Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aupairin ottaminen, tunnit

Vierailija
23.09.2015 |

Me ollaan ottamassa au pairia. Pääasiassa sen hommana olis herätä lasten kans kahdeksalta ja huolehtia esikoinen ysiltä kouluun ja hakea se sieltä kahdelta. Sen jälkeen hengailla nuoremman kanssa siihen johonki neljään asti kun tullaan töistä. Yhtenä arkipäivänä ollaan hoidettu lasten hoito muualta.

Noista neljästä päivästä tulis yhteensä 32 tuntia. Ei mitään hirveetä raatamista tosin, siivous ollaan hoidettu muuten, ruuanlaittoa ehkä joskus jotain pientä. Miltä kuulostaa?

Au pairin tunnithan on max. sen 30, lisätunneista maksetaan erikseen. Onks toi kaks tuntia liikaa siihen päälle jo? Vapaata olis kuitenkin kaikki illat ja lähes joka viikonloppuna pe-su. Auto käytössä vapailla. Meidän aupair on itse ehdottanut että voi mielellään olla lasten kanssa jos halutaan lähteä joku viikonloppukin johonkin, maksetaan tietty erikseen siitä.

Onko kellään muulla ollut aupairia Ukrainasta? Tai muualta. Kokemuksia kaipaan. :) Ja varmuutta siihen että onko tämä meille sopivin ratkaisu. Lasten hoitopaikat on niin kaukana meiltä ja työmatkat niin pitkät, että hoitopäivät venyis yli 9-tuntisiksi jos laitettais päiväkotiin. Jotenkin kiva ajatus että vois vaan jättää lapset nukkumaan silloin ennen seiskaa kun lähdetään ja saisivat heräillä rauhassa kotoa aupparin kanssa vähän myöhemmin. Sit jos ne veis päiväkotiin aamulla, herätys olis jo ennen puoli seitsemää.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:37"] Pidä huoli siitä, että valitset aupairin, jonka ruokailutottumukset ovat kanssasi samankaltaiset! [/quote]   Miksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Meidän 8 aupairimme joukkoon on mahtunut yksi gluteenitonta ja 2 kasvisruokavaliota noudattavaa, ja se on sujunut ihan mainiosti vaikka itse olemme täysin normaaleja sekasyöjiä. On hölmöä jättää ottamatta hyvä aupair vain koska hän ei syö tismalleen samoin kuin itse. [/quote] Olin aupairina amerikkalaisessa perheessä, jossa ei muuta syöty kuin epäterveellisiä ruokia. Lapset olivat ylipainoisia ja etenkin tyttö surullinen lihavuudestaan. Vegaanina sain tietenkin syötyä oman ruokavalioni mukaan, mutta jokapäiväinen, anteeksi sanavalintani, paskan tarjoaminen lapsille teki olostani todella epämukavan.

[/quote]

Okei. Ehkä ongelma oli kuitenkin sinun eikä perheen? Ehkä kaltaisesi jyrkän ja tuomitsevan ihmisen ei olisi kannattanut lähteä aupairiksi perheeseen? Ulkomaille kuin voisi lähteä muutenkin, tai olisit voinut etsiä vegaaniperheen (good luck! ;-)). Perhehän sitäpaitsi maksoi sinulle, eikä toisin päin. Miksi heidän olisi pitänyt sopeutua sinun nyrpistelyysi?

Vierailija
22/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surullista 45. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:58"]

Aupair tahtoo sun ukkoas tai ukkos tahtoo ainakin sitä. Tiedän olin nuorena tyttyönä oppimassa englantia aupairina, mutta opinkin myös paljon muuta ukkomiehistä joilla on pieniä lapsia ja uranainen.

[/quote]

Todella yksinkertaista sakkia täällä, ei voi kuin päätä puistella... Vaikka sinä olet likakaivo, kaikki muut eivät suinkaan ole sitä.

Vierailija
24/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta koko aupair-kuvio on vähän vääristynyt. Perheet haluaa edullisesti jonkun hoitamaan lapsia, vaikka toki siitä oma vaivansa on, että siinä vieras ihminen asuu. Kulut on joka tapauksessa eri planeetalta kuin palkata erikseen ihminen siihen. Nämä aupairit haluaa taas asumaan ulkomaille ja pitämään hauskaa, ei ne ole kypsiä monestikaan lastenhoitoon vaan haluaisivat jotenkin helpolla saada taskurahansa ja maksimivapaa-ajat.

Vierailija
25/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaiseen perheeseen menevän on kyllä usein sopeuduttava siihen, että pääasiassa arkiruoka ei mitään erityisen terveellistä ole. Se on valitettavaa, mutta todella monet lihovat ollessaan USA:ssa vaihto-oppilaina tai aupaireina. Ruoka-annokset ovat isompia ja siellä on paljon sellaisia herkkuja, mitä Suomesta ei edes saa. On tietysti myös perheitä, joissa vanhemmat ovat hurahtaneet vihersmoothieihin ja hedelmiin, on sellaisia perheitä, joissa syödään ihan tavallisia ruokia, mutta roskaruokakulttuuri on vahva kyllä. Ja sellaiseen ajatteluun törmää usein, että esimerkiksi vahvasti sokeroidut jogurttipatukat ovat jotain huipputerveellistä välipalaa, kun niitä sellaisena markkinoidaan. Eli jos olet menossa Yhdysvaltoihin aupairiksi, yritä harrastaa liikuntaa ainakin säännöllisesti. Kilot kertyvät tosi salakavalasti.

Vierailija
26/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen, miten sä saat työajaksi 32 tuntia, jos au pair on neljänä päivänä viikossa vastuussa lapsista teidän töissäolon ajan ja sanot että päiväkodissa päivistä tulisi 9.5 tuntisia. Eikö teillä mene sama aika työpäiviin, vaikka lapset on au pairin kanssa? Eli siis 38 tuntia viikossa neljässä päivässä. Se on au pairin työaikaa, vaikka lapset aamulla nukkuisikin. Vapaa-aikaa on sellainen aika, jolloin au pair voi tehdä mitä haluaa ja lähteä halutessaan asunnosta pois. Niinhän ei voi tehdä, jos lapset nukkuu sisällä. 

Kaikilla mun tutuilla, joilla on ollut au pair, lapset on lisäksi olleet kerhossa tai päiväkodissa, koska noi au pairin tunnit ei vaan riitä kokopäiväiseen lasten hoitoon. 

Vierailija
27/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:37"] Pidä huoli siitä, että valitset aupairin, jonka ruokailutottumukset ovat kanssasi samankaltaiset! [/quote]   Miksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Meidän 8 aupairimme joukkoon on mahtunut yksi gluteenitonta ja 2 kasvisruokavaliota noudattavaa, ja se on sujunut ihan mainiosti vaikka itse olemme täysin normaaleja sekasyöjiä. On hölmöä jättää ottamatta hyvä aupair vain koska hän ei syö tismalleen samoin kuin itse. [/quote] Olin aupairina amerikkalaisessa perheessä, jossa ei muuta syöty kuin epäterveellisiä ruokia. Lapset olivat ylipainoisia ja etenkin tyttö surullinen lihavuudestaan. Vegaanina sain tietenkin syötyä oman ruokavalioni mukaan, mutta jokapäiväinen, anteeksi sanavalintani, paskan tarjoaminen lapsille teki olostani todella epämukavan.

[/quote]

Okei. Ehkä ongelma oli kuitenkin sinun eikä perheen? Ehkä kaltaisesi jyrkän ja tuomitsevan ihmisen ei olisi kannattanut lähteä aupairiksi perheeseen? Ulkomaille kuin voisi lähteä muutenkin, tai olisit voinut etsiä vegaaniperheen (good luck! ;-)). Perhehän sitäpaitsi maksoi sinulle, eikä toisin päin. Miksi heidän olisi pitänyt sopeutua sinun nyrpistelyysi?
[/quote]
Missähän vaiheessa annoin ymmärtää, että mielestäni heidän olisi pitänyt sopeutua minun nyrpistelyyni? Aivan, en missään. Ulkopuolisena pystyin näkemään sen, että lapset eivät voi hyvin ja tämä oli surullista, siinä kaikki.

Vierailija
28/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:37"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:37"] Pidä huoli siitä, että valitset aupairin, jonka ruokailutottumukset ovat kanssasi samankaltaiset! [/quote]   Miksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Meidän 8 aupairimme joukkoon on mahtunut yksi gluteenitonta ja 2 kasvisruokavaliota noudattavaa, ja se on sujunut ihan mainiosti vaikka itse olemme täysin normaaleja sekasyöjiä. On hölmöä jättää ottamatta hyvä aupair vain koska hän ei syö tismalleen samoin kuin itse. [/quote] Olin aupairina amerikkalaisessa perheessä, jossa ei muuta syöty kuin epäterveellisiä ruokia. Lapset olivat ylipainoisia ja etenkin tyttö surullinen lihavuudestaan. Vegaanina sain tietenkin syötyä oman ruokavalioni mukaan, mutta jokapäiväinen, anteeksi sanavalintani, paskan tarjoaminen lapsille teki olostani todella epämukavan. [/quote] Okei. Ehkä ongelma oli kuitenkin sinun eikä perheen? Ehkä kaltaisesi jyrkän ja tuomitsevan ihmisen ei olisi kannattanut lähteä aupairiksi perheeseen? Ulkomaille kuin voisi lähteä muutenkin, tai olisit voinut etsiä vegaaniperheen (good luck! ;-)). Perhehän sitäpaitsi maksoi sinulle, eikä toisin päin. Miksi heidän olisi pitänyt sopeutua sinun nyrpistelyysi? [/quote] Missähän vaiheessa annoin ymmärtää, että mielestäni heidän olisi pitänyt sopeutua minun nyrpistelyyni? Aivan, en missään. Ulkopuolisena pystyin näkemään sen, että lapset eivät voi hyvin ja tämä oli surullista, siinä kaikki.

[/quote]

No mitä sitten tulet neuvomaan ruokatottumusasioista tänne? 

Vierailija
29/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:37"]

[/quote]

Tämä on minusta ikävä kyllä hyvin kuvaava viesti nykyajan aupairilta. Tytöt ovat unohtaneet, että he ovat perheessä vahvasti saamapuolella (jos ei siis ole mistään väärinkäytöksistä kyse, joita tietysti on myös joskus) ja luulevat, että koko homma pyörii heidän ja heidän tarpeidensa ympärillä. Joko se ilmenee tällaisena tuomitsevuutena ja arvosteluna, koska he ovat vakuuttuneita siitä että 18-19 vuotiaina tietävät paremmin ihan kaiken, tai sitten toisin päin ainoa kiinnostuksen kohde on vapaa-aika ja taskurahan määrä. Olen haastatellut kymmeniä ellei satoja aupairkandidaatteja, ja ihan kahden käden sormilla voin laskea ne, jotka spontaanisti kysyivät meidän LAPSISTA. Ne olen tietenkin meille ottanut, ovat olleet kivoja tyttöjä ja myös arvostaneet meitä reiluna työnantajana... Mutta hyvin negatiivinen kuva on tullut nykynuorisosta tämän kokemuksen perusteella.

Vierailija
30/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:37"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:37"] Pidä huoli siitä, että valitset aupairin, jonka ruokailutottumukset ovat kanssasi samankaltaiset! [/quote]   Miksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Meidän 8 aupairimme joukkoon on mahtunut yksi gluteenitonta ja 2 kasvisruokavaliota noudattavaa, ja se on sujunut ihan mainiosti vaikka itse olemme täysin normaaleja sekasyöjiä. On hölmöä jättää ottamatta hyvä aupair vain koska hän ei syö tismalleen samoin kuin itse. [/quote] Olin aupairina amerikkalaisessa perheessä, jossa ei muuta syöty kuin epäterveellisiä ruokia. Lapset olivat ylipainoisia ja etenkin tyttö surullinen lihavuudestaan. Vegaanina sain tietenkin syötyä oman ruokavalioni mukaan, mutta jokapäiväinen, anteeksi sanavalintani, paskan tarjoaminen lapsille teki olostani todella epämukavan. [/quote] Okei. Ehkä ongelma oli kuitenkin sinun eikä perheen? Ehkä kaltaisesi jyrkän ja tuomitsevan ihmisen ei olisi kannattanut lähteä aupairiksi perheeseen? Ulkomaille kuin voisi lähteä muutenkin, tai olisit voinut etsiä vegaaniperheen (good luck! ;-)). Perhehän sitäpaitsi maksoi sinulle, eikä toisin päin. Miksi heidän olisi pitänyt sopeutua sinun nyrpistelyysi? [/quote] Missähän vaiheessa annoin ymmärtää, että mielestäni heidän olisi pitänyt sopeutua minun nyrpistelyyni? Aivan, en missään. Ulkopuolisena pystyin näkemään sen, että lapset eivät voi hyvin ja tämä oli surullista, siinä kaikki.

[/quote]

Miten olisi tuo eka kommentti että pidä huolta että ruokailutottumukset ovat samat?

Vierailija
31/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:33"]

[/quote]

No mitä sitten tulet neuvomaan ruokatottumusasioista tänne? 
[/quote]
No miksen tulisi? Samanhenkisyys on aina yhdistävä tekijä ja tekee elämisestä helpompaa. Tein virheen valitessani itselleni vääränlaisen perheen ja kannustan muita tekemään viisaamman valinnan.

Vierailija
32/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:33"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:37"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:37"] Pidä huoli siitä, että valitset aupairin, jonka ruokailutottumukset ovat kanssasi samankaltaiset! [/quote]   Miksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Meidän 8 aupairimme joukkoon on mahtunut yksi gluteenitonta ja 2 kasvisruokavaliota noudattavaa, ja se on sujunut ihan mainiosti vaikka itse olemme täysin normaaleja sekasyöjiä. On hölmöä jättää ottamatta hyvä aupair vain koska hän ei syö tismalleen samoin kuin itse. [/quote] Olin aupairina amerikkalaisessa perheessä, jossa ei muuta syöty kuin epäterveellisiä ruokia. Lapset olivat ylipainoisia ja etenkin tyttö surullinen lihavuudestaan. Vegaanina sain tietenkin syötyä oman ruokavalioni mukaan, mutta jokapäiväinen, anteeksi sanavalintani, paskan tarjoaminen lapsille teki olostani todella epämukavan. [/quote] Okei. Ehkä ongelma oli kuitenkin sinun eikä perheen? Ehkä kaltaisesi jyrkän ja tuomitsevan ihmisen ei olisi kannattanut lähteä aupairiksi perheeseen? Ulkomaille kuin voisi lähteä muutenkin, tai olisit voinut etsiä vegaaniperheen (good luck! ;-)). Perhehän sitäpaitsi maksoi sinulle, eikä toisin päin. Miksi heidän olisi pitänyt sopeutua sinun nyrpistelyysi? [/quote] Missähän vaiheessa annoin ymmärtää, että mielestäni heidän olisi pitänyt sopeutua minun nyrpistelyyni? Aivan, en missään. Ulkopuolisena pystyin näkemään sen, että lapset eivät voi hyvin ja tämä oli surullista, siinä kaikki. [/quote] No mitä sitten tulet neuvomaan ruokatottumusasioista tänne?  [/quote] No miksen tulisi? Samanhenkisyys on aina yhdistävä tekijä ja tekee elämisestä helpompaa. Tein virheen valitessani itselleni vääränlaisen perheen ja kannustan muita tekemään viisaamman valinnan.

[/quote]

Se, että sinä et alunperinkään ollut valmis sopeutumaan toisenlaiseen kulttuuriin, ei tarkoita sitä etteikö valtaosa aupaireista olisi. 

Vierailija
33/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:33"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:37"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:37"] Pidä huoli siitä, että valitset aupairin, jonka ruokailutottumukset ovat kanssasi samankaltaiset! [/quote]   Miksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Meidän 8 aupairimme joukkoon on mahtunut yksi gluteenitonta ja 2 kasvisruokavaliota noudattavaa, ja se on sujunut ihan mainiosti vaikka itse olemme täysin normaaleja sekasyöjiä. On hölmöä jättää ottamatta hyvä aupair vain koska hän ei syö tismalleen samoin kuin itse. [/quote] Olin aupairina amerikkalaisessa perheessä, jossa ei muuta syöty kuin epäterveellisiä ruokia. Lapset olivat ylipainoisia ja etenkin tyttö surullinen lihavuudestaan. Vegaanina sain tietenkin syötyä oman ruokavalioni mukaan, mutta jokapäiväinen, anteeksi sanavalintani, paskan tarjoaminen lapsille teki olostani todella epämukavan. [/quote] Okei. Ehkä ongelma oli kuitenkin sinun eikä perheen? Ehkä kaltaisesi jyrkän ja tuomitsevan ihmisen ei olisi kannattanut lähteä aupairiksi perheeseen? Ulkomaille kuin voisi lähteä muutenkin, tai olisit voinut etsiä vegaaniperheen (good luck! ;-)). Perhehän sitäpaitsi maksoi sinulle, eikä toisin päin. Miksi heidän olisi pitänyt sopeutua sinun nyrpistelyysi? [/quote] Missähän vaiheessa annoin ymmärtää, että mielestäni heidän olisi pitänyt sopeutua minun nyrpistelyyni? Aivan, en missään. Ulkopuolisena pystyin näkemään sen, että lapset eivät voi hyvin ja tämä oli surullista, siinä kaikki. [/quote] No mitä sitten tulet neuvomaan ruokatottumusasioista tänne?  [/quote] No miksen tulisi? Samanhenkisyys on aina yhdistävä tekijä ja tekee elämisestä helpompaa. Tein virheen valitessani itselleni vääränlaisen perheen ja kannustan muita tekemään viisaamman valinnan.

[/quote]

Perheen vastuulla se ei kuitenkaan ainakaan ole. Enkä usko että vegaaniperheitä on paljon tarjolla. Meidän kasvissyöjäaupairitkaan eivät päässeet muihin perheisiin jo sen takia, olimme ainoat jotka olivat heidät valmiit ottamaan vaikkemme itse olekaan kasvissyöjiä. Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole varaa olla niin jyrkkä tuollaisen asian suhteen kuin sinulla.

Vierailija
34/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:42"] No miksen tulisi? Samanhenkisyys on aina yhdistävä tekijä ja tekee elämisestä helpompaa. Tein virheen valitessani itselleni vääränlaisen perheen ja kannustan muita tekemään viisaamman valinnan.

[/quote]

No vaikka ihan siksi, että ap kysyi työajoista ja kertoi valinnensa jo aupairin, sun viesti ei koske ketjun aihetta lainkaan. 

Vierailija
35/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:37"]

[/quote]

Tämä on minusta ikävä kyllä hyvin kuvaava viesti nykyajan aupairilta. Tytöt ovat unohtaneet, että he ovat perheessä vahvasti saamapuolella (jos ei siis ole mistään väärinkäytöksistä kyse, joita tietysti on myös joskus) ja luulevat, että koko homma pyörii heidän ja heidän tarpeidensa ympärillä. Joko se ilmenee tällaisena tuomitsevuutena ja arvosteluna, koska he ovat vakuuttuneita siitä että 18-19 vuotiaina tietävät paremmin ihan kaiken, tai sitten toisin päin ainoa kiinnostuksen kohde on vapaa-aika ja taskurahan määrä. Olen haastatellut kymmeniä ellei satoja aupairkandidaatteja, ja ihan kahden käden sormilla voin laskea ne, jotka spontaanisti kysyivät meidän LAPSISTA. Ne olen tietenkin meille ottanut, ovat olleet kivoja tyttöjä ja myös arvostaneet meitä reiluna työnantajana... Mutta hyvin negatiivinen kuva on tullut nykynuorisosta tämän kokemuksen perusteella.
[/quote]
En tiedä, miksi edes vaivaudun vastaamaan näin typerään kommenttiin. Hoidin velvollisuuteni työntekijänä loistavasti. Sain kiitosta tekemästäni työstä ja siitä, että olen aidosti kiinnostunut lasten kanssa olemisesta. Käytin välillä vapaa-aikaani lasten kanssa, sillä pidin heidän seurastaan. Koen kuitenkin, että epäterveellinen ruokavalio lapsella on vanhempien osalta lapsen heitteillejättöä ja tulen avaamaan sanaisen arkkuni asiasta tulevaisuudessakin.

Vierailija
36/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:37"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:37"] Pidä huoli siitä, että valitset aupairin, jonka ruokailutottumukset ovat kanssasi samankaltaiset! [/quote]   Miksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Meidän 8 aupairimme joukkoon on mahtunut yksi gluteenitonta ja 2 kasvisruokavaliota noudattavaa, ja se on sujunut ihan mainiosti vaikka itse olemme täysin normaaleja sekasyöjiä. On hölmöä jättää ottamatta hyvä aupair vain koska hän ei syö tismalleen samoin kuin itse. [/quote] Olin aupairina amerikkalaisessa perheessä, jossa ei muuta syöty kuin epäterveellisiä ruokia. Lapset olivat ylipainoisia ja etenkin tyttö surullinen lihavuudestaan. Vegaanina sain tietenkin syötyä oman ruokavalioni mukaan, mutta jokapäiväinen, anteeksi sanavalintani, paskan tarjoaminen lapsille teki olostani todella epämukavan. [/quote] Tämä on minusta ikävä kyllä hyvin kuvaava viesti nykyajan aupairilta. Tytöt ovat unohtaneet, että he ovat perheessä vahvasti saamapuolella (jos ei siis ole mistään väärinkäytöksistä kyse, joita tietysti on myös joskus) ja luulevat, että koko homma pyörii heidän ja heidän tarpeidensa ympärillä. Joko se ilmenee tällaisena tuomitsevuutena ja arvosteluna, koska he ovat vakuuttuneita siitä että 18-19 vuotiaina tietävät paremmin ihan kaiken, tai sitten toisin päin ainoa kiinnostuksen kohde on vapaa-aika ja taskurahan määrä. Olen haastatellut kymmeniä ellei satoja aupairkandidaatteja, ja ihan kahden käden sormilla voin laskea ne, jotka spontaanisti kysyivät meidän LAPSISTA. Ne olen tietenkin meille ottanut, ovat olleet kivoja tyttöjä ja myös arvostaneet meitä reiluna työnantajana... Mutta hyvin negatiivinen kuva on tullut nykynuorisosta tämän kokemuksen perusteella. [/quote] En tiedä, miksi edes vaivaudun vastaamaan näin typerään kommenttiin. Hoidin velvollisuuteni työntekijänä loistavasti. Sain kiitosta tekemästäni työstä ja siitä, että olen aidosti kiinnostunut lasten kanssa olemisesta. Käytin välillä vapaa-aikaani lasten kanssa, sillä pidin heidän seurastaan. Koen kuitenkin, että epäterveellinen ruokavalio lapsella on vanhempien osalta lapsen heitteillejättöä ja tulen avaamaan sanaisen arkkuni asiasta tulevaisuudessakin.

[/quote]

Olit varmasti ihan sietämätön au pair, jota hampaita kiristellen siedettiin vain koska uuden hankkiminen olisi ollut liian raskasta ja vaativaa, etkä kuitenkaan tehnyt mitään varsinaisesti esim. lapsia vaarantavaa... Nimim. kokemusta on, ikävä kyllä...

Vierailija
37/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:37"] [quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:37"] Pidä huoli siitä, että valitset aupairin, jonka ruokailutottumukset ovat kanssasi samankaltaiset! [/quote]   Miksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Meidän 8 aupairimme joukkoon on mahtunut yksi gluteenitonta ja 2 kasvisruokavaliota noudattavaa, ja se on sujunut ihan mainiosti vaikka itse olemme täysin normaaleja sekasyöjiä. On hölmöä jättää ottamatta hyvä aupair vain koska hän ei syö tismalleen samoin kuin itse. [/quote] Olin aupairina amerikkalaisessa perheessä, jossa ei muuta syöty kuin epäterveellisiä ruokia. Lapset olivat ylipainoisia ja etenkin tyttö surullinen lihavuudestaan. Vegaanina sain tietenkin syötyä oman ruokavalioni mukaan, mutta jokapäiväinen, anteeksi sanavalintani, paskan tarjoaminen lapsille teki olostani todella epämukavan. [/quote] Tämä on minusta ikävä kyllä hyvin kuvaava viesti nykyajan aupairilta. Tytöt ovat unohtaneet, että he ovat perheessä vahvasti saamapuolella (jos ei siis ole mistään väärinkäytöksistä kyse, joita tietysti on myös joskus) ja luulevat, että koko homma pyörii heidän ja heidän tarpeidensa ympärillä. Joko se ilmenee tällaisena tuomitsevuutena ja arvosteluna, koska he ovat vakuuttuneita siitä että 18-19 vuotiaina tietävät paremmin ihan kaiken, tai sitten toisin päin ainoa kiinnostuksen kohde on vapaa-aika ja taskurahan määrä. Olen haastatellut kymmeniä ellei satoja aupairkandidaatteja, ja ihan kahden käden sormilla voin laskea ne, jotka spontaanisti kysyivät meidän LAPSISTA. Ne olen tietenkin meille ottanut, ovat olleet kivoja tyttöjä ja myös arvostaneet meitä reiluna työnantajana... Mutta hyvin negatiivinen kuva on tullut nykynuorisosta tämän kokemuksen perusteella. [/quote] En tiedä, miksi edes vaivaudun vastaamaan näin typerään kommenttiin. Hoidin velvollisuuteni työntekijänä loistavasti. Sain kiitosta tekemästäni työstä ja siitä, että olen aidosti kiinnostunut lasten kanssa olemisesta. Käytin välillä vapaa-aikaani lasten kanssa, sillä pidin heidän seurastaan. Koen kuitenkin, että epäterveellinen ruokavalio lapsella on vanhempien osalta lapsen heitteillejättöä ja tulen avaamaan sanaisen arkkuni asiasta tulevaisuudessakin.

[/quote]

Olit varmasti ihan sietämätön au pair, jota hampaita kiristellen siedettiin vain koska uuden hankkiminen olisi ollut liian raskasta ja vaativaa, etkä kuitenkaan tehnyt mitään varsinaisesti esim. lapsia vaarantavaa... Nimim. kokemusta on, ikävä kyllä...
[/quote]
Ai, osaatko kertoa, miksi perheen äiti kutsui minut mukaansa viihteelle, jos ei pystynyt sietämään minua? :D

Vierailija
38/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:53"]

[/quote]

[/quote]
Ai, osaatko kertoa, miksi perheen äiti kutsui minut mukaansa viihteelle, jos ei pystynyt sietämään minua? :D

[/quote]

Tiesikö äiti että halveksut ja mollaat heidän ruokiaan ja lastenhoitoaan seläntakana?

Vierailija
39/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tiesikö äiti että halveksut ja mollaat heidän ruokiaan ja lastenhoitoaan seläntakana?
[/quote]
Määrittele sekän takana.

Vierailija
40/41 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta perheessämme ollut filippiiniläinen aupair otti 150 euroa kerralta ja 400 euroa yöltä kun vaimo ja lapset olivat sukuloimassa. 80 euroa tunnilta että siivosi alusvaatteisillaan, kun olimme kahden kotona. En voinut hänen kauneudelleen mitään, olin täysin voimaton ja vailla tahtoa, ja hän käytti sitä ja minua törkeästi hyväkseen. Kunpa olisin kaiken tämän tiennyt ennen kuin perheeseemme otettiin aupair, kuinka väärin minua tultaisiin kohtelemaan. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä