Muita joilla ei ole enää lapsuudenkotia?t.ammattivalittaja
Kommentit (38)
Ei mullakaan, ja vanhemmatkin on kuolleet. Onneksi on oma koti ja sisarukset elossa.
Mikä on lapsuudenkoti? Määrittele se.
Me asuttiin ensin kaupungissa 1, sitten muutettiin kaupunkiin 2 ja lopulta kaupunkiin 3 ollessani 0-14-vuotias. Asuin siinä asunnossa vanhempieni kanssa kaupungissa 3, kunnes muutin opiskelemaan 18-vuotiaana. En oikein tiedä, mikä on minun lapsuudenkotini. Se asuntoko, jossa asuimme perheenä 4 vuotta ennen pois muuttoani?
Seiska, se koti, jonka koet lapsuudenkodiksesi. Se, mistä sinulla on eniten muistoja. Kotikaupunkisi voisi olla se, jonne sinulla on eniten tunnesiteitä, josta sinulla on eniten ystäviä.
Ehkä teillä oli yksi kesämökki? Senkin voisit mieltää lapsuudenkodiksesi, joka oli aina sama vaikka muut osoitteet vaihtuivat.
4
Ei ole enää vanhempia eikä lapsuudenkotia.
Vanhemmat erosivat kun olin 22. Siinä meni henkinen lapsuuden koti. Fyysisesti muutettiin toisaalle, kun olin 19.
Lapsuudenkotini tuhoutui tulipalossa. Vanhemmat on olemassa ja se on tärkeintä.
Lapsuudenkotini, molemmat, on jo purettu. Vanhemmat kuolleet jo ajat sitten. Onneksi sisarukset ovat elossa.
Ei ole minullakaan ollut vuosiin, mutta se ei ole ollut mikään ongelma. Enemmän sääntö kuin poikkeus nykyisin, että ihmiset muuttavat pois ylimittaisista taloista ja asunnoista, kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 09:34"]
Mulla ei enää ole.
[/quote]
Mitähän oikein tarkoitat "lapsuudenkodilla"?
Minulla ei ole, mutta koen sen hyvänä. Yhteen paikkaan kiintyminen ei ole kenellekkään hyväksi.
Kerrostalot, joissa olen lapsuuteni aikana asunut, ovat olemassa edelleen. Tarkoittaako se sitä, että lapsuudenkotini ovat olemassa?
En ole aloittaja, mutta mulle lapsuudenkoti on se talo/asunto, josta muutin pois vanhempieni luota.
No jos tuon 17 määritelmän mukaan mennään, niin joo onhan se rivarikämppä edelleen olemasa, josta pois muutin, mutta isäni ei ole asunut siellä enää vuosikausiin. Enkä itsekään asunut siellä kuin ehkä vuoden. Olen muuttanut ennen kotoa pois muuttamista perheeni kanssa melkein 10 kertaa...
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 10:41"]
En ole aloittaja, mutta mulle lapsuudenkoti on se talo/asunto, josta muutin pois vanhempieni luota.
[/quote]Tätä tarkoitin.ap
Ei ole sen jälkeen kun täytin 27. Vanhemmat kuolleet ja velikin. Ypöyksin olen maailmassa oman sukuni puolesta, onneksi on oma perhe.
Muutimme niin usein ettei mikään oikein tunnu lapsuuden kodilta. Tai ehkä se yksi omakotitalo jossa asuin 6 vuotta mutta se on myyty jo 20 vuotta sitten.
Ei ole ei mullakaan.