Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö sormukset ottaa pois, kun lähtee synnyttämään?

Vierailija
23.09.2015 |

Saattaa olla hölmö kysymys, mutta aloin nyt miettimään asiaa. Sormeni ovat niin turvoksissa, etten saa edes sormuksia pois :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgeniin voi mennä sormukset sormissa ellei ole sormia tarkoitus kuvata (häiritsee kuvan tulkitsemista). Magnettiin niiden kanssa ei voi mennä.

Vierailija
2/16 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottanut. Synnytyksen jälkeen sain sitten massiivisen verenvuodon, johon sain kymmeniä pusseja verta ja nesteitä. Kun jossain vaiheessa olin vähän tajuissani, näin muodottomaksi turvonneet käteni. Sormus saatiin onneksi ehjänä irti saippuan voimalla. Suosittelen ottamaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ottaa pois. Jos verisuonikanyyli laitetaan vas.käteen, niin käsi voi hivenen turvota. Leikkauksen (sectio) tullessa ei mitään koruja.

Genitaali- ja navan alueen lävistykset ovat infektioreittejä sitten, kun vieressä on tuore haava.

Vierailija
4/16 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata ottaa. Joku himokas kätilö voi luulla sua vielä sinkuksi.

Vierailija
5/16 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruukki kannatta myös jättää naulaan ennen toimitusta.

Vierailija
6/16 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten et varmaan ota?

Vierailija
7/16 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ottanut, ei tullut mieleen että olisi pitänyt...

Vierailija
8/16 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs jos joutuu vaikka leikkaussaliin? Saako siellä olla sormukset tai jos joudutaan ottaa röntgen tms?? Leikkaako ne sormukset sitten katki? :(

Ap

Vierailija
9/16 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko genitaalilävistys poistaa?

Vierailija
10/16 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sormukset on hyvä ottaa pois jos alkaa turvottaa eikä niitä sitten saakaan pois, niin joudutaan napsasemaan poikki että saadaan pois. Muistaakseni juurikin leikkaukseen joutuessa pitäis ottaa pois.

Vierailija
11/16 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ottanut vihkisormuksen pois rv 34 tienoilla. Neuvolatädin kehotuksesta, ettei vaan tarvitse leikata sitä sormusta pois.

Vierailija
12/16 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne rupeaa käsistä röntgeneitä ottamaan kesken synnytyksen. Tai mistään muustakaan. Jos sulla kiertää veri sormiin niin anna olla vaan.

Vierailija
13/16 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään pois, jos vain suinkin saat. Sormet saattavat turvota erinäisistä syistä sairaalassa lisää, jos vaikkapa saat suoneen nesteitä. Sormuksen alla on sitäpaitsi Euroopan väkiluku mikrobeja, vaikka pesisitkin käsiäsi huolellisesti. Synnyttänyt äiti joutuu väistämättä kosketuksiin erilaisten eritteiden kanssa, omien ja vauvan. Vuodeosastolla on sektioäitejä leikkaushaavansa kanssa ja vastasyntyneitä joiden vastustuskyky on olematon. Siksi käsihygienia on tärkeää.

Vierailija
14/16 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 17:18"]Tarviiko genitaalilävistys poistaa?
[/quote]

Ei tarvi. Se repeytyy pois itsestään kun ponnistat

Vierailija
15/16 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy yrittää ottaa pois. Nyt menossa jo rv35.

Ap

Vierailija
16/16 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut pois millään kerralla (3). Napakoru otettiin pois kun jouduin muista syistä osastolle, laittoivat minigrip pussiin talteen