossa ruumilinen kuritus on sallittua. Sen huomaa myös ihmisten arvostuksesta muita ihmisiä kohtaan.
[/quote]

[/quote]

Kai nyt itse tiedät mistä olet tullut.
[/quote]

No niin, sanoinhan että olet vajukki... Sääliksi käy lapsiasi. Vai muidenko lapsia pahoinpitelet?

Vierailija
36/36 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut paljon hyviä neuvoja. Aikoinaan olin itse samanlaisessa tilanteessa kun naapurin jätkä antoi nelivuotiaalle tytölle vyöstä ja akkansa vaan sanoi että älä nyt kulta kun naapurit kuulee. Siihen tämä mäntti sanomaan että häntä ei v..... naapurit vois vähempää kiinnostaa. Ajattelin siinä vaiheessa että pannaan kiinnostamaan ja otin yhteyttä erinäisiin tahoihin ja parin vuoden päästä lapsi meni huostaan. Päihde, väkivalta, mielenterveysongelmat. Maripuska kasvamassa saunassa ja sitä rataa. On vanhempia ja sitten on "vanhempia":( Lykkyä.