Hormonikierukka yksityisellä vai tk:ssä? Kumpi parempi?
Kommentit (7)
Yksityisellä ollu paska palvelu, kunnallisella homma toimi ja mulla jo monen kierukan kokemus. Hyvä että muistutit kait tää pitää kohta vaihtaa
Mä oon aina käynyt yksityisellä. Löysin täydellisen hyvän, taitavan ja rauhallisen gynen, johon luotan ihan täysin. Tuon luoton ansiosta en jännitä kierukan asennusta ollenkaan, ja se on mulle laskun loppusummaa tärkeämpi asia. Mutta varmasti osaavat kunnallisellakin puolella hoitaa tuon asian ihan hyvin :)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:53"]Yksityisellä ollu paska palvelu, kunnallisella homma toimi ja mulla jo monen kierukan kokemus. Hyvä että muistutit kait tää pitää kohta vaihtaa
[/quote]
Oliko ihan tk lääkäri joka tämän sinulle asensi?
Siis miten se homma toimii julkisella? Joskus aikanaan oli niin, että ensin mentiin lääkäriin ja pyydettiin kierukkareseptiä. Sitten mentiin hakemaan se apteekista ja varattiin erikseen aika asennukseen. Vieläkö se menee näin?
Ja yksityiselläkö niitä kierukoita on pöytälaatikossa, lääkäri nappaa sen sieltä, tuikkasee paikoilleen ja kassan kautta kotiin? Hinta on suolaisempi, mutta hommana nopeampi?
Vai miten se menee?
6:
Julkisella puolella omalla kohdallani homma menee niin, että kävin hoitajan vastaanotolla joka varasi lääkärille ajan jolloin kierukka laitetaan. En tiedä siitä, miten jatkossa toimitaan, sillä ainakin Helsingissä ensimmäinen kierukka on ilmainen, eikä sitä tarvitse itse hakea.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:57"]
Siis miten se homma toimii julkisella? Joskus aikanaan oli niin, että ensin mentiin lääkäriin ja pyydettiin kierukkareseptiä. Sitten mentiin hakemaan se apteekista ja varattiin erikseen aika asennukseen. Vieläkö se menee näin?
Ja yksityiselläkö niitä kierukoita on pöytälaatikossa, lääkäri nappaa sen sieltä, tuikkasee paikoilleen ja kassan kautta kotiin? Hinta on suolaisempi, mutta hommana nopeampi?
Vai miten se menee?
[/quote]
Kyllä ne ovat siellä omassa pakkauksessaan työpöydän laatikossa, helppoa ja asiantuntevaa. En käy koskaan tk:ssa missään terveysasiassa, en säästä terveydestä.
Yksityisellä saat ajan erikoislääkärille saman tien ja palvelu on parempaa, mutta niin on sitten hintakin ihan eri luokkaa: lääkäriaika 100 €, ultraus 60 € ja toimenpide (varsinainen asennus) 80 € sekä toimistomaksut päälle. Tuosta lääkäriajasta saa pari kymppiä takaisin Kelalta.